Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Nej det var MUF Mölndal som hade engagerat Bali för en digital talarmöte igår och som avlyste det i sista stund.

Då undrar jag om någon i MUF Mölndal faktiskt vet något om det här beteendet!
Citera
2021-09-16, 21:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
Det stämmer mycket väl. De är på samma ”lag”. På samma sätt som han betett sig illa mot MUFare, som också är på hans sida. Han använder väl den politiska gemenskapen till sin fördel när han väljer kvinnor.
Malmqvist stödde ju Tegnhammar in i det sista med uppmuntrande tillrop på Facebook, bland annat. Tror du att det var för att hon inte kände till omständigheterna just där eller för att hon inte personligen hade blivit utsatt av just denne man och därför inte brydde sig?
Citera
2021-09-16, 21:58
Medlem
Riksdagsledamoten Hanif Bali har polisanmälts av den flicka han anklagas för att ha agerat sexuellt olämpligt mot. Det säger partiets presstalesperson Niklas Gillström till TV4 på torsdagskvällen.
Citera
2021-09-16, 21:59
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Varför skulle de veta något? Då hade de knappast bokat honom från första början.
Citera
2021-09-16, 21:59
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Malmqvist stödde ju Tegnhammar in i det sista med uppmuntrande tillrop på Facebook, bland annat. Tror du att det var för att hon inte kände till omständigheterna just där eller för att hon inte personligen hade blivit utsatt av just denne man och därför inte brydde sig?
Hon har stöttat Bali också. Hon vet vad både Bali och Tegnhammar hållit på med, men opportunister slickar gärna röv för att klättra uppåt i stegen. Om det går bra för någon går de med i hejakören för att vara på ”rätt” sida hela tiden. Inte för att hoppa på Malmqvist specifikt, hon är säkert reko, men nästan alla politiker är opportunister.
Citera
2021-09-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Du verkar känna till Moderaterna. Tillhör inte såväl Bali som Malmqvist (liksom Ida Drougge, Oliver Rosenqvist, Noria Manoshi, den nyligen avpoletterade Tegnhammar och några till) den så kallade "Wykmanfraktionen" som försöker att ta över Moderaterna om Kristersson förlorar valet 2022? Så säger Torbjörn Nilsson på Expressen, om jag inte minns fel. De tillhör väll samma gäng, Bali och Malmqvist, eller?

En obehaglig bunt maktgalna sociopater som alla verkligen förtjänar varandra i övrigt, men ingen förtjänar att bli sexuellt ofredad.
Citera
2021-09-16, 22:01
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Kan man ju bara spekulera kring.
Men eftersom dom engagerat honom visste dom förmodligen inte det men nu efteråt kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Varför skulle de veta något? Då hade de knappast bokat honom från första början.

Tänker att det kanske lyftes av någon i gruppen när allt det här briserade.
Citera
Medlem
Moderaterna vill inte offentliggöra sina rutiner för att utreda sexanklagelser mot egna partimedlemmar, rapporterar SVT. Partiet får också intern kritik för hur tidigare utredningar har skötts.

I samband med sommarens utredning mot Malmöpolitikern Torbjörn Tegnhammar så upplevde flera kvinnor att arbetet präglades av ”tystnadskultur” och ”svågerpolitik”.

– Jag fick ett samtal av utredaren och sedan har det varit tyst. Jag har inte alls fått någon uppfattning om att det fanns en mall eller plan för utredningen, säger en av dem till SVT
Citera
2021-09-16, 22:02
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
En obehaglig bunt maktgalna sociopater som alla verkligen förtjänar varandra i övrigt, men ingen förtjänar att bli sexuellt ofredad.

Ingen förtjänar att bli oskyldigt anklagad för sexbrott heller men det händer ofta med följd att de krossas innan de blir rentvådda.
Citera
2021-09-16, 22:03
Medlem
https://omni.se/kritik-mot-ms-utredn...ultur/a/1OjdOJ via
Citera
2021-09-16, 22:04
Medlem
Ska bli ett sant nöje att se kaninkokerskans lögner avfärdas. Det här kommer aldrig att gå till nåt åtal mot Bali. 100% säkert. Däremot kommer han att casha in enorma summor pengar i framtida förtalsstämningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in