Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 16:48
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Återigen därför som jag förväntar mig en viss mått av omdöme av vuxna.
Samt så är det skillnad på att vara lättklädd och att visa könet.

Det är ju precis det T försöker visa med tweeten, att det finns en moralisk gräns för alla, och att visa könet tydligen var moraliskt fel för denna tjej, trots att det finns tusentals tjejer som visar sitt kön på internet utan några som helst moraliska problem.
Citera
2021-09-16, 16:48
Medlem
FranzMarcs avatar
https://live.aftonbladet.se/supernyt...bali.uhOnuqjmB

"Nu pausar Moderaterna sin interna utredning om Hanif Bali som tidigare inletts.

– I det nu aktuella fallet är flera uppgifter - oavsett vad som är sant eller inte - av det slaget att de bör prövas rättsligt, snarare än i en intern utredning. Moderaterna har därför uppmanat den berörda personen och hennes vårdnadshavare att göra en polisanmälan. Givetvis kommer vi att bistå med vad vi kan om polis och åklagare vill det., säger Gunnar Strömmer (M) i ett uttalande till Aftonbladet."
Senast redigerad av FranzMarc 2021-09-16 kl. 16:52.
Citera
2021-09-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
F.d. MUF-medlemmar verkar ha tagit kontakt med Kajsa Ekis Ekman på Instagram. Enligt informationen ska HB ha blivit portad från förbundets banketter.

https://imgur.com/07mzgoW
https://imgur.com/CKdiSor

Men va faan, seriöst, detta kan ju vara skrivet av precis vem som helst, lite källkritik vore klädsamt.
Citera
2021-09-16, 16:50
Medlem
undercover-racists avatar
Hur kan det ens finnas folk som påstår att detta skulle vara ett påhitt. Vi har å ena sidan utsatta västerländskor och å andra sidan en ökenråtta med skägg från Iran. Det är klart man inte kan lita på den sistnämnda som dessutom visat aggressiva tendenser i media. Skicka hem han till Iran för tusan.
Citera
2021-09-16, 16:51
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det är ju precis det T försöker visa med tweeten, att det finns en moralisk gräns för alla, och att visa könet tydligen var moraliskt fel för denna tjej, trots att det finns tusentals tjejer som visar sitt kön på internet utan några som helst moraliska problem.

Hon valde att dra det till det extrema ja. Tjejen påstod knappast att hon ville gå runt och visa könet.
Citera
2021-09-16, 16:52
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det här skedde inte på arbetsplatsen så ditt exempel är irrellevant.

Du har alltså aldrig varit på en arbetsplats. Då vet vi det.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Som sagt, är det bevisligen påhitt (bortom rimligt tvivel) kan det utgöra förtal. Men här verkar det ha funnits kontakt. Låt säga att parterna har olika uppfattningar om vad som sagts och vad det som sades hade för betydelse, då är det inte bevisligen falskt. Varpå det är försvarligt att exempelvis anmäla till polis eller sin arbetsplats. Det utgör inte förtal.

I det här konkreta fallet beror saken på vad som faktiskt sagts och om det är sant. Eftersom vi inte vet svaren på de frågorna än går det inte att utesluta förtal. Att något är sant är inte heller alltid ett försvar. Case in point: Ebba Busch.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
F.d. MUF-medlemmar verkar ha tagit kontakt med Kajsa Ekis Ekman på Instagram. Enligt informationen ska HB ha blivit portad från förbundets banketter.

https://imgur.com/07mzgoW
https://imgur.com/CKdiSor
Så folk från MUF väljer att kontakta en vänsterextremist som Ekman? Jag är skeptisk...
Citera
2021-09-16, 16:53
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Du har alltså aldrig varit på en arbetsplats. Då vet vi det.

Haha vilken idiotisk slutsats av dig, kom du fram till den genom att röka svampar?
Citera
2021-09-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Så folk från MUF väljer att kontakta en vänsterextremist som Ekman? Jag är skeptisk...

Har aldrig gillat Bali. Han framstår som en riktig jobbig besserwisser som alltid pekar på andras tillkortakommanden, medan han själv står som en glänsande Messias mitt i det kaos som andra (som av en jävla slump oftast Socialdemokrater) tycks ha skapat
Senast redigerad av JoeGaggs 2021-09-16 kl. 17:00.
Citera
2021-09-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det här skedde inte på arbetsplatsen så ditt exempel är irrellevant.

Du har inte det minsta koll på lagen, det kan mycket väl vara förtal även om det som sprids bevisligen är sant. Detta fick Ebba erfara som spred något som var bevisligen sant.

Arbetsplatsen är den närmsta analogi som jag finner, ett politiskt parti är ju en ganska speciell organisation varpå det är svårt att analogisera. Har tagit upp detta tidigare i tråden men har förståelse för att det försvinner i vimlet. Rent lagtekniskt gör det däremot ingen skillnad, det jag vill belysa.

Vidare tror jag du missar poängen. Att man kan dömas för sanna uppgifter är korrekt, det är inte heller något jag bestrider. Det jag poängterar är att det enda tillfälle där detta agerande faller utanför det accepterade området är om uppgifterna bevisligen är falska. Finns det sanning i uppgifterna är det, i det här fallet, uppenbart försvarligt att lämna dessa till partiledning och polis.
Citera
2021-09-16, 16:55
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ovas-rattsligt

Dom uppmanar nu stället att tjejen ska göra en polisanmälan istället för att göra en utredning.

WTF, polisanmälan för vad?

Det är ju vad Hanif frågade efter också

Citat:
Utifrån tidningsartikeln har vi då rubricerat det här påstådda brottet som försök till utnyttjande av barn för sexuell posering,
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-09-16 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in