Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Den enda invandraren misstänkt för sexualbrott i hela Flashbacks historia som inte döms direkt.

Nu har jag sett allt.

Missade du att läsa om Paolo Roberto?
Citera
2021-09-17, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Fast det är ju extremt viktigt. Jag skulle inte vilja vara åklagare just nu i det här ärendet. Det finns förmodligen noll bevinsing förutom några tjejers historier och deras vittnesuppgifter kommer bedömas som vattentunna med tanke på mediadrevet.

Om det hade legat nåt i detta skulle dom tillsammans anmält Bali innan media fick nys om det. Då hade man kunnat starta en ordentlig utredning. Nu blir det bara en fars.
Dom har ju såklart hört med en juridisk person om det är lönt att polisanmäla HB med det materialet hon har.
Citera
2021-09-17, 09:10
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Missade du att läsa om Paolo Roberto?

Fast han erkände ju.
Citera
2021-09-17, 09:16
Medlem
finns flickans namn i tråden? Eller kan någon skriva ut det?
Citera
2021-09-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dom har ju såklart hört med en juridisk person om det är lönt att polisanmäla HB med det materialet hon har.

Om syftet är att smutskasta i hopp om att det ska skada hans politiska karriär, behöver man knappt ha bevis. Bara att storyn kom ut kan räcka.

Jag är fortfarande inte helt övertygad på hans oskuld dock. Det är sällan en 17 åring skulle göra något sånt här, men visst även psykopatiska tjejer existerar.
Citera
2021-09-17, 09:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Eh, jaha. Det låter ju lite knasigt om det stämmer. Så jag får knulla sextonåringar i röven men jag får inte ha bilder på deras tuttar?

Japp så länge du inte gör det mot deras vilja
Citera
2021-09-17, 09:20
Medlem
Reguluss avatar
Förundersökning inledd mot Hanif Bali

Åklagare har nu beslutat att inleda en förundersökning mot moderaten Hanif Bali, som anklagats för olämpligt sexuellt beteende.

Under gårdagen rubricerades det misstänkta brottet som ”försök till utnyttjande av barn för sexuell posering”.
– Polisanmälan bygger på det här anonyma tipset som enbart består av en tidningsartikel som är inskickad till polismyndigheten. Utifrån tidningsartikeln har vi då rubricerat det här påstådda brottet som försök till utnyttjande av barn för sexuell posering, sa chefsåklagaren Maria Sterup till nyhetsbyrån TT som leder förundersökningen då.

https://www.expressen.se/nyheter/upp...ot-hanif-bali/

Oklart om beslutet idag fortfarande bygger på den anonyma anmälan eller om hänsyn också tagits till 17-åringens egen anmälan.
Senast redigerad av Regulus 2021-09-17 kl. 09:25.
Citera
2021-09-17, 09:21
Medlem
När det är en sådan här vältalig person som dessutom är höger som råkar ut för sådana anklagelser, ja då blir jag misstänksam. Är det någon som vill få bort honom från M? Dessutom har en mer informell valrörelse redan startat. Är det någon/några som vill tysta en radikal debattör som når ut..? Det är min fundering.
Citera
2021-09-17, 09:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Eh, jaha. Det låter ju lite knasigt om det stämmer. Så jag får knulla sextonåringar i röven men jag får inte ha bilder på deras tuttar?
Det här är det jag undrar hela tiden. Hur kan lagstiftningen vara så? Kan någon logiskt förklara för mig varför lagen ser ut så?
Citera
2021-09-17, 09:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
När det är en sådan här vältalig person som dessutom är höger som råkar ut för sådana anklagelser, ja då blir jag misstänksam. Är det någon som vill få bort honom från M? Dessutom har en mer informell valrörelse redan startat. Är det någon/några som vill tysta en radikal debattör som når ut..? Det är min fundering.
Inte ofta man hör att en moderat är radikal.

https://www.synonymer.se/sv-syn/radikal
Citera
2021-09-17, 09:31
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden

Självfallet vill folk få bort honom från riksdagen, självfallet vill folk tysta honom. Men det hindrar ju inte på något sätt en hårig iranier från att suktas av en för ung och trasig tjej.
Citera
2021-09-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Om syftet är att smutskasta i hopp om att det ska skada hans politiska karriär, behöver man knappt ha bevis. Bara att storyn kom ut kan räcka.

Jag är fortfarande inte helt övertygad på hans oskuld dock. Det är sällan en 17 åring skulle göra något sånt här, men visst även psykopatiska tjejer existerar.

Enligt Fria Tider så har denne 17-åring också okynnesanmält en 34 årig kvinna för att ha krävt sexbilder.

https://www.friatider.se/therese-i-s...-av-17-aringen

Otur för Hanif Bali att det var för "Fria Tider" denna 34-åring berättade sin historia. Det gör ju att inga mer seriösa tidningar "kan" skriva om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in