Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 10:37
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du har helt fel.

Dvs om inget brott anses ha begåtts så inleds ingen förundersökning.

Men du är ju för fan dum i huvudet. Nu har du fått på pälsen 20 gånger över dina felaktiga påståenden om detta, och ändå fortsätter du förstöra tråden med din skit.

Att anse är inte samma sak som att ha skäl att tro!

Grattis, nu är du på min ignorelista du med.
Citera
2021-09-17, 10:38
Medlem
Dr.Dres avatar
Sorgligt att det ska behöva dras så långt.

Samtidigt bra, då det kommer utredas ordentligt.

Har han mot förmodan gjort något olagligt, eller ens omoraliskt, så förtjänar han givetvis drevet.

Har han inte gjort något så måsta han anses bevisat oskyldig när förundersökningen läggs ned.
Citera
2021-09-17, 10:38
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Partiledningens roll var att se till att Hanif inte skulle nomineras efter provvalet. Det är ju själva målet med detta. Polisanmälan uppfyllde inte det syftet.

Nu blev de tvungna att anmäla. Detta unga gäng hade nog inte riktigt fullt ur fattat konsekvenserna av sitt handlande

Håller med. Högst troligt scenario.
Citera
2021-09-17, 10:39
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
absolut, falsk tillvitelse heter det när man anmäler någon för ett brott man vet att den inte begått.

Tack! Spännande fall!
Citera
2021-09-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Hans fästmö verkar ju inte helt tappad och det brukar framgå av en konversation huruvida det är den första korrespondensen eller ej.
Nu finns det ju hundratals sätt att kommunicera på över nätet, så det en tjänst säger behöver ju inte säga så nycket
Citera
2021-09-17, 10:40
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
HB har gjort var varje normal person hade gjort. Visat upp vad stalkern har skrivit så att det inte blir något missförstånd om stalkern skulle eskalera med fler och grövre meddelande.

Måste kännas tryggt för Hanif att han har en fästmö som har varit informerad under en lång tid, fy fan att sitta själv med en sådan anklagelse.

Precis. Detta verkar vara det mest sannolika. Även om såklart han kan ha en mörk sida och manipulerat henne att tro det som han nu säger. Ser dock det som mindre sannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Det kan dock även vara så att hon inte vetat någonting innan detta kommit fram och att det är en efterhandskonstruktion. Finns många anledningar till att man kan gå med på det; man tror det är det bästa för familjen, man orkar inte med krånglet med att ens barns pappa blir dömd för brott, pengar, rädlas för HB, o.s.v. Hon kanske bara vill få detta överstökat och sen i lugn och ro lämna HB efteråt när det inte är lika mycket uppmärksamhet kring det.

Precis som vi (ännu) inte kan veta om det som flickan hävdar är sant så kan vi inte veta om HB talar sanning. OM han har gjort något mindre lämpligt så har han precis alla anledningar i världen att ljuga och efterhandskonstruera.

Nu är Hanif inte barnens pappa men jag förstår din poäng. Och ja det är såklart möjligt. Dock tror jag det är större sannolikhet att hon skulle ta avstånd snabbt om hon visste att han var skyldig till de rätt grova anklagelserna. Hon verkar vara en tjej med integritet.
Håller med om det fetade.
Citera
2021-09-17, 10:41
Medlem
OliverCromwells avatar
Så HB nekar till allt.

Hur utdraget tror ni att en eventuell polisundersökning blir?

Är det möjligt för HB att göra någon slags motanmälan om grovt förtal?
Citera
2021-09-17, 10:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte för Hanif.
Men allvarligt Hanif och den här tjejen har tydligen skickat och tagit emot meddelanden med ett flertal olika tjänster. Vad säger att all kommunikation kommer visas upp?
Det enda som är viktigt är givetvis att flickans anklagelser kan styrkas. Annars läggs detta ner ganska omgående.
Citera
2021-09-17, 10:43
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Men du är ju för fan dum i huvudet. Nu har du fått på pälsen 20 gånger över dina felaktiga påståenden om detta, och ändå fortsätter du förstöra tråden med din skit.

Att anse är inte samma sak som att ha skäl att tro!

Grattis, nu är du på min ignorelista du med.
Men nu får ni snart skärpa er.
En åklagare "anser" inte, alltså har en åsikt, om ett brott är begånget när hon öppnar en förundersökning.
Däremot om det kan finnas en "misstanke" då öppnar hon en.
Citera
Medlem
Citat:
Du jobbar som jurist men tror att en åklagare på särskilda åklagarkammaren inleder förundersökningar av rädsla, trots att hon inte tror att ett brott begåtts?

Mm, och jag är Navy Seal.

Rädsla tror jag inte, men för karriärens och "för säkerhets skull".

Tolka inte in saker i det jag skriver. Läs det jag skriver.

Sen tror jag inte att hon har tagit ställning till om brott begåtts, men är det tal om en offentligt känd misstänkt så är det större chans att de tar det vidare ja. Se på amerikanska rapparen Asap Rocky t.ex. Inte en chans att de hade tagit Asap Rocky-grejen vidare på den nivån om det var en vanlig medborgare som var misstänkt. Då hade förundersökning lagts ner i brist på bevis - eller liknande.

Men när sakerna blir väldigt offentliga och rör viktiga personer så ska allt "gå rätt till". Och då inleds förundersökning oavsett om bevisen är starka eller inte.

Blir intressant att se om han är skyldig eller oskyldig. Jag tippar på det senare.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det är ju exakt det som är anklagelsen, vad pratar du om?
Ja, det är en anklagelse, men du talar om det som om det redan vore en bevisad sanning, vilket det inte är.

Du tog mig på kodden för tre år sedan. Bevisa motsatsen.
Citera
2021-09-17, 10:44
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det enda som är viktigt är givetvis att flickans anklagelser kan styrkas. Annars läggs detta ner ganska omgående.

Ja, hittas ingen text eller bild som bevisar misstanke om brott läggs fallet ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in