Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harklank
Rädsla tror jag inte, men för karriärens och "för säkerhets skull".

Tolka inte in saker i det jag skriver. Läs det jag skriver.

Sen tror jag inte att hon har tagit ställning till om brott begåtts, men är det tal om en offentligt känd misstänkt så är det större chans att de tar det vidare ja. Se på amerikanska rapparen Asap Rocky t.ex. Inte en chans att de hade tagit Asap Rocky-grejen vidare på den nivån om det var en vanlig medborgare som var misstänkt. Då hade förundersökning lagts ner i brist på bevis - eller liknande.

Men när sakerna blir väldigt offentliga och rör viktiga personer så ska allt "gå rätt till". Och då inleds förundersökning oavsett om bevisen är starka eller inte.

Blir intressant att se om han är skyldig eller oskyldig. Jag tippar på det senare.
Asap Rocky blev ju dömd så nog fan hade en vanlig människa också blivit det.
Citera
2021-09-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Asap Rocky blev ju dömd så nog fan hade en vanlig människa också blivit det.

Nope, de flesta liknande fallen läggs ner - även om brott begås och videoinspelningar sänds in i bevisningen.

Tro inget annat..!
Citera
2021-09-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Var har han gått till attack? Källa tack! För det han gjort är att försvara sig själv genom att säga att han är oskyldig och sen har önskat henne allt väl och även till viss del försvarat henne genom att mena att det är andra som utnyttjat henne i detta för egen vinning. Han har heller inte namngett henne.

Igen, fram med fakta, annars lägg inte fram det som en sanning.

Det går aldrig att få fram alla fakta när det handlar vad som skett mellan två människor. Men det jag noterar är att de personer jag avskytt, har jag avskytt på goda grunder.

Skenheliga äckliga individer som hittar något de kan livnära sig på, typ SD-light, lagom rasistisk, lagom främlingsfientlig, lagom rasse för att kunna sno röster från SD. Men det är ett bedrägeri för deras egna partier, har tack och lov en annan politik. Dessa politiker som säger olika "sanningar", är bedragare som tolereras, mer eller mindre, då de drar in röster till partiet, från grumliga vatten, från folk som inte hör hemma i moderaterna eller KD.

Hanif Bali är en idiot som inte fattade att han satt löst, när han inte fick vara med i partistyrelsen eller i viktigt arbete i riksdagen. Han har kommit in genom moderaternas lista och inte personröster. Han har bytt ifrån en extrem asylpolitik till en annan syn, samtidigt som han skaffat talibanskägg, i landet där man inte behöver vara proper och repsentativ på jobbet, ens i riksdagen. I Riksdagen, gör han inget som märks och därför har denne vuxne man tid att läsa läxor med en ung kontaktsökande flicka. Det är så dumt, att de dummaste i landet köper Hanif Bali och andra bedragare med hull och hår.

Det spelar ingen roll vad som verkligen skett. Det som spelar roll är att en riksdagsman hamnar i en så här grisig situation. Det är brist på impulskontroll, och respekt för det parti som gav honom den plattform han raljerar med. Det är bristande respekt för Sverige, när han kan hamna i situationer som detta, när han är riksdagsman. Det är en säkerhetsrisk, som visar sig nu, då han inte förstår hur fel det är.

I Sverige har vi glömt att beakta folks karaktär när de är förtroendevalda, och därför blir fallet stort när gränsöverskridande personer som Hanif Bali, Ebba, Frederick, m.m. tänjer på gränserna till det yttersta, där de är nära det som är brottsligt. De har alla gemensamt att deras ego blåses upp, eftersom de i grund och botten har en bräcklig grund, beträffande fostran och utbildning. Det ser på saker från en avvikande grundsyn i etik och moral. Någon störning har de, och det är så uppenbart att man undrar varför de inte slängdes ut ur sina partier innan fallet blev så stort.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-09-17 kl. 10:53.
Citera
2021-09-17, 10:50
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Ja, hittas ingen text eller bild som bevisar misstanke om brott läggs fallet ned.
Precis. Problemet är att anti-HB människorna kommer att hävda, precis som nu, att bristen på bevis mot honom aldrig är tillräckligt för att fria honom från misstankar. Har det inte skickats porr via Facebook är det via Snapchat, annars via Tiktok eller en krypterad hemlig tjänst.

HB är att anse oskyldig redan nu. Bevis ska läggas fram för att det ska ändras.
Citera
2021-09-17, 10:50
Medlem
John.Walkers avatar
Många som inte har koll och bara pratar som fans till ena eller andra sidan.

Åklagare inleder förundersökning om åklagaren misstänker att brott KAN ha begåtts.

Eftersom åklagaren inte sett Balis "bevis" eller ens pratat med han måste en förundersökning inleddes. Sen kan den läggas ner direkt efter att dom har pratat med Bali.
Citera
2021-09-17, 10:51
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men nu får ni snart skärpa er.
En åklagare "anser" inte, alltså har en åsikt, om ett brott är begånget när hon öppnar en förundersökning.
Däremot om det kan finnas en "misstanke" då öppnar hon en.

Du får allt läsa vad jag skrev en gång till. Jag håller med exakt i vad du skrev.
Citera
2021-09-17, 10:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det går aldrig att få fram alla fakta när det handlar vad som skett mellan två människor. Men det jag noterar är att de personer jag avskytt, har jag avskytt på goda grunder.

Skenheliga äckliga individer som hittar något de kan livnära sig på, typ SD-light, lagom rasistisk, lagom främlingsfientlig, lagom rasse för att kunna sno röster från SD. Men det är ett bedrägeri för deras egna partier, har tack och lov med en annan politik. Dessa politiker som säger olika "sanningar", är bedragare som tolereras, mer eller mindre, då de drar in röster till partiet, från grumliga vatten, från folk som inte hör hemma i moderaterna eller KD.

Hanif Bali är en idiot som inte fattade att han satt löst, när han inte fick vara med i partistyrelsen eller i viktigt arbete i riksdagen. Han har kommit in genom moderaternas lista och inte personröster. Han har bytt i från en extrem asylpolitik till en annan syn, samtidigt som han skaffat talibanskägg, i landet där man inte behöver vara proper och repsentativ på jobbet, ens i riksdagen. I Riksdagen, gör han inget som märks och därför har denne vuxne man tid att läsa läxor med en ung kontaktsökande flicka. Det är så dumt, att de dummaste i landet köper Hanif Bali och andra bedragare med hull och hår.

Det spelar ingen roll vad som verkligen skett. Det som spelar roll är att en riksdagsman hamnar i en så här grisig situation. Det är brist på impulskontroll, och respekt för det parti som gav honom den plattform han raljerar med. Det är bristande respekt för Sverige, när han kan hamna i situationer som detta, när han är riksdagsman. Det är en säkerhetsrisk, som visar sig nu, då han inte förstår hur fel det är.

I Sverige har vi glömt att beakta folks karaktär när de är förtroendevalda, och därför blir fallet stort när gränsöverskridande personer som Hanif Bali, Ebba, Frederick, m.m. tänjer på gränserna till det yttersta, där de är nära det som är brottsligt. De har alla gemensamt att deras ego blåses upp, eftersom de i grund och botten har en bräcklig grund, beträffande fostran och utbildning. Det ser på saker från en avvikande grundsyn i etik och moral. Någon störning har de, och det är så uppenbart att man undrar varför de inte slängdes ut ur sina partier innan fallet blev så stort.
Ok, vi fattar att Bali har förnedrat dig på Twitter & att du hatar honom. Men inget av det du skriver han någon bäring på det aktuella fallet.
Citera
2021-09-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Men du är ju för fan dum i huvudet. Nu har du fått på pälsen 20 gånger över dina felaktiga påståenden om detta, och ändå fortsätter du förstöra tråden med din skit.

Att anse är inte samma sak som att ha skäl att tro!

Grattis, nu är du på min ignorelista du med.
Jag blandade ihop åtal och brott tidigare, i övrigt har jag inte haft fel.

Jag är dock lite nyfiken på vilken skillnad du menar att "anse" eller "skäl att tro" har i praktiken här.

"Jag anser inte att det har begåtts brott men det finns skäl att tro det"??

Det får närmast ses som synonymer i sammanhanget men jag förstår att hårklyverier är det enda försvaret av Bali som återstår nu.
Citera
2021-09-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Sorgligt att det ska behöva dras så långt.

Samtidigt bra, då det kommer utredas ordentligt.

Har han mot förmodan gjort något olagligt, eller ens omoraliskt, så förtjänar han givetvis drevet.

Har han inte gjort något så måsta han anses bevisat oskyldig när förundersökningen läggs ned.

Enig, och vänsterpolitrukerna som arbetar hårt vid varje tillfälle till orkestrerad smutskastning spelar på ett sätt ett högt spel här. Hittas inget åtalbart så visar det ju på hur de arbetar och gör bara högerpolitikerna än mer vaksamma men framförallt väljarna mindre påverkbara nästa försök...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Men det är ju inte jag som vuxen som måste sitta att ta reda på om diverse konton jag debbaterar med är 17 eller 18 år direkt, det är ju många gånger inte ens möjligt att ta reda på.
En gyllene regel kan vara att inte be okända personer skicka bilder på fittan..
Citera
Medlem
löktårtas avatar
Bali blir en martyr för oss anti-feminister. Hoppas han inte behöver sitta allt för länge.
Citera
2021-09-17, 10:55
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Enig, och vänsterpolitrukerna som arbetar hårt vid varje tillfälle till orkestrerad smutskastning spelar på ett sätt ett högt spel här. Hittas inget åtalbart så visar det ju på hur de arbetar och gör bara högerpolitikerna än mer vaksamma men framförallt väljarna mindre påverkbara nästa försök...

Hela denna cirkus inleddes av högern. Det är en MUF tjej som anklagar och M som inleddes en utredning. Vad har vänstern med cirkusen att göra? Förutom stå vid sidan av och heja på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in