Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 16:35
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Precis vad du gjorde, komma med svepande beskyllningar som du helt saknar grund för, äckliga vänstertroll.

Vilka beskyllningar pratar du om? Ganska säker på att du svarar på fel person. Eller menar du att vi ska ta några anonyma inlägg på flashback som sanning angående HB?
Citera
2021-09-17, 16:36
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Tyck vad du vill om det, men dessa uppgifter kommer från flera olika håll samtidigt, och även om de dränks i träck här på Flashback tycks de lika vanliga förekommande som diverse konspirationsteorier om moderata vänsterkollaboratörer och iranska släktfejder. De stärks dessutom av otaliga medierapporter om Moderaternas osunda kultur, och försök till handlingsprogram, vad gäller just detta. Varför är det så svårt att föreställa sig att Bali också är en stisspitt?
Det är knappast omöjligt att Bali är skyldig, men även den största Bali-hataren måste hålla med om att anmälan kom vid ett högst strategiskt tillfälle och att det är lite märkligt att en twitterfilur suttit och räknat ner. Att kvinnan verkat rätt jävla labil på Twitter, skrivit om hur unga tjejer ska få knulla äldre män och eventuellt ska ha anmält en kvinna för sexuella trakasserier när kvinnan hade en åsikt om lämpliga kjollängder, gör ju inte hela historien bättre.

Samtidigt har ju Hanif varit närmast avgudad inom i alla fall deras av Muf, verkar av oklar anledning fortsatt ha massa kontakt med Muf och gillar att ha en generell ungdomlig framtoning. Något som ju låter typiskt för nån som gärna jagar under sin ålder, om man säger så.

Återigen kan vi dock då ta upp att Bali ju gjort en rätt stor förändring gällande allt detta under det senaste året. Fästmö, villa, ta hand om barn, skaffa katt osv. Hade det rört sig om tre år gamla anklagelser hade det också varit en annan sak. Och inga printscreens har dykt upp, trots att AktuelltFokus nog mer än gärna hade publicerat.
Citera
2021-09-17, 16:36
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Man kan föreställa sig att han kan vara en riktig mansgris, men då ska det ju finnas något slags bevis förutom från anonyma flashbackare och ett anonymt instagram PM?

Bevis är väl det alla sitter och väntar på nu, i alla läger. Det är lite min poäng. Jag tycker det är sorgligt att se hur flockbeteende reducerar folks IQ-grad, får dem att till varje pris försvara potentiella svin, att frivilligt sätta på sig foliehattar och rycka efter halmstrån. När det går överstyr, som de gjort här i de 7000 senaste inläggen, kan jag plötsligt välkomna ett annat, och på många vis rimligare narrativ. Nu har jag hört, från flera håll (inräknat från betrodda bekantskaper inom politiken) att det rycker i Thorin Ekenskölds svärd lite väl ofta. För mig är det en rimligare förklaring än att Ayatollah Khomeni och Stefan Löfvén med gemensam kraft skickat ut sina små honungsindräkta SSU-orcher för att konspirera och förleda ljusets ryttare Bali.
Citera
2021-09-17, 16:37
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Vilket avsnitt av samtalspodden
Janik Svenssons podd Samtal 13 januari i år
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2021-09-17 kl. 16:40.
Citera
2021-09-17, 16:37
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om han blir helt rentvådd finns det iofs en möjlighet för nomineringsstämman att flytta upp honom på valbar plats. På vilket datum sker stämman?

Ser här att Stockholms län ligger sent denna gång.

Provvalet startar den 11 oktober kl 09:00 och avslutas den 17 oktober kl 23:59.

Nomineringsstämman är först den 15 december.

Det är bra för Bali.
Citera
2021-09-17, 16:38
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
GAL-TAN är på många sätt en mer relevant skala i dagens politiska klimat, men den förändrar ju inte innebörden av höger-vänster, utan lägger till andra aspekter. Sen är det samma sak där, oavsett var man står på GAL-TAN så kan man vara en individ med förkastligt beteende och maktmissbruk.

Jag tycker du har poänger om individer i politiken och dåligt, gränslöst beteende.

Utesluter inte att en yngre HB varit överdrivet flörtig mot politiska kollegor, ej heller att han skulle ha - som många individer - haft en väl positiv dragning till stimulans i form av alkohol och nikotin.

Massor av yngre politiker knullar runt i ungdomsåren, Ali Esbati har jag hört benämnas som en häradsbetäckare bland unga vänstertjejer (en gång i tiden). Skulle inte förvåna om HB också varit utsvävande. Men stor skillnad på detta, och att som äldre grooma tonårstjejer.

Där är min övertygelse att denna anklagelse är helt falskt, och allt jag tagit del av hittills i den här sörjan tyder på det. Men visst osvuret är bäst, vi får se vad förundersökningen kommer fram till.
Citera
2021-09-17, 16:38
Medlem
Cuckslayers avatar
Jag tror på Bali tills motsatsen är 100% bevisad.

Tjejen är inte trovärdig för fem jävla öre:

https://www.friatider.se/therese-i-s...-av-17-aringen
Citera
2021-09-17, 16:39
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Det är knappast omöjligt att Bali är skyldig, men även den största Bali-hataren måste hålla med om att anmälan kom vid ett högst strategiskt tillfälle och att det är lite märkligt att en twitterfilur suttit och räknat ner. Att kvinnan verkat rätt jävla labil på Twitter, skrivit om hur unga tjejer ska få knulla äldre män och eventuellt ska ha anmält en kvinna för sexuella trakasserier när kvinnan hade en åsikt om lämpliga kjollängder, gör ju inte hela historien bättre.

Samtidigt har ju Hanif varit närmast avgudad inom i alla fall deras av Muf, verkar av oklar anledning fortsatt ha massa kontakt med Muf och gillar att ha en generell ungdomlig framtoning. Något som ju låter typiskt för nån som gärna jagar under sin ålder, om man säger så.

Återigen kan vi dock då ta upp att Bali ju gjort en rätt stor förändring gällande allt detta under det senaste året. Fästmö, villa, ta hand om barn, skaffa katt osv. Hade det rört sig om tre år gamla anklagelser hade det också varit en annan sak. Och inga printscreens har dykt upp, trots att AktuelltFokus nog mer än gärna hade publicerat.

Instämmer i allt detta, med reservation för att jag inte tycker om att spekulera i icke-offentliga människors persona - särskilt inte minderårigas.

Analysen av Bali känns dock korrekt. Han har närt en ungdomlig framtoning, som sedan tonats ner mer och mer de senaste åren. Frågan är varför.
Citera
2021-09-17, 16:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Vilka beskyllningar pratar du om? Ganska säker på att du svarar på fel person. Eller menar du att vi ska ta några anonyma inlägg på flashback som sanning angående HB?

Minns du inte själv vad du slänger ur dig, du kletar skit på andra baserat på vad du sitter och föreställer dig:

Citat:
Man kan föreställa sig att han kan vara en riktig mansgris...
Citera
2021-09-17, 16:41
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Var har jag påstått att det skulle röra sig om våldtäkt i det här fallet? Läs om och läs rätt?

Om vi vänder på ditt resonemang. Om det är som den unga flickan säger, hur ska han då få rättvisa ? Hela den politiska karriär hon drömmer om riskerar att gå i spillror pga smutskastning.
Genom att ärendet utreds och om det visar sig att han gjort det han anklagas för så får han ett straff. I ett rättsäkert samhälle kan man inte anklaga folk till höger och vänster hursomhelst och förvänta sig att den man anklagar ska dömas utan att man framlägger något som helst till stöd för det man påstår.

Hur svårt ska det vara?
Citera
2021-09-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Jävligt bisarr intervju med Bali från expressen.

Hanif försöker framställa sig som en TV-spelande influencer på 15 år drar också offer kortet med att han haft en tuff uppväxt.

Njaa det ser inte bra ut.

Nä, det ser ju inte bra ut för er som anklagar Bali. Ni har än så länge imponerande nog inte lyckats skrapa fram några som helst bevis.

Det är faktiskt pinsamt att se.
Citera
2021-09-17, 16:42
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Minns du inte själv vad du slänger ur dig, du kletar skit på andra baserat på vad du sitter och föreställer dig:

Läste du inte hela inlägget eller? men då ska det ju finnas något slags bevis förutom från anonyma flashbackare och ett anonymt instagram PM

....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in