Citat:
Ursprungligen postat av
Astralhopp
Spännande att se om åklagaren hittar några "bevis" som hon tycker håller för ett åtal.
Även om formellt en åtalad är
oskyldig tills motsatsen bevisats så är väl svenska domslut subjektiva? Kan bli dömd för den som anklagar är trovärdigare?
Om hon var förälskad i HB så kan hon mycket väl antytt till tjejkompisar att de haft något "sexuellt på nätet" med HB, vilka nu skulle kunna vittna mot HB. Skulle något sådant räcka som "bevis" även om inte finns några chattloggar?
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Någon mer än jag som börjar tycka synd om Fialottan? Hon måste ju må dåligt över att ha blivit indragen i det här av sin eventuella pojkvän. Jag tror inte att det här var den utvecklingen hon hade tänkt sig när skiten påbörjades.
Tycker absolut synd om henne. Om talar sanning så kommer ändå få mycket skit, och om går dåligt i valet så kan vissa klandra henne. Om HF är oskyldig och hon ljuger för sig själv så tvingas kanske inse att saker inte var så som hon ville minnas det, och att ställt till det för partiet och HB som person.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gizur
Jag noterar att han på frågan ”Det finns uppgifter om att du har bett henne om avkläda bilder. Har det hänt?”
Inte svarar nej. Han svarar istället ”Jag tillbakavisar alla de här viskningslekarna och påståenden som görs”.
Ca 01:20 in i videon:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ll-rentva-mig/
Kanske övertolkar jag, men nog hade det varit lätt för honom att inleda med ordet ”
nej”, om det inte hänt?
Han tillbakavisar anklagelserna, men säger inte nej.
Nu är ju svenska journalister inte så listiga, men om svarat "nej" så hade han öppnat upp för följdfrågor som "Kan hon ha uppfattat det så?", "Varför tror du hon säger att det hänt?", "Hur vill du definiera er relation?". Det är ofta smartare att outtröttligt upprepa sitt eget förbestämda svar som inte ger något tolkningsutrymme eller öppnar upp för fler frågor.