Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 16:21
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
7000 inlägg och allt verkar kretsa kring eventuell brottslig gärning...

Min frågeställning i hela den här historien som ingen verkar reflektera kring är:

Varför sitter en riksdagsledamot och hjälper en 15-årig privatperson med läxor?

Listan över personer som jag hjälper eller kan tänka mig hjälpa med läxor:
1. Släktingar
2. Vänners barn

Random 15-åringar på instagram och twitter ligger inte ens i närheten av att kvalificera sig på den listan.

Att han har haft en privat relation med denna unga person och hjälpt henne med läxor har han ju bekräftat själv, ursäkta men redan där har du gått över gränsen för vad som kan anses som lämpligt av någon i din samhällsposition. Eller är det så att Tony, 16 år, kan ta kontakt med Magdalena Andersson om han behöver hjälp med kemiläxan?

Exakt! Sen så finns den obesvarade frågan. Varför väljer Hanif att inte kontakta hennes föräldrar ( om hans historia stämmer)? Jag kan bara tolka det som att han har något att dölja eller helt enkelt skiter i att den unga flickan han inlett en kontakt med som " mentor" har ett svårt självskadebeteende.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Angående Hanif Balis time-out...
Fenomenet med riksdagsledamöter som under en period inte deltar i riksdagsarbetet, till exempel för att de är inblandade i en rättsprocess men ändå kvitterar ut fullt arvode har debatterats genom åren. En sådan här så kallad time-out bryter inte mot riksdagens regler eftersom det inte finns något krav på närvaro.
...så kan han nu ägna mer tid åt sina fritidsintressen.

Du tror han är intresserad av det?

Om det visar sig att det inte finns något för ett åtal så skall alla hängas ut som varit med att anklaga honom. Men om det visar sig att han utnyttjar andra människors, flickors, naivitet för sina egna sexuella fantasier så är han rökt ioch är slut som politiker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
För helvete, baserar du dina uppgifter endast på några inlägg från flashback och ekis uppgiftslämnare för att de påstår samma sak och sedan basunerar ut dessa som sanning?
"Sanning"? Jag tycker att det är intressant att de alla säger samma sak, och att den informationen också matchar HB:s beteende under Expressen-intervjun.
Citera
2021-09-17, 16:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
SR tar upp fallet HB idag. Gå in och lyssna.

SR tar in Aftonbladets politiska expert My Rohwedder som expert. Hon som samlar "hata Jimmie"-skyltar.

Hon försökte få det till att det var Aftonbladet som avslöjat det hela. Jag förmodar att kollegorna på Expressen inte håller med.
Citera
2021-09-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hon försökte få det till att det var Aftonbladet som avslöjat det hela. Jag förmodar att kollegorna på Expressen inte håller med.
Vet vi när kontaktet mellan 15 åeing och Bali skall ha inträffat?
Citera
2021-09-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du skulle ha rätt om det inte vore så att Balis svans och följare absolut inte balanserar mellan vänsterregering eller högerregering. Hans följare/väljare är övertygade högermänmiskor och balanserar mellan M och SD. Med han borta ur M skulle en stor del troligen gå över till SD

...jag syftade inte på Balis "svans" utan på de alldeles vanliga människor som fortfarande tvekar om vilken sida de så att säg skall välja (inom S/L/C/KD/M). Ex har ju media lyckats väl med att så split inom L, både dessa politiker och dessa väljare, och därmed lyckas förminska partiet då först de mer högerorienterade lämnade i o m Björklunds vänstergir, och därefter skrämde man iväg de mer vänsterorienterade när Sabuni började tala om att återgå till högersidan - genom att svartmåla allt samarbete högerut som om det vore att ge Hitler plats i Sveriges riksdag. En tyvärr framgångsrik metod har det visat sig.

Bali var/är ju en Moderat som kunde minska klyftan högerut genom att vara Moderat men med uttalat starka kritiska åsikter avs invandring och integration. Och kunde han, som dessutom är invandrad själv tycka så, så kanske "även jag kan tycka så" kände nog många trad borgerliga i mittenfåran. Nu har han tystats. Om det är på eget grepp så får han skylla sig själv även om svenska folket betalar ett pris för detta, men är det en set up, oavsett hur det gick till så är det lika förskräckligt men på ett annat plan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Låt oss säga att du har rätt i din teori att det rör sig om psykiskt instabil flicka ( när jag lyssnar på Samtalspodden får jag mer intryck av en naiv ungmoderat) som på något sätt tolkat in fel signaler från Hanif och sedan beslutat sig för att hämnas

Min fråga är varför kontaktar inte Hanif hennes föräldrar? Om hans berättelse stämmer så handlar det om en ung tjej med självskadebeteende. En tjej som han som vuxen har ett visst ansvar för då han valt att vara hennes mentor.

Vilket avsnitt av samtalspodden
Citera
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
För helvete, baserar du dina uppgifter endast på några inlägg från flashback och ekis uppgiftslämnare för att de påstår samma sak och sedan basunerar ut dessa som sanning?

Tyck vad du vill om det, men dessa uppgifter kommer från flera olika håll samtidigt, och även om de dränks i träck här på Flashback tycks de lika vanliga förekommande som diverse konspirationsteorier om moderata vänsterkollaboratörer och iranska släktfejder. De stärks dessutom av otaliga medierapporter om Moderaternas osunda kultur, och försök till handlingsprogram, vad gäller just detta. Varför är det så svårt att föreställa sig att Bali också är en stisspitt?
Citera
2021-09-17, 16:26
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
"Sanning"? Jag tycker att det är intressant att de alla säger samma sak, och att den informationen också matchar HB:s beteende under Expressen-intervjun.

Ja, för du gjorde ju inte en lista om vad som "framkommit" om HB senaste dagarna.

"Vad har framkommit om Hanif Bali de senaste dagarna?"

Sedan radar du upp dessa påståenden som om de skulle stämma till 100%.
Citera
2021-09-17, 16:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Vet vi när kontaktet mellan 15 åeing och Bali skall ha inträffat?

De ska första gången ha kommit i kontakt med varandra för två år sedan, när hon var 15 år. Oklart dock när de påstådda oegentligheterna skulle ha ägt rum.
Citera
2021-09-17, 16:27
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Tyck vad du vill om det, men dessa uppgifter kommer från flera olika håll samtidigt, och även om de dränks i träck här på Flashback tycks de lika vanliga förekommande som diverse konspirationsteorier om moderata vänsterkollaboratörer och iranska släktfejder. De stärks dessutom av otaliga medierapporter om Moderaternas osunda kultur, och försök till handlingsprogram, vad gäller just detta. Varför är det så svårt att föreställa sig att Bali också är en stisspitt?

Man kan föreställa sig att han kan vara en riktig mansgris, men då ska det ju finnas något slags bevis förutom från anonyma flashbackare och ett anonymt instagram PM? Om tio personer föreställer en random C politker som pedofil måste det ju finnas någon substans i påståendet förutom att det förekommer inom C?
Citera
2021-09-17, 16:28
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Man kan föreställa sig att han kan vara en riktig mansgris, men då ska det ju finnas något slags bevis förutom från anonyma flashbackare och ett anonymt instagram PM?

Det där är verkligen en äcklig argumentation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in