Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 18:55
Medlem
Smått roande att läsa om intern kritik etc. Nu passar Reinfeldts moderater på att försöka få ut en som de stört sig på länge, hade inte förvånat om Bildt är där och trycker på med
Citera
2021-09-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Oavsett allvarhetsgraden bör inte en vuxen person be ett barn att visa könet.

Exakt.

Förhoppningsvis har inget sådant hänt, men IF SO, ugggh. Vidrigt.
Citera
2021-09-17, 18:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Oavsett allvarhetsgraden bör inte en vuxen person be ett barn att visa könet.
Jag håller med dig. Men hon dömdes aldrig just för att man såg det som sarkasm antar jag. För mig var det grovt sagt. Fel att säga så oavsett.
Citera
2021-09-17, 18:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tjejen själv ska inte gjort någon anmälan, enligt den här tråden:

https://twitter.com/filimonkeyflo/st...13805949497345

Så kan det vara. Det skriver även Fria Tider:

Citat:
"En tid senare får Therese reda på att hon har blivit polisanmäld för så kallad grooming, det vill säga kontaktsökande med underåriga i sexuellt syfte. Hon tror att det var en grupp twittrande vänner till 17-åringen som drivit på och legat bakom anmälan."

https://www.friatider.se/therese-i-s...-av-17-aringen
Citera
2021-09-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Om en vuxen ger uppmaning till minderårig att visa sin snippa så är det väl grooming?.
Dömdes den vuxne inte till grooming?

Nej det ör ju inte det annat än i synnerliga undantagsfall över 15. Och vilken vuxen då?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Vänsterjournalisterna gör allt för vinkla honom som skyldig. Ska bli skönt när detta läggs ner och vi kan inse att lögnerna bygger på falska anklagelser. Spyr på alla jävla vänstermuppar som spyr galla. Synd att det så många sjuka människor i Sverige som är vänster.
Citera
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Vad är att slicka svenskarna i röven? Vara negativ mot IS-återvändare och gängkriminella?
Du är typiskt blatte just nu.

”Hahahahaha kuk i röven”

Du är anledningen till varför tröttnat på invandrare.

Hahahha Bali säger vad svenskar vill höra

Han kan bara kritisera men inte hitta lösningar …
Sluta va ledsen för att din ledare kan kanske vara en pedofil
Citera
2021-09-17, 18:59
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Att stoppa honom från att bli nominerad till riksdagslistorna som M skall börja med. Det är någon juridikstuderande iranier från Göteborg i bakgrunden enligt Fria tider. Men är det vänsterfolk som vill stoppa honom eller är det liberala moderater?

Iranska regimen är tydligen långsinta så det kan vara därifrån, är inte så insatt men vet att många Iranier i Sverige har blivit jagade även här i Sverige.
Sedan är det så med de sociala medierna att om man är rätt öppen och frispråkig till och med gällande sitt eget parti så får man nog passa sig för fällorna, eller om han bara varit klumpig, kan vara att han känts sig provocerad av denna tjej och svarat med något snabbt så som det oftast görs, chattar med många och så blir det fel.
Iranie spåret vore lite mer spännande, dessa politiker i vår tid utsetts hela tiden för utländska krafter på flera sätt som inte kommer ut i direkt i allmänheten.
Det har blivit lite gränslöst, svårt för SÄPO att hålla schack på dessa mediala plattformar.
Citera
2021-09-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Precis tvärtom du.

Jag tycker INTE det är trevligt på något sätt att det behövde sluta så här för Hanif Bali. Inte för någon människa egentligen.

Och inte för svensk demokrati. Att det går att med så pass enkla medel hindra en svensk riksdagsledamot från att ställa upp i ett allmänt val för oss som eventuellt hade röstat på honom. Nu får varken jag eller andra den möjligheten.

Du är naiv om du tror att det går att lösa med ett krig från tangentbordet utan partiet som plattform.

Tyvärr så är det slut. Hoppas Hanif kan hita ett bra jobb och ta hand om familjen.

Men nu finns ju en bra lösning för alla som vill fälla politiker.

Okej. Det jag vill förbereda är att om Hanif Bali blir friad är att det kommer öka polarisering ytterligare.

M har inga anledningar till att stänga av Bali.

Vänstern kommer fortsätta med pedofil-argument. ”Det spelar inget roll om det är sant. Det är för jävligt ändå”.

Och få in en hämndlysten Hanif Bali med 150000 följare på Twitter kommer inte ta lätt mot de som lobbade för tajming av dessa anklagelserna. (Ario)

Som Chang Frick sa: ”De ska få samma bajskaramell mulat rätt upp i näsborrarna”.

Men allt är upp till domstolen och bevisen som lagts fram. Jag är den första som är villig att ta avstånd från Bali OM det är sant. Är det inte sant så stärks hans aktier för mig.
Citera
2021-09-17, 19:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Nej det ör ju inte det annat än i synnerliga undantagsfall över 15. Och vilken vuxen då?
Det var en fråga. Vilken vuxen somhelst.
Citera
2021-09-17, 19:01
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Exakt.

Förhoppningsvis har inget sådant hänt, men IF SO, ugggh. Vidrigt.
Det här är bara något som statens köpta mainstreammedia har kokat ihop, för att krossa oppositionen inför nästa val.
Det är så jude-Bonniers fungerar.
Citera
2021-09-17, 19:01
Medlem
Nu inväntar jag vad som kommer att hända med förundersökningen, vilket betyder måndag tidigast. Ni andra som saknar familj, samt tycks ha börjat fredagsgrogga tidigt kan fortsätta att roa er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in