Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Nu får det fan vara nog med alla dessa jävla honeytraps. Vad heter anklagaren? Ut med namn nu!

Sjukt varenda jävla tidning och journalist har namnet på horan men ingen på flashback.

Citat:
Men någon läckte, och sedan Expressens avslöjande har hon överösts av såväl intervjuförfrågningar som följarförfråganingar från journalister.

– Bara under det här samtalet har jag fått två samtal från journalister som jag klickat bort, säger hon.
Citera
2021-09-17, 21:12
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Citat från Twitter 2018:Måste faktiskt erkänna mig ganska lyckligt lottad i detta. Både jag och min sambo sen 6 år har enbart haft förhållanden med pursvenskar innan vi träffades. Vi hade båda lovat oss själva att aldrig bli ihop med en iranie.

Som tur var båda politiskt aktiva, så principer bryts lätt
Slut citat.

Bytte han sambo då vid 2018-19?

Ja, han träffa sin sambo i samma veva som 16-åringen. Så han behövde en snabb exit.
https://marcusoscarsson.se/hanif-bal...har-varit-med/
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Jag gissar att Hanif sitter på loggar som bevisar att tjejen tjatar om att dom ska träffas, ligga osv. Det är den enda rimliga förklaringen till Hanifs uttalanden i media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det går liksom för långt. Tjejen är 17 år och Hanif Bali är en kvinnointresserad ung man. Sådana finns i vår herres hage. Han stöter på och är intresserad av en snygg 17-åring. Det är väl mänskligt ur alla aspekter. Även ur hennes. Mät med människans mått. Så här ser livet ut. Det måste finnas lite marginaler kring relationen mellan könen. Det finns ett gammalt uttryck "skamligt förslag". Ger man ett sådant idag är det säkert brottsligt. Vågar man le i hissen mot den unga tjejen på plan 2? Det har spårat ur.
Nej, det är inte normalt att jaga 15-åriga högstadietjejer. Hon var inte 17 när det mesta skedde, hon var 15 och 16 och gick på högstadiet.

Om du tycker detta är något sorts normalt beteende så är det du som inte är normal. Män inom högern har nog blivit höger på grund av att de inte har alla hemma i huvudet, och har en extremt sned syn på sexualitet och relationer.
Citera
2021-09-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Jag har redan länkat ett par sidor tillbaka. Det är inte mitt problem att du inte är läskunnig.

Det som står i artikeln är:

Citat:
En tid senare får Therese reda på att hon har blivit polisanmäld för så kallad grooming, det vill säga kontaktsökande med underåriga i sexuellt syfte. Hon tror att det var en grupp twittrande vänner till 17-åringen som drivit på och legat bakom anmälan.

Det som INTE står i artikeln är att tjejen själv anmälde tant Therese. Det är för att inte ens folk som jobbar åt FT är så fucking korkade.

Det var inte tjejen som anmälde TdW utan det var andra som hade sett tantens sjuka tjat om nakenbilder. Tjejen ifråga ville INTE ha något med det att göra:

https://twitter.com/filimonkeyflo/st...13859565199366

Citat:
Hon har tidigare berättat att hon blev kontaktad av polisen angående detta men sa att hon inte ville medverka i någon utredning och att hon helst ser att detta läggs ned då inget brott hade begåtts

Kryllar verkligen av analfabeter i den här tråden.
Citera
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Sjukt varenda jävla tidning och journalist har namnet på horan men ingen på flashback.
Namnet är enkelt att få tag på om man letar, men tycker inte att vi ska dela det här för att hon trots allt är ett barn.
Citera
Medlem
duden83s avatar
Vad handlar ens den här tråden om? Typ 650 sidor nu med diskussioner om...Ja vadå?
Inga konkreta bevis har lagts fram och det är inte olagligt.

Så...frågor på det?
Citera
Medlem
Om det stämmer att hon har bilder från de tillfällen hon var hemma hos HB så är han ju rökt?
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Har du hört ordet FOLKVALD någon gång för en riksdagsperson?

Det spelar ingen roll. Han blir inte juridiskt dömd av vad folk tycker. Är du en idiot?
Citera
2021-09-17, 21:14
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Jag har inga problem med om det visar sig vara ett brott!
Det jag ogillar är denna sågning och halshuggning ni håller på med innan fakta kommit fram

Du har inga problem med att anklaga tjejen för att göra detta av politiska skäl samt att hon har "daddy issues" så var god hoppa av din imaginära höga häst nu.

Citat:
Oftast så med vänster folk! Dock ska kriser inom vänstern tystas...
Vad var det inte ngt senast idag kring en socialdemokrat?

Som sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag gissar att Hanif sitter på loggar som bevisar att tjejen tjatar om att dom ska träffas, ligga osv. Det är den enda rimliga förklaringen till Hanifs uttalanden i media.
Fast nu är det bara tjejen som vågat visa loggar till media och till åklagare. Bali har inte gjort något sådant.

Åklagaren ändrade också brottsrubricering efter att flickan visat loggarna från "försök till poserande av barn" till enbart "poserande av barn".

Svensk höger har sån satan talibanmentalitet. Från talibaner som Therese Verdun som smutskastar tjejer för sin klädsel till sådana på flashback som kallar småflickor för "horor" för att försvara pedofilen Bali.
Flytta till Afghanistan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej, det sa jag inte. Jag sa att om han inte blir dömd ska han betraktas som oskyldig, vilket är grunden i vår rättsstat. Och det där med att du i en rättsstat ska betraktas som oskyldig om du blir friad är inte mina åsikter, utan den finns med i Sveriges lagbok: https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ldig_GW02Ju450

Hur vill du ha det? Att alla ska betraktas som skyldiga så fort de anklagas för något? Bra, då anklagar jag dig för att vara en pedofil som tafsar på småbarn. Tycker du då att det är rimligt att du ska betraktas som skyldig till det oavsett om du blir friad?

Ändå lite lustigt att du hänvisar till Sveriges lagbok men länkar till en motion.

Men det är en småsak. Att man ska betraktas som oskyldig om man inte döms är naturligtvis korrekt, däremot är det utifrån statens perspektiv. Naturligtvis behöver inte gemene man betrakta en friad misstänkt kriminell som oskyldig till det brott denne åtalats/misstänkts för.

Vidare är den straffrättsliga processen i det här fallet ganska ointressant. Den huvudsakliga frågan är om han betett sig olämpligt i sin roll som riksdagsledamot.

En jämförelse kan göras med när Kent Ekeroth var ute och vevade packad en onsdagsnatt och hamnade i slagsmål. Han friades från brottet men det är väl få som tycker det är lämpligt för en riksdagsledamot att supa sig berusad och ge sig ut och slåss med folk på stan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in