Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det är väl lite hugget som stucket. Hårdnackade moderater som inte kan tänka sig att välja något annat än Moderaterna kommer hitta en annan M-kandidat. Andra som är inte är lika hårdnackade kommer kanske snegla åt andra partier.

För övrigt håller jag med om att Bali är rökt - i alla fall när det gäller rikspolitik. Det är möjligt att han kanske kan få nått lokalt förtroendeuppdrag nånstans om han är oskyldig, men mer än så blir det inte.
Det beror nog lite på hur partiet behandlar Hanif.
Hanif är definitivt rökt i rikspolitiken, Moderaterna kan inte ha en så kontroversiell politiker i riksdagen, speciellt inte nu när han misstänks för sexuellt utnyttjande.
Han var obekväm för partiledningen även innan detta.
Hanifs anhängare lutar nog mer åt SD hållet än traditionell höger.
Oavsett är detta en förlust för Moderaterna och en tidig julklapp till oppositionen.
Citera
2021-09-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Det var mig han citerade och det var mig han anklagade för att försvara pedofili, och det är, förutom ett extremt äckligt beteende, också något du också borde kollat upp om det verkligen stämde innan du tog för givet att han svarade en person som faktiskt gjort det. Jag är, som bekant, inte anonym på Instagram utan står till 100% för allt jag säger på Flashback forum, och jag skulle aldrig någonsin försvara pedofili eftersom jag tycker att pedofili är bland det vidrigaste som existerar på jorden. Däremot tycker jag inte att det är rätt att häva ur sig en massa anklagelser om pedofili utan att uppvisa bevis för sina påståenden, och det där var när jag bad om den som den där vänsteridioten började anklaga mig för pedofili.

Okej, du kanske är oskyldig till att ha anklagat mig för att försvarat pedofili, och det var såklart fel av mig att hoppa på dig. Men om någon sitter och anklagar en för en sån sak så är det rätt självklart att man blir förbannad, det borde du också förstå.

Jag förstår, det har varit en väldigt lång diskussionstråd med många sidor att bläddra igenom och jag har tyvärr inte möjlighet till full insyn i alla deltagares tidigare replikskiften med varandra fram och tillbaka.

Och när det gäller Hanif Bali så är givetvis pedofili lite opassande benämning eftersom den utsatta flickan i fallet hade fyllt 15 år.
Jag tror hebefili möjligen är mer korrekt benämning.

Från det som framkommit hittills i tidningsartiklarna så är det främst mycket olämpligt uppträdande som Hanif Bali förefaller ha gjort sig skyldig till då, om nu uppgifterna stämmer alltså.
Citera
2021-09-17, 21:29
Bannlyst
Iranier är väl fixerade vid oskulder är dom inte?

"– Då sa ju jag till honom att jag är oskuld för jag har inte velat ha sex med någon om det inte är rätt person. Och då sa han “jag tror att jag skulle kunna vara en bra första”, säger hon till tidningen."

Detta talar för att han är skyldig.
Citera
2021-09-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneYellow
Helt rätt. Är man 16-17 år så har jag svårt att se att man väljer folk mellan 18-34 år.

Klart tjejer på 16 år inte har något problem med 20 åringar eller strax över...dom får ju handla på systemet, men håller med att hon skulle ha över 30 ser jag lite osannolikt.
Citera
2021-09-17, 21:30
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Trots över 5000 inlägg på sidan är du fortfarande ej kapabel att tänka själv.

Hanif gjorde ett stort misstag som sa sig kunna bevisa att han inte bett om några bilder helt klart. Han borde bara hållit käften och låtit domstolen ta del av bevisen istället. Efter att tjejen fått reda på det inser hon snabbt att hon måste tillrättalägga sin historia på ett sätt som inte går att motbevisa.

Således får vi nu läsa "Vi var hemma hos honom själva, vi har pratat i telefon" saker som omöjligt går att motbevisa för Hanif. Tyvärr är det nog kört nu, Hanif gjorde ett stort misstag som visade hela sin hand direkt, han blir utspelad i PK-poker av en 17-årig borderline hora. Tragiskt.

Intressant hur ni hela tiden ger tjejen diagnoser, känns jävligt desperat . Förutom att hon är moderat så framstår hon som en både frisk och stark tjej som inte låter någon sätta sig på henne.

Snart kommer fler vittnesmål och jag antar att er taktik blir att sätta diagnoser även på dom.
Citera
2021-09-17, 21:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Har man hört något mer om anklagelser mot Hanif av andra flickor? Eller är det fortfarande bara samma tjej?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Man kan tycka allt möjligt om TV mrn det där är en gravt missvisande bild. Det var AS som sökte upp TV och initialt svarade TV snällt, sedan eskalerade diskussionen men tror man att ”bad om gå se tjejens kön” ger en rättvisande bild då är man oförmögen förstå en hetsig diskussion.

https://twitter.com/thereseverdun/st...704452609?s=19

Citat:
@anastasiasofla Kan du lägga upp lite bilder där du visar springan?
Så kan vi diskutera igen sen. Jag sätter mig här och väntar.

https://twitter.com/thereseverdun/st...612544002?s=20

Citat:
Om blottande är idealet kan du väl lägga upp bilder på ditt underliv nu? Vad hindrar dig?

Okej här är tweetsen så kan folk avgöra själv.
Citera
Medlem
Episkexperts avatar
Som sagt han är rökt och med all rätt. Är inte förvånad över att den där iraniern har en hel del problem med självkänslan. Försöker du leka i den vite mannens värld utan täckning så håll dig platt på mattan. Han lär väl inte ha fått ligga alls som tonåring och nu gjorde han en Soran.
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända.
När en åklagare väcker ett åtal gör han det med skäl.

Det händer, men är ovanligt.
Citera
Medlem
Fan va tråkigt att han ska bli anklagad/utfört detta. Tycker ändå han hade ganska vettiga värderingar..... för att vara politiker hehe
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Vad vet vi om tjejens föräldrar?
Är dom också politiker?
Varför uttalar sig inte dom? Varför gjorde inte dom en polisanmälan direkt?

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Man får känslan av att de tappade kontrollen över dottern för många år sedan, alternativ har skitit i hennes uppväxt.

Ni är ju sjuka, och kommer nog aldrig få egna barn någon gång.

Flickan verkar väl helt normal och duktig. Politisk aktiv på hög nivå för åldern. Tydligen oskuld vid 17 - vilket inte borde ha något med saken att göra men får väl det när ni försöker få det till nått annat.

Tror nog hennes föräldrar är stolta över henne och förmodligen chockade över senaste dagarnas händelser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Således får vi nu läsa "Vi var hemma hos honom själva, vi har pratat i telefon" saker som omöjligt går att motbevisa för Hanif.

Däremot är det saker som hon skulle kunna bevisa, till exempel med hjälp av foton hon skickat (som ofta innehåller metadata som geotags osv) samt GPS-historik. Och jag misstänker att hon kan framföra sådana bevis.

Lite sjukt med alla vuxna män runtomkring henne som låtsas som att de bara vill hjälpa sin vän med en riktigt tung och svår grej men som eg bara är ute efter tillfredsställelsen att få fucka upp Hanif Balis liv och få kredd för det här i tråden och på Twitter. Narcissistiskt, omoget och desperat som fan. Hoppas hon har bra vänner, vettiga vuxna och en bra advokat att ta stöd av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in