Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag hör vad ni säger men tycker likväl det är irrelevant. Det är rent ut äckligt vilken påverkanskampanj som pågår på Flashback avseende en minderårig flicka. Hela hennes liv hängs ut, man spekulerar i om hon är sexmissbrukare då ”hon använder tinder fast hon inte är 18” (något som knappast är ovanligt) osv. Allt för att hon har anmält en politiker folk tycker om. Allt för att skydda politikern.

Det påpekas ofta i tråden att det saknas bevis. Det är inte en fråga för det allmänna, det är en fråga för rättsväsendet. Hon varken ska eller kan gå ut med bevis i media, dessa lämnas till polis och parti (beroende på brott eller olämplighet).

Och folk undrar varför flickor och kvinnor inte anmäler sina förövare… Tänk er själva att utsättas för ett sexualbrott och om ni anmäler blir detta konsekvensen, det är inte svårt att förstå varför folk drar sig för att anmäla. Rent ut sagt förjävligt, folk slår knut på sig själva för att in i det sista försvara en politiker man tycker om. Ingenting är oförsvarligt, alla medel ska fram. Äckligt är vad det är.

OM HB är skyldig till något olagligt som är bevisat är jag den förste som kan ändra mig. Men det är många underliga inslag i de uppgifter vi fått i alla fall. Man måste kunna granska även en ung flicka kritiskt, på samma sätt som en man. Jag har själv varit med om ett drev, för väldigt länge sedan (fast jag är kvinna). Där utnyttjade två gubbar med makt inom mitt område, som hade blivit nobbade av mig, unga kvinnor som lovades guld och gröna skogar om de "vittnade" mot mig. Hela drevet var falskt (framkom många år senare), men det innebar ett högt pris att betala för mig. Därför måste man granska bägge sidor. Tyvärr kan unga flickor puta med underläppen och få tårar i ögonen med avsikt, det övertygar de flesta om deras oskyldiga sinne. Det är en känd taktik för att vinna förmåner.
Citera
2021-09-18, 12:43
Bannlyst
På hennes Facebook verkar det bara va hennes ryska morsa som kommenterar hennes bilder, har hon inga vänner 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-09-18, 12:44
Medlem
RyanCrockers avatar
Bevisningen om vad som skrivits borde väl vara det enklaste i världen. Om han bett om nakenbilder, eller om han förklarat att han inte är intresserad av sex finns svart på vitt. Hur lång tid kan det ta att utreda detta?
Citera
2021-09-18, 12:45
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Herregud vilken soppa.

Det här kommer få långtgående konsekvenser på fler plan än vad vi kan tänka oss.

Och jag tror faktiskt att kvinnor överlag kommer att få det tuffare i framtiden. För vem vill vara mentor åt unga kvinnor? Minsta felsteg kan förstoras, förvrängas eller feltolkas till mäns nackdel och sätta ens karriär på spel.

Sensmoralen är helt enkelt: var försiktiga kring unga kvinnor oavsett situation.

Skitsnack, man behöver inte superlajka sina elever på Tinder el lova dom hjälp med sina karriärer tex.
Citera
2021-09-18, 12:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Herregud vilken soppa.

Det här kommer få långtgående konsekvenser på fler plan än vad vi kan tänka oss.

Och jag tror faktiskt att kvinnor överlag kommer att få det tuffare i framtiden. För vem vill vara mentor åt unga kvinnor? Minsta felsteg kan förstoras, förvrängas eller feltolkas till mäns nackdel och sätta ens karriär på spel.

Sensmoralen är helt enkelt: var försiktiga kring unga kvinnor oavsett situation.
Ja, om det visar sig vara planlagt för att störta Hanif så är det i förlängningen ett hot mot demokratin. Då tar en myndighet som har betydligt bättre utredningsverktyg än polisen vid den fortsatta utredningen. Det här måste utredas grundligt.
Citera
2021-09-18, 12:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det är rent ut äckligt vilken påverkanskampanj som pågår på Flashback
Ja. Men jag tror du har missat vem som står bakom den ursprungliga & närmast övertydliga påverkanskampanjen.
Citera
2021-09-18, 12:48
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Herregud vilken soppa.

Exakt! Det blir konsekvensen av detta. Man ska aldrig ha någon som helst relation med unga tjejer då de är fullständigt opålitliga.
Citera
2021-09-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Skitsnack, man behöver inte superlajka sina elever på Tinder el lova dom hjälp med sina karriärer tex.

Så du tror inte män generellt sätt har blivit försiktigare de senaste 5-10 åren?

För det tror jag.
Citera
2021-09-18, 12:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Bevisningen om vad som skrivits borde väl vara det enklaste i världen. Om han bett om nakenbilder, eller om han förklarat att han inte är intresserad av sex finns svart på vitt. Hur lång tid kan det ta att utreda detta?
En enda skärmdump där Bali ber om nakenbilder eller liknande, hade räckt för att släcka ner hela den här tråden. Då hade ingen försvarat Bali överhuvudtaget.

Själv hade jag skrattat på mig av skadeglädje över att moderatsvinen drabbats.

Men fram tills bevis presenteras så känns det hela väldigt tveksamt.
Citera
2021-09-18, 12:52
Citat:
Så du tror inte män generellt sätt har blivit försiktigare de senaste 5-10 åren?

För det tror jag.

Är man inte försiktig måste man vara antingen intresserad av annat än läxläsning eller totalt sakna omdöme.
Citera
2021-09-18, 12:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

För det tror jag.
Jag skrev lite om detta tidigare i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är i princip redan implementerat på en hel del företag jag jobbar med.

Aldrig dörren stängd när man ensam har ett möta med en kvinna på sitt rum.
Kvinnor exkluderas från alla After Work-aktiviteter. Dom får ha sina egna.
Slut på att män tar på sig att vara mentor åt kvinnor.
Slut på att anställa kvinnor till jobb där man behöver jobba mycket över eller resa tillsammans.
Inte en droppe alkohol i sammanhang där det finns kvinnliga anställda med.
Ingen som helst kontakt med kvinnor utanför de officiella kanalerna inom företaget.
Sociala medier-kontakt med kvinnliga medarbetare totalförbjudet.
Om någon blir ihop så får den ena sluta.

Detta måste även alla politiker lära sig. Vi lever i en ny tid. Det var så här det blev.
Hanif Bali fick lära sig den hårda vägen. Jag hoppas det blir en läxa för alla andra.

Speciellt inom politiken är allt samröre med yngre tjejer livsfarligt. Tjejerna byter politisk åsikt så fort dom får en ny pojkvän.
De tjejer som ses som pålitliga allierade kan på nolltid bli fiender. Så dessa bör aldrig invigas i något som helst viktigt.
Citera
2021-09-18, 12:53
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En enda skärmdump där Bali ber om nakenbilder eller liknande, hade räckt för att släcka ner hela den här tråden. Då hade ingen försvarat Bali överhuvudtaget.

Själv hade jag skrattat på mig av skadeglädje över att moderatsvinen drabbats.

Men fram tills bevis presenteras så känns det hela väldigt tveksamt.
Så vad väntar åklagaren på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in