Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 15:02
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Är det någon som kan mer om Tinder som kan säga om det på något sätt och vis skulle vara väldigt osannolikt att man "superlajkar" någon av vänlighet. För att man tycker en personen har en bra bild eller att andra användare se hur många som gillat ens profil?

Det är väldigt sannolikt att man superlajkar av misstag i all hast, i stället för att avfärda profilen, då avfärda respektive superlike är knappgrannar på skärmen och det är trångt om utrymme som med allt annat i smartphoneskärmar, så tom kvinnohänder missar
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Är det någon som kan mer om Tinder som kan säga om det på något sätt och vis skulle vara väldigt osannolikt att man "superlajkar" någon av vänlighet. För att man tycker en personen har en bra bild eller att andra användare se hur många som gillat ens profil?

Nej, inte ovanligt eller en stor grej. Precis som man kan bli för full på krogen, röka gräs eller hamna i slagsmål.

Men för en riksdagsman. Gravt olämpligt att dels vara på Tinder och dels lika en omyndig.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Varför benämner man henne som flickan ?
För att 20+åringar av högern kallas för pojke och mötet med dem kallas "pedofilliknande".
(FB) MP:s Gunnar Engblom skulle ha sex med 35 år yngre man – fick yxa i huvudet
https://www.nyariks.se/mps-gunnar-en...yxa-i-huvudet/

Högern satte reglerna, och nu drabbas Hanif av dem.
Citera
2021-09-18, 15:03
Medlem
Jag tror Bali kan ha superlajkat henne på tinder, men anledningen varför han gjorde det får vi ju fråga bali om.
Citera
2021-09-18, 15:03
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tidpunkten är väldigt väl vald.
Lite för väl vald för att vara en slump…

Ja det + nedräkningen på twitter gör att det är uppenbart att detta var arrangerat av ett team som vill sänka Bali.
Citera
2021-09-18, 15:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Nej, inte ovanligt eller en stor grej. Precis som man kan bli för full på krogen, röka gräs eller hamna i slagsmål.

Men för en riksdagsman. Gravt olämpligt att dels vara på Tinder och dels lika en omyndig.

Om man inte vill lajka omyndiga är väl tinder en bra plats att vara på eftersom de har 18-årsgräns men vi vet inte om Bali var där. Trots allt ovanligt att kända personer vill visa upp sig där.
Citera
Medlem
Det var ju i sådana fall tragiskt att inte vänster kannibalism en fungerade bättre när Lars Ohly höll på som värst. Honom utnämnde de till partiledare istället.
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Ja det kan såklart vara den normala höger kannibalismen som satt ett pris på Hanif. Eller så kan det vara Hanifs balle som talat om sitt behov av att ejakulera i små flickmusar & titta på dem när han valde att satsa på sig själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tidpunkten är väldigt väl vald.
Lite för väl vald för att vara en slump…

Tror inte det är slump men har han visat dåligt omdöme så har han.
Att något olagligt kan bevisas tvivlar jag på.
Citera
2021-09-18, 15:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Från intervjun i Sydsvenskan:

Varför har du valt att vänta?

– Först vågade jag inte riktigt anmäla utan tänkte att jag låter det vara, säger hon.

Men så briserade en politisk skandal i Malmö. Kommunalrådet Torbjörn Tegnhammar (M) anklagades för olämpligt beteende mot flera kvinnor i partiet. En internutredning inleddes i mitten av augusti och Tegnhammar lämnade sina uppdrag.

– Det var det som fick mig att tänka på att anmäla till partiet. Att det var ett alternativ. Sedan tänkte jag att jag skulle göra det så fort som möjligt så att jag inte gör det under valrörelsen.

Där ser man.

O utan stöd innom partiet så skulle hennes forsatta politiska karriär vara död. Vilket den troligtvis är endå. Än vad hon har blivit itutad.
Citera
2021-09-18, 15:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om man blir avstängd - hur kunde hon vara där då?
För att Hanif aldrig rapporterade hennes konto.
Utan rapporter blir det inga åtgärder.
Citera
2021-09-18, 15:08
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Tror inte det är slump men har han visat dåligt omdöme så har han.
Att något olagligt kan bevisas tvivlar jag på.

Väldigt patetiskt när det enda ni har att komma med är en obekräftad uppgift om att han har lajkat en person på en dejtingsite med 18-årsgräns. Det här är lågt t.o.m. för att komma från vänsterstollar.
Citera
2021-09-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det intressanta i sammanhanget är varför Hanif , hennes mentor och förebild, var inne och gillade hennes profil. Hanif är en vuxen man som dessutom valt att ta ett "ansvar" för den här flickan genom att "lotsa" henne rätt inom politiken. Hon är ett barn som liksom många andra i den åldern ljugit om sin ålder.

Det påstås också i tråden att hon varit "gränslös" ( även sexuellt) på sin Twitter.

Allt det här, inkl hennes ålder, känner Hanif till. Frågan är varför han inte kontaktar hennes föräldrar om hon nu så uppenbart uppvisar ett självskadebeteende. Istället verkar han under en tid uppmuntrat hennes agerande ( som med Tinder)

Själv tvivlar jag, efter att ha hört intervjun med henne i samtalspodden, att hon varit så gränslös som det påstås men för Hanif ser det lika illa ut oavsett.

Vill vi ha folkvalda som agerar på detta sätt?

Håller med. Bra skrivet.
Varför öht ge läxhjälp till en ung flicka som vuxen man? Det hela verkar väldigt konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in