Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Jag kan inte låta din desinformation stå oemotsagd. Du har nämligen haft fel i varenda energipolitisk fråga du skrivit om på Flashback.
Jag kan bara konstatera att jag dessvärre haft rätt i allt jag förutspått medan du fortsatt vägrar att ta in fakta.
I och för sig kan man inte förvänta sig något annat när det gäller kommunister sett till hur länder som företräder din politiska åsikt helt gått under efter att ha gjort sig skyldiga till brott mot mänskligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Du ljuger som vanligt din lallande fåne. I skrivande stund producerar Sverige 16 480 MW el. 13 287 MW förbrukas i Sverige och 3 193 MW exporteras. 3 193 / 16 480 = 0,194. 19,4 % av energiproduktionen exporteras alltså.
Nu är du ju mer än lovligt efterbliven i din argumentation även sett till hur efterblivet kommunister av din sort brukar argumentera.
Vi befinner oss nämligen i september, en sensommarmånad då låg efterfrågan på el råder (i skrivande stund 12507 Mwh/h).
Trots det står det oljeeldade reservkraftverket i Karlshamn redo för att se till att sveriges numera väderberoende elnät inte ska drabbas av en blackout.
Jag har redan för flera år sedan påtalat riskerna med den förda energipolitiken.
Den som inte tror mig kan gärna undersöka min posthistorik där även Den gode lögnaren avslöjas för den okunnige lallare han är då han utlovat lägre elpriser och ett stabilare försörjningsläge ju mer vindkrafts som byggts. Verkligheten gör sig nu dessvärre påmind och du riskerar även själv långt mer än att som vanligt lämna trådar med svansen mellan benen!
Dessutom löd inlägget jag svara på enligt följande:
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Glöm att försöka resonera med kärnkraftstomtarna på Flashback. Att det höga elpriset beror på en brand i en ledning mellan Frankrike och Storbritannien och bristen på naturgas är för svårt för dem att ta in. I skrivande stund exporterar Sverige 3 176 MW. Det råder alltså inte någon effektbrist i Sverige.
Eftersom Sverige enligt EU-kommissionens direktiv
alltid är skyldigt att låta 70% av den inhemska elproduktionen ska vara tillgängligt för export så bevisar du naturligtvis inget angående effektläget i Sverige genom att påpeka att export sker.
Det är med andra ord du som är tomten genom att du kommer med ett så okunnigt, för att inte säga idiotiskt argument.