Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-19, 12:01
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Hon verkar inte må särskilt bra flickan.
Vad baserar du det på? Att hon gått ner två kilo? Lol...
Citera
2021-09-19, 12:02
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Hon var 15 för två år sedan när en 32 årig Hanif inledde sin kontakt med henne. Det finns ett flertal libertarianer här inne som anser det är ok med den typen av groomiing beteende så länge barnet är 15 år fyllda och därmed rättsligt ok. C har lagt fram ett flertal förslag i sitt idéprogram i den riktningen. Det kan vara ett parti för er Som konservativ tycker jag inte så, jag är glad att Bali tvingas lämna M för sitt omoraliskleverne
Enligt uppgift så är det Bali som först tar kontakt med henne när hon är 15 genom att skicka en vänförfrågan på Instagram. Han vet att hon är aktiv MUFare. Två månader senare så har han en av sina talkvällar på ett MUF ställe. Då kör han hem flickan och hennes kompis i bilen. Effter det inleds hembesöken med matteläxor och netflix.

Bali blir orolig och ber henne radera meddelanden de haft på Insta och ber henne fortsätta på Snapchat där meddelandena raderas.

Enligt uppgifter i mediaartikar så rör det sig om fler MUF tjejer som blivit kontaktade olämpligt av Bali på sociala medier.

Jag tycker det finns ett mönster i Balis handlande.
Citera
2021-09-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Flickan har haft ett helvete. Nu är helvetet över. Hon valde rätt väg ur detta, där de vuxna visat ansvar. Hon har blivit väl bemött, och jag är säker på att hon kommer få det stöd hon behöver.

Visst är hon outad, men i detta fall behöver det inte alls vara negativt för hennes framtid.

Du är ju helt vrickad.

Ingen kommer någonsin att ta i henne med tång i något politiskt parti.

Hon får väl bli årets jurist som Linnea Claesson. Och lika bortglömt sen....
Citera
2021-09-19, 12:06
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Hata hata hata, det är allt ni inom brunvästern kan.

Jag knullade en 34-årig läckerbit till kvinna när jag var 17. Vi var som kaniner. Minns än i dag hur jag slet av hennes jeans.

Menar du att hon då knullade ett barn?

Du måste vara en incel.

En 17-åring är i de flestas ögon en ungdom, inte ett barn. Motsvarande gäller en 18-åring, de flesta ser på denne som en ungdom, inte en vuxen individ.

Juridiken måste dra skarpa gränser men att hålla på med leken vuxen=18, barn=17 år o 11 månader och skriva vuxna bör inte ha sex med barn håller inte. Med er logik har jag haft sex med barn, förvisso länge sedan, men likväl.

Därutöver finns självfallet en moralisk aspekt kopplad till ålder. Den är inte helt enkel, men många, inklusive jag själv, anser det märkligt om man som 30 åring raggar tonåringar, som 55-åring stöter på 25-åringar eller som 80-åring t ex skaffar barn med en 30-åring.
Senast redigerad av chuckprince 2021-09-19 kl. 12:12. Anledning: Stavfel
Citera
2021-09-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
https://www.google.com/amp/s/amp.svt...an-sin-version

Aha, då är hon inte 17 nu alltså? I slutet av 2019 = mindre än två år sedan.

Och är det just dessa Instagramförfrågningar som hon nu säger är borta?

Jag förstår.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappetasken
Har det framkommit någon form av bevis för det som påståtts i tråden?
T.ex:
En skärmdump på Tinder-superliken?

Någon form av skärmdump på en konversation mellan berörda?

Det minsta man kan förvänta sig flyta upp är ju en skärmdump på HBs Tinder-konto. Många bör ju ha fått upp honom på Tinder - om han varit där. Så någon kanske ens kan bekräfta att de sett ett konto på (någon som påstås vara) HB?

Personligen tycker jag det vore märkligt om HB varit så dum att han försökt vänstra på sin tjej genom att gå in på Tinder. Det bör ju rimligtvis inte ta lång tid innan någon som känner henne tipsar om att han är på Tinder.

Det skulle inte vara svårt för någon som vill sätta dit HB att skapa ett konto i hans namn och använda publika bilder. För att det ska bli mer trovärdigt krävs skärmdump med privata bilder på HB.

Finns inget av ovanstående måste vi utgå ifrån att HB är helt oskyldig.
Han var inte tillsammans med sin nuvarande flickvän Linnea Lundberg då kontakterna med 15-16 åringen höll på. Han blev tillsammans med Linnea i augusti 2020, det var då han avbröt kontakten med flickan då hon hade råkat ringa när Hanifs flickvän Linnea var närvarande.

Hanif träffade Linnea på Tinder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Han snurrar in sig en aning där kan man säga. Och är uppenbart inte jurist.

Men lika ologiska är alla icke-jurister här som tror att det verkligen är brottsligt att efterfråga nakenbilder på 15-17 åringar. Och att sedan efter att de frivilligt skickats av 17-åringen ha dem på sin telefon.

Det ÄR lagligt. Annat än i de specifika och extrema undantagen som är beskrivna i förord och prejudikat.
Det är inte ens luddigt. Annat än meningen "utveckling och hälsa" som folk hakar upp sig på. Men det finns alltså beskrivet vad det betyder.

Fast det är ju inte tillåtet och efterfråga bilder på tjejer under 18 år, om han vet om hennes ålder.

https://polisen.se/lagar-och-regler/...rnografibrott/

Nu var ju sex han efterfrågade enligt tjejen, vi får se vad de leder till och vad åklagaren kommer framtill, finns det inge substantiellt från tjejensida så blir det nerlagt.
Citera
2021-09-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Jag tror ingen ser problemet med tinder. Men ser problem men politiker som chattar med ”minderåriga” på Tinder. Och ser det olämpliga att man svartmålar henne. Den vuxna i den relationen var HB och det är han som måste agera professionellt. Speciellt om den minderåriga mår dåligt.

Ponera att det varit en honeytrap på riktigt. hb hade haft det jobbigt och svettigt just nu då. Fast gissar att vi inte hade hört något alls om det.

Nu ska vi se, Det här med mess/chatt på Tinder. Är det verifierat? Jag läser om en LIKE.
Citera
2021-09-19, 12:10
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Aha, då är hon inte 17 nu alltså? I slutet av 2019 = mindre än två år sedan.

Och är det just dessa Instagramförfrågningar som hon nu säger är borta?

Jag förstår.

Jag skrev när kontakten initierades enligt hennes utsago. Jag förstår om det blir jobbigt för dig att hålla koll på flera siffror samtidigt och tidens gång och allt det där.
Citera
2021-09-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Och det välkomnar du förstår jag.
Hatvänstern i sitt esse.
Till 100% ja!

Pedofiler och andra sexbrottslingar som lagens långa arm inte lyckas fånga upp måste straffas på något sätt.
Jag är rätt övertygad om att fler på både höger- och vänsterkanten och t.om "den breda mitten" delar min åsikt där.
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Flickan har haft ett helvete. Nu är helvetet över. Hon valde rätt väg ur detta, där de vuxna visat ansvar. Hon har blivit väl bemött, och jag är säker på att hon kommer få det stöd hon behöver.

Visst är hon outad, men i detta fall behöver det inte alls vara negativt för hennes framtid.
Varför stöttar du en politisk hatare?
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Enligt uppgift så är det Bali som först tar kontakt med henne när hon är 15 genom att skicka en vänförfrågan på Instagram. Han vet att hon är aktiv MUFare. Två månader senare så har han en av sina talkvällar på ett MUF ställe. Då kör han hem flickan och hennes kompis i bilen. Effter det inleds hembesöken med matteläxor och netflix.

Bali blir orolig och ber henne radera meddelanden de haft på Insta och ber henne fortsätta på Snapchat där meddelandena raderas.

Enligt uppgifter i mediaartikar så rör det sig om fler MUF tjejer som blivit kontaktade olämpligt av Bali på sociala medier.

Jag tycker det finns ett mönster i Balis handlande.

Ja han har varit ett stort omoraliskt svin med dålig självkänsla och enormt självhävdelse behov under hela sin tid i M. Detta agerande är inte nytt alla som stött på honom vet om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in