Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag håller inte med din analys. Det måste vara riktigt illa och helt uppenbart när en person med störning kläs av. Om det är psykopater eller bara kluster B personligheter, är en sak för psykiatrin att avgöra.

Hanif Bali och Ebba Busch har haft för stora egon, helt fartblinda när de driver bruna frågor i etablerade partier. De har varit populära i fel kretsar som inte är deras partiers väljarbas. Vill man ha det som framförs av Hanif Bali och Ebba Busch, har vi SD som ett utmärkt alternativ.

Vi vet alla att när de gäller invandring är det kört. De som kommit hit, är här för att stanna. Nu måste man ha en politik anpassad därefter, utan att förlora sin egen humanitet. Man behöver inte gränslösa dårar som Hanif Bali eller Ebba Busch för att lösa frågor med SD där man är överens politiskt.
Jag är inte riktigt säker på vad du invänder emot?

Är det inte jantelagen som ligger bakom att det är skönt att se någon falla ner från höga hästar?
Citera
2021-09-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Fast det är ju inte tillåtet och efterfråga bilder på tjejer under 18 år, om han vet om hennes ålder.

https://polisen.se/lagar-och-regler/...rnografibrott/

Nu var ju sex han efterfrågade enligt tjejen, vi får se vad de leder till och vad åklagaren kommer framtill, finns det inge substantiellt från tjejensida så blir det nerlagt.

Jo det är hur lagligt som helst så länge du inte gör det genom utpressning eller i samband med porrproduktion. Sluta googla och läs på.

Det finns alltså inte en chans att det leder till åtal.

Det är ju inte ens det som hittills framkommit utan en superlike på Tinder och ett overifierat möte i en soffa.
Citera
2021-09-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Flickan har haft ett helvete. Nu är helvetet över. Hon valde rätt väg ur detta, där de vuxna visat ansvar. Hon har blivit väl bemött, och jag är säker på att hon kommer få det stöd hon behöver.

Visst är hon outad, men i detta fall behöver det inte alls vara negativt för hennes framtid.

Vet du något som vi andra inte vet?

Jag läser ju bara tidningen.
Citera
2021-09-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag skrev när kontakten initierades enligt hennes utsago. Jag förstår om det blir jobbigt för dig att hålla koll på flera siffror samtidigt och tidens gång och allt det där.

OK då är hon 16 nu alltså.

Inte för att det har någon som helst betydelse juridiskt.
Citera
2021-09-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Till 100% ja!

Pedofiler och andra sexbrottslingar som lagens långa arm inte lyckas fånga upp måste straffas på något sätt.
Jag är rätt övertygad om att fler på både höger- och vänsterkanten och t.om "den breda mitten" delar min åsikt där.

”De som inte tänker som oss och som är jobbig opposition skall drevas tills dom slutar”.
Citera
2021-09-19, 12:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Jo det är hur lagligt som helst så länge du inte gör det genom utpressning eller i samband med porrproduktion. Sluta googla och läs på.

Det finns alltså inte en chans att det leder till åtal.

Det är ju inte ens det som hittills framkommit utan en superlike på Tinder och ett overifierat möte i en soffa.
Eller om barnet befinner sig i en beroendeställning.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-09-19 kl. 12:21.
Citera
2021-09-19, 12:18
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Enligt uppgift så är det Bali som först tar kontakt med henne när hon är 15 genom att skicka en vänförfrågan på Instagram. Han vet att hon är aktiv MUFare. Två månader senare så har han en av sina talkvällar på ett MUF ställe. Då kör han hem flickan och hennes kompis i bilen. Effter det inleds hembesöken med matteläxor och netflix.

Bali blir orolig och ber henne radera meddelanden de haft på Insta och ber henne fortsätta på Snapchat där meddelandena raderas.

Enligt uppgifter i mediaartikar så rör det sig om fler MUF tjejer som blivit kontaktade olämpligt av Bali på sociala medier.

Jag tycker det finns ett mönster i Balis handlande.

Fyfan säger jag bara.

Undra om inte det är så att det vart nåt mer än bara snack och privat umgänge. Typ något fysiskt. Men att offret inte kanske vill gå så långt att outa honom, bara hota lite och utpressa.

Om det är så som du skriver finns det absolut ingen tvivel om att Hb agerat totalt omdömeslöst och bör således straffas samt uteslutas ur politiken permanent.

För övrigt tror jag han är en sån liten slisk dvärg-iranier med liten penis och napoleonkomplex. Inte konstigt att han då raggar på fjortisar. Svårt att tilltala eller ens tillfredsställa en riktig kvinna.

Och nej jag skojar inte. Tror verkligen han är ett slisko.
Citera
2021-09-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
”De som inte tänker som oss och som är jobbig opposition skall drevas tills dom slutar”.
Roligt citat, jag gissar att det är din åsikt?

Själv anser jag att det enbart ska gälla sexbrottslingar men ifall du även vill hänga ut politiska motståndare är det ju en helt annan sak och absolut inget jag skulle ställa mig bakom.
Citera
2021-09-19, 12:19
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Med tanke att du skriver här i försvar för Hanif Bali så har du tagit skada av den händelsen - din moraliska uppfattning är skev.
Utveckla vad du anser att det är fel vad ankommer min moral.

Jag tänker att ni Hanif-hatare är ute på djupt vatten.
Citera
2021-09-19, 12:20
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Han var inte tillsammans med sin nuvarande flickvän Linnea Lundberg då kontakterna med 15-16 åringen höll på. Han blev tillsammans med Linnea i augusti 2020, det var då han avbröt kontakten med flickan då hon hade råkat ringa när Hanifs flickvän Linnea var närvarande.

Hanif träffade Linnea på Tinder.

Av allt som sagts i denna soppa tycker jag det du säger här är mest märkligt med HF ifall det är sant — om hans relation till ”flickebarnet” alltid varit platoniskt finns det inget behov att avbryta kontakten när han skaffat sig flickvän, eftersom flickebarnet omöjligen kan ringa olämpligt med hänsyn till den nya relationen han skaffat sig med en kvinna, utan endast ringa vid en tidpunkt då han inte kan eller vill prata för att han är upptagen med annat.

Ja, jag vet att han sagt att tjejen stalkat honom. Så kan det förstås vara. Men det kan inte blivit uppenbart för honom i så fall att hon velat mer först när nya kvinnan var installerad. Det kan betyda att han fann det obekvämt att ha trånande tjej efter sig inden nya situationen — i motsats till den tidigare situationen, då det inte kändes besvärande för honom, då han ju inte bröt kontakten innan
Citera
2021-09-19, 12:21
Medlem
Bästa med denna pedofilhistoria är att högern visar sitt rätta ansikte. I egenskap av sin konservatism stöder de etablerade herrar som ger sig på kvinnor tjejer och flickor. Deras tårar för brottsoffer som råkat ut för allehanda brott som de gapskrikit om och velat kalla in militären för har inte varit något annat än krokodiltårar.
Citera
2021-09-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Roligt citat, jag gissar att det är din åsikt?

Själv anser jag att det enbart ska gälla sexbrottslingar men ifall du även vill hänga ut politiska motståndare är det ju en helt annan sak och absolut inget jag skulle ställa mig bakom.

Nu har det gått massa rykten och en polisanmälan har gjorts.

Du pratar redan om Bali som en aggressiv pedofil.

Jag förstår att mitt meddelande flög lite över dig men ta en funderare på hur snabbt du dömt honom.

Erkänner villigt att om sliskiga bevis finnes är jag den första att skratta när han faller.
Till skillnad mot många vänsterut anser jag att skitbeteende inte har partifärg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in