Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-19, 12:21
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
OK då är hon 16 nu alltså.

Inte för att det har någon som helst betydelse juridiskt.

Case in point.
Citera
2021-09-19, 12:21
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
OK då är hon 16 nu alltså.

Inte för att det har någon som helst betydelse juridiskt.

AS är 17 år men du kanske pratar om någon annan /annat?
Citera
2021-09-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Enligt uppgift så är det Bali som först tar kontakt med henne när hon är 15 genom att skicka en vänförfrågan på Instagram. Han vet att hon är aktiv MUFare. Två månader senare så har han en av sina talkvällar på ett MUF ställe. Då kör han hem flickan och hennes kompis i bilen. Effter det inleds hembesöken med matteläxor och netflix.

Bali blir orolig och ber henne radera meddelanden de haft på Insta och ber henne fortsätta på Snapchat där meddelandena raderas.

Enligt uppgifter i mediaartikar så rör det sig om fler MUF tjejer som blivit kontaktade olämpligt av Bali på sociala medier.

Jag tycker det finns ett mönster i Balis handlande.

Kan du posta källa på att han kontaktat andra MUF tjejer
Citera
2021-09-19, 12:24
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Utveckla vad du anser att det är fel vad ankommer min moral.

Jag tänker att ni Hanif-hatare är ute på djupt vatten.

Först får du berätta varför du tycker det är ok att en 32 årig man uppvaktar en 15 årig flicka för möjligt sexuellt umgänge. Du försvarar det beteendet genom att exemplifiera med ett övergrepp som du utsattes för ett som 17 åring. Berätta mer om hur du motiverar det försvarbara i Hanif beteende.
Senast redigerad av MadBalt 2021-09-19 kl. 12:29.
Citera
2021-09-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Bästa med denna pedofilhistoria är att högern visar sitt rätta ansikte. I egenskap av sin konservatism stöder de etablerade herrar som ger sig på kvinnor tjejer och flickor. Deras tårar för brottsoffer som råkat ut för allehanda brott som de gapskrikit om och velat kalla in militären för har inte varit något annat än krokodiltårar.

Det är det väl ingen som gör men vi hoppar inte heller till pöbelns domstol på en hörsägen som du verkar göra.

Vilket känns sundast?
Citera
2021-09-19, 12:25
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Bästa med denna pedofilhistoria är att högern visar sitt rätta ansikte. I egenskap av sin konservatism stöder de etablerade herrar som ger sig på kvinnor tjejer och flickor. Deras tårar för brottsoffer som råkat ut för allehanda brott som de gapskrikit om och velat kalla in militären för har inte varit något annat än krokodiltårar.

Sakta i backarna.

Hur vet du vad allas politiska bakgrund i tråden är? Du bildar din egna uppfattning på måfå nu.

Jag är ganska så mycket höger, och då menar jag långt ut åt höger. Men jag är definitivt emot vad Bali förmodligen gjort här. Jag tror han är skyldig.

Så försök att inte bunta ihop alla här tack.
Citera
2021-09-19, 12:25
Medlem
Citat:
Nu ska vi se, Det här med mess/chatt på Tinder. Är det verifierat? Jag läser om en LIKE.

Är det ens verifierat arr hb har tinder?
Citera
2021-09-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Först får du berätta varför du tycker det är ok att en 32 årig man uppvaktar en 15 årig flicka för möjligt sexuellt umgänge. Du försvarar det beteendet genom att exemplifiera med ett övergrepp som du utsattes för dom 17 åring. Berätta mer om hur du motiverar det försvarbara i Hanif beteende.

Det är inte ok i fallet förtroendevald.

Däremot så vet du inte att så är fallet 😀
Citera
2021-09-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu har det gått massa rykten och en polisanmälan har gjorts.

Du pratar redan om Bali som en aggressiv pedofil.

Jag förstår att mitt meddelande flög lite över dig men ta en funderare på hur snabbt du dömt honom.

Erkänner villigt att om sliskiga bevis finnes är jag den första att skratta när han faller.
Till skillnad mot många vänsterut anser jag att skitbeteende inte har partifärg.
Ja, jag är rätt färgad av vad jag redan tror, precis som de flesta andra också, (även de som ljuger och påstår att de är neutrala).
Ingen här vet ju vad som har hänt så det handlar ju mest om trovärdighet och vem som har anledningar att ljuga.

Person 1 ljuger för att undvika åtal, slippa bli utfryst ifrån politiken, slippa bli karaktärsmördad och aldrig mer ha den minsta chans att komma tillbaka till offentligheten.

Person 2 ljuger för att hon är svartsjuk.

Vad är troligast? (Om du nu ska försöka vara så neutral som på påstår att du är)
Citera
2021-09-19, 12:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Av allt som sagts i denna soppa tycker jag det du säger här är mest märkligt med HF ifall det är sant — om hans relation till ”flickebarnet” alltid varit platoniskt finns det inget behov att avbryta kontakten när han skaffat sig flickvän, eftersom flickebarnet omöjligen kan ringa olämpligt med hänsyn till den nya relationen han skaffat sig med en kvinna, utan endast ringa vid en tidpunkt då han inte kan eller vill prata för att han är upptagen med annat.

Ja, jag vet att han sagt att tjejen stalkat honom. Så kan det förstås vara. Men det kan inte blivit uppenbart för honom i så fall att hon velat mer först när nya kvinnan var installerad. Det kan betyda att han fann det obekvämt att ha trånande tjej efter sig inden nya situationen — i motsats till den tidigare situationen, då det inte kändes besvärande för honom, då han ju inte bröt kontakten innan
Ja hur man än vrider och vänder på det så är det något som inte stämmer med Balis handlande och utsagor.

Läste nyss att det var den nuvarande flickvännen Linnea Lundgren som uppmanade Hanif att avbryta kontakten med flickan.
Citera
2021-09-19, 12:33
Medlem
Citat:
Du är ju helt vrickad.

Ingen kommer någonsin att ta i henne med tång i något politiskt parti.

Hon får väl bli årets jurist som Linnea Claesson. Och lika bortglömt sen....

När du kallar mig för vrickad, kan jag påstå på objektiva grunder att du är en person som lätt drar förhastade slutsatser.

Jag förstår inte hur du resonerar. Jag tycker synd om flickan, och det tror jag många personer gör. Det är inte lätt att förhålla sig till predatorer av Hanif Balis slag. Särskilt svårt för ett flickebarn, som allt är nytt för när hon kan lämna hemmet, för möten i ungdomsförbundet, fast med jämnåriga.

Det är lätt att först bli smickrad, när Hanif Bali den stora tänkaren visar intresse. Flickan blir indragen i en sak hon är för ung och oerfaren för att förstå. Att sen hantera det på egen hand när man inser att det var snusk den snälle farbrorn var ute efter, är för mycket begärt. Tack och lov fick flickan hjälp, och Hanif Bali avpolletterades av moderaterna med ett studiebesök hos rättsväsendet. Rätt åt honom!
Citera
2021-09-19, 12:33
Medlem
Citat:
Precis.

Den största anledningen till invandringskritik är rasism helt enkelt, och knappast att de vill "värna svenska kvinnor" som det så ofta brukar heta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in