Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-19, 12:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Först får du berätta varför du tycker det är ok att en 32 årig man uppvaktar en 15 årig flicka för möjligt sexuellt umgänge. Du försvarar det beteendet genom att exemplifiera med ett övergrepp som du utsattes för ett som 17 åring. Berätta mer om hur du motiverar det försvarbara i Hanif beteende.
Övergrepp! jag känner till flera killar som hade hög testosteronhalt i gymnasiet och som hittade äldre tjejer som var villiga att lära upp dom.

Bl a en kille då 17, hon 32, trots att han är vuxen och gift nu så har han sagt "bästa sexet i mitt liv".

Jag är i medelåldern och känner tre såna killar, alla utbildade, klättrat i karriären, lyckade idag.
Citera
2021-09-19, 12:35
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är inte ok i fallet förtroendevald.

Däremot så vet du inte att så är fallet 😀

Jo det har framkommit att så är fallet, sen tror jag inte Hanif bröt mot lagen juridiskt. Men för mig är min moral viktigare än vad som står i en lagbok som återspeglar ett medelvärde av allas moral. En 32 åring som uppvaktar en 15 åring för sex är fel. Det är sådant som hör hemma i Centerpartiet eller talibanernas rike.
Citera
2021-09-19, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Just därför är det inte straffbart annat än i synnerliga undantagsfall som finns beskrivna i lagens förarbeten och prejudikat. Så lagstiftaren har redan hanterat detta. Du kan slappna av.

Om 16-årig flicka nummer 1 ber 16-årig flicka nummer 2 att skicka sexuella nakenbilder på sig själv till henne, då ska 16-årig flicka nummer 1 straffas för det eftersom hon enligt lagen om straffmyndighet är tillräckligt gammal (har fyllt 15 år) för att förstå att det är fel att göra så. Och det är fel att göra så eftersom 16-årig flicka nummer 2 inte är tillräckligt gammal (inte fyllt 18 år) för att förstå vad det innebär att skicka sexuella nakenbilder på sig själv till andra människor. Det förstår 16-årig flicka nummer 2 först när hon har fyllt 18 år, eller om hon själv begår det brott som 16-årig flicka nummer 1 har begått mot henne. Ungefär så säger lagen.

Men om 16-årig flicka nummer 2 skickar sexuella nakenbilder på sig själv till tex en 10-årig pojke, då begår hon ju ett brott mot den pojken och hon ska då straffas för det brottet, eftersom hon enligt lagen om straffmyndighet är tillräckligt gammal (har fyllt 15 år) för att förstå att det är fel att göra så. Men för att hon ska förstå att det är fel att göra så, då måste hon ju också förstå innebörden av att göra så. Och vad är det hon gör?
Jo, hon skickar sexuella nakenbilder på sig själv till en annan människa. Och alltså anser man då plötsligt att hon förstår innebörden av det som man tidigare antog att hon inte förstod innebörden av, när hon skickade sexuella nakenbilder på sig själv till 16-årig flicka nummer 1.

Det är alltså uppenbarligen så att när 15-17-åringar har begått brott, då säger man att 15-17-åringar förstår innebörden av alla brott som de har begått. Men när det finns möjlighet att fälla människor för handlingar som de har begått mot 15-17-åringar, som tex i Hanif Bali-fallet, då säger man istället att 15-17-åringar inte är tillräckligt gamla för att förstå innebörden av handlingar som de frivilligt har ställt upp på.

Så jag vill säga att lagstiftarna inte har hanterat detta, iallafall inte på ett bra sätt. Det får Sveriges poliser, åklagare och domstolar att framstå som väldigt oärliga, när de ena stunden säger en sak och en annan stund säger tvärtemot.
Senast redigerad av eoku 2021-09-19 kl. 12:42.
Citera
2021-09-19, 12:41
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Övergrepp! jag känner till flera killar som hade hög testosteronhalt i gymnasiet och som hittade äldre tjejer som var villiga att lära upp dom.

Bl a en kille då 17, hon 32, trots att han är vuxen och gift nu så har han sagt "bästa sexet i mitt liv".

Jag är i medelåldern och känner tre såna killar, alla utbildade, klättrat i karriären, lyckade idag.

Bara för att du förnekar ditt trauma betyder det inte att det inte märks i ditt sätt att vara. Istället för att skryta över det övergrepp du blev utsatt för, och som du tycks ha normaliserat så att det blivit en del av din syn på manlighet; Kan du nu förklara varför det är moraliskt ok att en 32 åring uppvaktar en 15 åring i sexuellt syfte.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Kan du posta källa på att han kontaktat andra MUF tjejer

Enligt Aftonbladets uppgifter ska flera yngre kvinnor upprepade gånger ha kontaktats av riksdagsledamoten på nätet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...&reason=denied

I förrgår gick nämligen M-ledaren Ulf Kristersson ut och berättade att Hanif Bali fortsätter sina partiuppdrag samtidigt som han utreds internt. Ett beslut som inte är särskilt omtyckt inom MUF då Hanif Bali anklagas för att olämpligt sexuellt beteende mot minderåriga flickor i ungdomsförbundet.
https://aktuelltfokus.se/m-ledamoten...t-minderariga/

Bali tyst om övriga fallen
I ett långt Facebookinlägg väljer han att bara bemöta en av flickorna som har trätt fram. Resten av flickorna och resterande anklagelser tar han inte upp

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-...uell-posering/
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:

Skillnaden där som för många av oss är uppenbar men som av någon outgrundlig anledning inte ses av er är att de sexuella kontakterna du beskriver inte var oönskade och föranleddes troligtvis inte av erbjudanden om läxhjälp av någon som dessutom var högt uppsatt i en organisation som du vill avancera i.
Citera
2021-09-19, 12:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Bara för att du förnekar ditt trauma betyder det inte att det inte märks i ditt sätt att vara. Istället för att skryta över det övergrepp du blev utsatt för, och som du tycks ha normaliserat så att det blivit en del av din syn på manlighet; Kan du nu förklara varför det är moraliskt ok att en 32 åring uppvaktar en 15 åring i sexuellt syfte.

De killarna jag pratar om är vänner och ingift släkt, det är inte mig själv jag snackar om! De var lika ansvariga för relationerna själva. Två av dem hade nästan årslånga förhållanden med kvinnorna ifråga.

Med det sagt, tjejer i 16-17-årsåldern kan också vara på jakt efter bra sex. Och den aktuella tjejen hade helt klart en hangup på Hanif.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-09-19 kl. 12:57.
Citera
2021-09-19, 12:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Skillnaden där som för många av oss är uppenbar men som av någon outgrundlig anledning inte ses av er är att de sexuella kontakterna du beskriver inte var oönskade och föranleddes troligtvis inte av erbjudanden om läxhjälp av någon som dessutom var högt uppsatt i en organisation som du vill avancera i.
Du försöker påskina att AS inte önskade HB's kontaktsökande, trots att halva tråden beskriver hur hon nästintill stalkade honom. Hur hon var på som fan.
HB berättar att det var HAN som fick blocka henne överallt.
Citera
2021-09-19, 12:49
Medlem
Citat:
Jo det har framkommit att så är fallet, sen tror jag inte Hanif bröt mot lagen juridiskt. Men för mig är min moral viktigare än vad som står i en lagbok som återspeglar ett medelvärde av allas moral. En 32 åring som uppvaktar en 15 åring för sex är fel. Det är sådant som hör hemma i Centerpartiet eller talibanernas rike.

Jag instämmer helt i din syn på moral. Normala människor lever inte sitt liv med funderingar på vad som är lagligt. Folk flest över 30 år vet var gränsen går med det motsatta könet, eller med barn.

Det värsta är att när personer som Hanif Bali och Ebba Busch försvaras, töjs gränserna för vad man kan acceptera, med negativa följder för hela samhällsmoralen.
Citera
2021-09-19, 12:52
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Du försöker påskina att AS inte önskade HB's kontaktsökande, trots att halva tråden beskriver hur hon nästintill stalkade honom. Hur hon var på som fan.
HB berättar att det var HAN som fick blocka henne överallt.

Hennes version av vad som skett överensstämmer inte alls med HBs dock, annars hade det inte varit mycket till story.

Kul förresten att du helt missade poängen, medveten eller omedvetet, i det jag skrev.
Citera
2021-09-19, 12:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
När en 15 åring våldtas av tre afghaner kallas hon för ”ung kvinna” och tortyrvåldtäkten var ”en lek som gick fel”.

När Hanif lajkar en 15 åring på Tinder (får hon vara på tinder??) då är det sadistisk barnvåldtäkt.

Hoppas nu bara att Hanif orkar stå emot drevet.
Han verkar ha flickvännen på sin sida vilket är bra.
Det är 18-årsgräns på Tinder.
Citera
2021-09-19, 12:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Hennes version av vad som skett överensstämmer inte alls med HBs dock, annars hade det inte varit mycket till story.

Kul förresten att du helt missade poängen, medveten eller omedvetet, i det jag skrev.
Ah, förlåt, men jag håller med dig om det övriga, och nej, de andra relationerna hade inget med avancemang inom partier att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in