Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Jo, men jag är helt övertygad om att det inte finns något bevis utöver den där lajken på Tinder. Och rätt många anser att det räcker för att han ska behöva lämna politiken för gott.

Jag tycker inte det är rimligt

Jamen, det är ju samma personer som aldrig skulle rösta på vare sig M eller Hanif!

De är kränkta små vänstertroll som är trötta på att bli bortgjorda av Hanif.
Citera
2021-09-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det finns rätt så många som skrivit saker som att det inte är konstigt att attraheras av 15/16/17 åriga tjejer och att alla män skulle ha sex med en attraktiv sådan om tillfälle gavs. I denna tråden. Detta är inget jag fantiserat ihop. Är du en av dem?

Intressant hur du försöker backa från ditt tidigare påstående.

Jag kommer ihåg dig, du är snubben som inte klarar av att svara på en enkel fråga för att du inte klarar av att stå för vad du har sagt.

Du kan inte ens se skillnaden på en 17-åring och en 20-åring.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...s-silence.html

Frågan som du borde ställa är varför S, V, Mp och C inte har ändrat gränsen för byxmyndighet från 15 år.
Citera
2021-09-22, 21:48
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Intressant hur du försöker backa från ditt tidigare påstående.

Jag kommer ihåg dig, du är snubben som inte klarar av att svara på en enkel fråga för att du inte klarar av att stå för vad du har sagt.

Du kan inte ens se skillnaden på en 17-åring och en 20-åring.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...s-silence.html

Frågan som du borde ställa är varför S, V, Mp och C inte har ändrat gränsen för byxmyndighet från 15 år.

Ursäkta? Du kanske läser in mer än jag syftar på.
Är du personen som inte förstod att äldre är ett relativt uttryck? Eller syftar du på något annat?

Oavsett "byxmyndig" eller ej så anser jag att minderåriga bör skyddas emot utnyttjande av vuxna. Är det verkligen så kontroversiellt?
Citera
2021-09-22, 21:55
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
1. Ja om åklagaren bestämmer att dom skall göra det så kommer det att göras. Inga problem i dag att ta fram vad fan som helst i en mobil. Tekniken har kommit långt. Utreder man en misstänkt brott där personen är minderårig, så kan du förvänta dig att dom sopar mobilerna.
2. Han är inte misstänkt för att ha gillat en bild på Tinder utan här utreds ett misstänkt utnyttjande av barn för sexuell posering.

Jo, men jag är helt övertygad om att det inte finns något bevis utöver den där lajken på Tinder. Och rätt många anser att det räcker för att han ska behöva lämna politiken för gott.

Jag tycker inte det är rimligt
Citera
2021-09-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Bra inlägg! Två saker

1, kommer polisen verkligen lägga resurser på att återställa raderade chattar etc? Det låter extremt långsökt för ett sådant här fall.

2, om en politiker ryker för att han har lajkat en ung person på Tinder, så är vi i en helt ny situation rent demokratiskt. Det hade varit hemskt.

Beror ju på vad anklagelsen är men här handlar det om ett eventuellt övergrepp på en minderårig, då lär det ju ta i lite hårdare än om det hade gällt något annat. Speciellt när det är en såhär känd person ärendet gäller.
Citera
2021-09-22, 22:01
Avstängd
Är det bara jag som missat att Hanif släpper en bok med titeln:"Konsten att vara elak" nu i November?
https://www.expressen.se/nyheter/han...att-vara-elak/
Citera
2021-09-22, 22:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
1. Ja om åklagaren bestämmer att dom skall göra det så kommer det att göras. Inga problem i dag att ta fram vad fan som helst i en mobil. Tekniken har kommit långt. Utreder man en misstänkt brott där personen är minderårig, så kan du förvänta dig att dom sopar mobilerna.
2. Han är inte misstänkt för att ha gillat en bild på Tinder utan här utreds ett misstänkt utnyttjande av barn för sexuell posering.

Återigen undrar jag om det enligt lag är tillåtet att ha sexuellt umgänge med ett barn?
Citera
2021-09-22, 22:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Återigen undrar jag om det enligt lag är tillåtet att ha sexuellt umgänge med ett barn?

På vilket sätt är det relevant för topic, de har inte haft sex.
Citera
2021-09-22, 22:21
Medlem
Citat:
Varför inte söka själv? Det är hur enkelt som helst med tex Google. I brottsbalkens kapitel 6 får du svaren. Om du menar samlag eller motsvarande så hittar du följande:
” [K6]4 § Den som, med ett barn under femton år, genomför ett samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.

[S2]Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen ska svara på grund av en myndighets beslut.

[S3]Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt mot barn till fängelse i lägst fem och högst tio år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot om brottslig gärning eller om fler än en förgripit sig på barnet eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller barnets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2018:618).”
Citera
2021-09-22, 22:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
På vilket sätt är det relevant för topic, de har inte haft sex.
Om hon nu uppnått en ålder då det är lagligt att ha sex med henne så rimmar det illa med att hon kallas barn och brottet rubriceras som utnyttjande av barn för sexuell posering. Det är det jag inte får ihop.
Citera
2021-09-22, 22:25
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Svaret är ja. Personer under 18 år är per definition barn. Det är tillåtet att ha sex med en person mellan 15 och 18 år. Det är inte tillåtet att försöka få en sådan person att skicka nakenbilder.
Citera
2021-09-22, 22:26
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Om hon nu uppnått en ålder då det är lagligt att ha sex med henne så rimmar det illa med att hon kallas barn och brottet rubriceras som utnyttjande av barn för sexuell posering. Det är det jag inte får ihop.

Lagarna för sexuell posering och att ha sex är olika. Vill du ha en bra redogörelse för vad som gäller i detta fall får du det av advokat David Massi här: https://www.youtube.com/watch?v=Ldsi6djBsO8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in