Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-26, 13:14
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag förstår inte vad du pratar om.

Precis, där har du problemet.
Citera
2021-09-26, 13:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
På vilket sätt skiljer Jan på sak och person när han kallar Bali och SD för "oanständiga" i relation till "rasism" och invandringspolitik? Är inte det karaktärsmord?

Fast nu skriver han inte att Bali eller SD är oanständiga. Han skriver att ingen anständig moderat kan känna stolthet inför Balis politiska gärning.

Kritiken handlar alltså om Balis politiska gärning, inte om hans person.
Citera
2021-09-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Om 13-åringar enligt MSM är unga kvinnor så är garanterat en nästan 18-åring en kvinna. Hennes kriminella handlingar begår hon också nu när hon är nästan 18 år och inte när hon var 16.

Det där låter ju lite intressant, kan du utveckla vad du menar med kriminella handlingar?

Det är enligt svensk lag inte förbjudet att göra en anmälan om man anser sig ha blivit utsatt för ett misstänkt brott.

Det gäller också om anmälan råkar gälla Hanif Bali eller valfri annan politiker eller riksdagsledamot.

Bara för att Hanif Bali kanske är populär på Flashback så betyder det givetvis inte att han på något sätt står över lagen.

Nu gissar jag dock på att förundersökningen kommer läggas ner framöver, dock har inte den minderåriga flickan gjort sig skyldig till något brott genom att göra den polisanmälan som Moderaterna rekommenderade henne att göra.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-26 kl. 14:00.
Citera
2021-09-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det där låter ju lite intressant, kan du utveckla vad du menar med kriminella handlingar?

Det är enligt svensk lag inte förbjudet att göra en anmälan om man anser sig ha blivit utsatt för ett misstänkt brott.

Det gäller också om anmälan råkar gälla Hanif Bali eller valfri annan politiker eller riksdagsledamot.

Falsk tillvitelse är ett brott, googla det.
Citera
2021-09-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Falsk tillvitelse är ett brott, googla det.

Ja fast då måste det först bevisas att den minderåriga flickan fullt medvetet gjort en falsk anmälan.

Jag kan inte hitta någon sådan bevisning i diskussionen och flickan ifråga är inte dömd för något sådant.

Då är hon alltså inte kriminell, det kan man inte vara innan man först har blivit dömd för ett brott.
Det är en ganska enkel och grundläggande rättsprincip, som du säkert själv kan googla och söka.

Det enda flickan har gjort är att upprätta en polisanmälan mot Hanif Bali, enligt rekommendation från Moderaterna själva.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-26 kl. 14:08.
Citera
2021-09-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja fast då måste det först bevisas att den minderåriga flickan fullt medvetet gjort en falsk anmälan.

Jag kan inte hitta någon sådan bevisning i diskussionen och flickan ifråga är inte dömd för något sådant.

Då är hon alltså inte kriminell, det kan man inte vara innan man först har blivit dömd för ett brott.
Det är en ganska enkel och grundläggande rättsprincip, som du säkert själv kan googla och söka.

Det enda flickan har gjort är att upprätta en polisanmälan mot Hanif Bali, enligt rekommendation från Moderaterna själva.

Vare sig Hanif eller Anastasia Sofla har blivit dömd för något brott i det här fallet.
Citera
2021-09-26, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Vare sig Hanif eller Anastasia Sofla har blivit dömd för något brott i det här fallet.

Ja fast det var ju just det som var min poäng, att ingen av dem har blivit dömda för något brott.

Fast den personen jag replikerade på hävdade bestämt att flickan gjort sig skyldig till kriminella handlingar.

Det var därför jag frågade om personen ifråga kunde förklara och utveckla vilken kriminell handling som skulle ha begåtts.
Något personen ifråga uppenbarligen inte kunde belägga eller besvara eftersom det var till synes helt påhittat.

Både Hanif Bali och den minderåriga flickan är i lagens mening oskyldiga till brott tills motsatsen är bevisad.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-26 kl. 14:16.
Citera
2021-09-26, 14:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nej, tyvärr kommer han bara ta era populära åsikter från er utan att ge kredd. Så ni måste hitta nya kontroversiella åsikter för att förbli relevanta systemkritiker.
Ur SD:s cyniska perspektiv är ju Balis trubbel inget att sörja.

Jag skojar bara, Janne är inte relevant i politiken längre.

Nej Bali är ju en liberal och dessutom falsk opposition. Han har fyllt en roll dock genom att hjälpa till att normalisera vissa av SDs åsikter och genom att radikalisera liberaler, men nu behöver vi honom inte längre. Det är bra när sjuklövare får känna på etablissemangets vrede, så de får se att man kan drabbas trots att man inte är SD-are.
Citera
2021-09-26, 14:18
Medlem
Tycker det är konstigt från vänster media , dom säger alltid att om en ”färgad” (framför allt från Mellanöstern eller Afrika som är uttalad vänster eller muslimsk) våldtar och misshandlar en vit svensk (mer eller mindre bara för att den är vit) så är det aldrig rasism
Men när en höger invandrare (Halif är väl från Iran ?) uttalar sig kritiskt mot invandring så är han rasist

En person som är vänster är alltså alltid antirasist och en god demokrat
.. och alla andra är onda rasister

Inte helt OT men tror Halif är utsatt för sabotage
Citera
2021-09-26, 14:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
I min värld då så är detta en total ickehändelse.

Ondskan och misstänksamheten har tagit ett för hårt grepp om världen när detta ej längre ska få ske för att det finns risk för att mannen beter sig illa.

Och så hypotetiskt då: om han nu flörtat med henne. Varför så big deal? Om hon är över 15 så är det i lagens mening grönt ljus. Vi har inga folkdomstolar här.

Vissa verkar anse idag att det är en mänsklig rättighet för vissa tjejer att inte bli uppvaktade/raggade på.

Det hela är en storm i ett vattenglas, en ung kvinna som ljög om sin ålder.på Tinder där hon sökte äldre killar riktar långt senare anklagelser mot en riksdagsledamot som i princip dumpat henne efter att ha varit hennes högst tillfälliga mentor.

Alla som tänker till lite förstår ju att den unga kvinnan känner sig försmådd, dvs ratad, annars skulle hon aldrig vika ut sig i media med en osannolik historia.

https://www.expressen.se/nyheter/fli...a-sex-med-mig/

Journalisten glömde att fråga den unga kvinnan om det istället var hon som ville inleda något med riksdagsledamoten i syfte att utnyttja hans kontakter och inflytande?

Hon såg kanske riksdagsledamoten som en sponsor som kunde hjälpa henne i framtiden med politiken och annat, nu blev hennes lott istället noll.

Gissar att hon blev rejält sur när hon blev dumpad.
Citera
2021-09-26, 14:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Vem vet om hon gjorde abort eller fick missfall, efter sitt umgänge med Hanif Bali, det kan ta sin tid att bearbeta.

Det enda hon verkar ha svårt att bearbeta är att hon blev brutalt dumpad av Hanif Bali förra året.

"Kontakten mellan dem förändrades tvärt i augusti 2020 – då avbröt riksdagsledamoten kontakten"

https://www.expressen.se/nyheter/fli...a-sex-med-mig/

Hanif Bali tröttnade väl på hennes tjat och krav och nu är hon hämndlysten.
Citera
2021-09-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Denna kvinna måste anmälas för förtal, sådant får inte tolereras. Utan anmälan om förtal anser jag inte att denne utsatta politiker har gjort vad han kunnat för att förhindra effekten av feminismen och kan därmed inte förvänta sig någon medkänsla från allmänheten. Denna häxa bör brännas på bål.

Du förefaller inte vara särskilt insatt i grundläggande juridik om du på fullaste allvar anser att den minderåriga flickan bör anmälas
för det du felaktigt kallar förtal.

Hanif Bali är en förtroendevald makthavare, offentlig person och riksdagsledamot för Moderaterna.

Det innebär att redan där är ribban hög och det är fullt tillåtet att skriva eller säga det mesta om honom
utan att det för den sakens skull ens närmar sig förtal.

Och angående den här affären så var det Hanif Bali själv som valde att gå ut offentligt, genom Facebook och Twitter och Expressen.

Då är det fritt fram för den minderåriga flickan att berätta också sin version för allmänheten om hon så önskar.

Alltså kan det omöjligen enligt svensk lag betraktas som förtal, kommer inte ens i närheten.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-26 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in