Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 13:28
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte som det spelar någon roll för en politiker. Bali är likt den andra moderaten i Malmö kört politiskt. Det var inte många som trodde att det rättsligt skulle kunna bli något utöver moralkärringar som tror det är olagligt för 16-åringar att ha sex med en 20 år äldre en.
Tror inte Bali är körd.

Hanif verkar väldigt mentalt stark. Det är ju dessutom ingen tvetydigt sanning som kommit fram. Domarens/lagens citat är ju ganska starkt sett till Balis situation.
Citera
2021-10-01, 13:29
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Herregud förstår du inte ironi? Alla borde väl kunna ta ett skämt?

Hon har väl ändå inte kommit med falska beskyllningar?! Det är väl för helvete inte upp till henne att ensam bedöma vad som är ett lagbrott och inte. Hon gjorde bara sin plikt.

Nej det ä inte hennes plikt att komma med falska beskyllningar i media och i en anmälan.

Hon borde spärras in!
Citera
2021-10-01, 13:31
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det enda som åklagaren bekräftar är att flickan uppgett att Hanif Bali begärt bilder

Jag vet att du syftar på fakta men folkdomstolen håller inte med dig. Fakta förbises i den fortsatta utredningen.
Citera
2021-10-01, 13:32
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
För att han är en äckelgubbe. Det inser ju alla. Men tydligen har han inte gjort något brottsligt, så då kan vi låtsas att det är helt ok.
Du verkar väldigt obalanserad i det uttalandet eftersom målet avskrevs.

Är det sålunda ett brott att be om ett foto på en ung person?
Citera
2021-10-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
inställning till en offentlig visning av nakenbilder på barn eller din rasistiska inställning till folk som inte är födda i Sverige blottläggs.

Roligt att du tror att dina efterblivna härskartekniker funkar på mig...

Det finns två möjliga sanningar här: antingen är flickan en medveten lögnare som av någon anledning är beredd att offentligt gå till polisen och ljuga de rätt upp i ansiktet.

Eller så är Hanif Bali ett äckel.
Citera
2021-10-01, 13:33
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej det ä inte hennes plikt att komma med falska beskyllningar i media och i en anmälan.

Hon borde spärras in!

På vilket sätt var det falska beskyllningar? Menar du att det inte fanns bilder?
Citera
2021-10-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Du verkar väldigt obalanserad i det uttalandet eftersom målet avskrevs.

Är det sålunda ett brott att be om ett foto på en ung person?
Jag skriver ju uttryckligen i det du citerar att han tydligen INTE har begått något brott.
Citera
2021-10-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hon var 16-17, dvs byxmyndig. HON har skickat till HONOM, du vet inte varför. Vi vet inte om Hanif ens frågat om det.

Hon har ju skickat ut sina bilder på twitter i effektsökeri.

Vänta nu, om jag skickar bilder till en dam då åker jag dit, om en dam skickar bilder till mig , då åker jag dit. Ja det är det som är jämställdhet
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
På vilket sätt var det falska beskyllningar? Menar du att det inte fanns bilder?

Nej det fanns inga bilder. Det fanns en bild och en fantasi om en annan bild.
Den bild som fanns var dock inte sexuell och det finns heller inga belägg för att den har skickats till Bali eller att Bali har begärt att få den.
Citera
Medlem
Chevrons avatar
Så... Kommer t.ex. chattar att bli allmänt tillgängliga? Text, inte bilderna.

Om tjejen ljugit är det ju slingrigt att man inte uttalar sig om chattens natur (och hans avsikt) oavsett vad bilderna visat. Det borde vara i offrets intresse oavsett vem av de två det nu är.
Citera
2021-10-01, 13:36
Medlem
CassandraCs avatar
skadan är nog redan skedd för hanif, sossarna spelar ett fult spel, makten till allt... tror vi kan se en del lustigheter valet 2022, de verkar beredda att göra mer eller mindre vad som helst.
Citera
2021-10-01, 13:36
Medlem
RockEnds avatar
När kommer kommentar från målsägande? Skulle vara intressant att höra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in