2021-10-01, 13:37
Medlem
Hade inte tjejen ens kollat med jurister innan vad dom ansåg om att en polisanmälan kunde gå till åtal eller inte?
Citera
Medlem
Green-Spirits avatar
The Biggest Fattest Nothingburger ever to be served. Hanif Bali kallades inte ens till förhör.
Vänsterblivna PK-hjon får ta sin undertryckta främlingsfientlighet och få utlopp för den någonannanstans…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Hur ”vet alla” att han bett om nakenbilder? Kan du uppvisa bevis på att han bett henne skicka nakenbilder?

Kan du överhuvudtaget uppvisa bevis på att han haft minsta lilla intention till att ens tänka kring sexuell art i samband med denna tjej?

Skulle han ha gjort det, dvs tänka sexuellt, är han fullkomligt normal.

Nu pratade vi ju inte om nakenbilder, utom om bilder. Jag vet inte om han förnekat att han bett om bilder, och nej jag har inga bevis för någonting. Jag har inga bevis ens på att Hanif Bali existerar. Jag utgår bara från vad jag läser, och mitt bestämda intryck är att han var sexuellt intresserad av henne. Du verkar tycka att det är helt normalt, men det tycker inte jag, och det tycker inte den allmänna opinionen. Om det skulle komma fram att han till exempel har pratat med sina kompisar om hur läcker hon är och att han gärna skulle ligga med henne etc, så skulle han vara helt körd, för folk tycker det är äckligt. Han är en gubbe, hon är ett barn.
Citera
2021-10-01, 13:38
Bannlyst
Hanif Balis rika Moderatvänner har vädrat plånboken och mutat vissa utredare här, och, gett lite cash till flickan…

Nu kan Hanif Bali fortsätta vara rasistsvinet på Twitter och Facebook och säga saker som dom rumsrena inom partiet inte vill säga - Hanif är bara en köpt nyttig idiot i sammanhanget…
Citera
2021-10-01, 13:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det finns två möjliga sanningar här: antingen är flickan en medveten lögnare som av någon anledning är beredd att offentligt gå till polisen och ljuga de rätt upp i ansiktet.

Eller så är Hanif Bali ett äckel.

En tredje möjlighet är att 17-åringen skrutit om sina kontakter med en känd politiker och sedan blivit pressad av andra att göra en anmälan.
Citera
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Senast jag såg Hanif stod han i TV och sade följande: "Vi VET att Michael Jackson gjort hemska saker".

Det urbota korkade uttalandet om Jackson som friats i rätten gör att jag helt enkelt utgår från att Hanif agerat olämpligt i detta fall, kort och gott så dömer jag honom som han dömer andra utan kunskap eller bevisning.

Som man bäddar får man ligga, Hanif förtjänar all skit då han uppenbarligen endast bryr sig om rättssäkerhet och oskyldig till motsatsens bevisats när han själv drabbas, vilken hycklare!

https://www.huffpost.com/entry/one-o...meful_b_610258

Du är inte så urbota jävla korkad att du inte förstår skillnaden där åklagaren lägger ner förundersökningen pga av att målsägaren missförstått lagen mot MJ rättegång med 23 miljoner i potten?
Citera
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Gemensamt för dessa "oberoende källor" är att samtliga är perjurers och bekräftade scammers för vem som helst som orkar göra 15 minuters research. Det hör dock inte till saken, jag räknar inte med att gemene ska vara sakligt insatta i kriminalfall, men däremot bör man inte döma då heller, något som herr Bali gladeligen gjort.

Hanif ska behandla andra som han själv vill bli behandlad, något att han inte gjort, då är han en hycklare, svårare än så är det inte!
I det här fallet är vi dock avsevärt sakligt insatta.

Du har i alla fall problem att döma

Hoppas du levt strikt etiskt utan att döma de år du levat.
Citera
2021-10-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Roligt att du tror att dina efterblivna härskartekniker funkar på mig...

Det finns två möjliga sanningar här: antingen är flickan en medveten lögnare som av någon anledning är beredd att offentligt gå till polisen och ljuga de rätt upp i ansiktet.

Eller så är Hanif Bali ett äckel.
Bra! Då fortsätter jag att påpeka att du själv är lika äcklig som du påstår att Hanif Bali är. Eller egentligen värre med tanke på att du både försvarar offentlig visning av nakenbilder på barn och är rasist samt att du själv har barn. Fy fan! Och ja, jag har inlägg från dig som visar detta, men det har väl du inget emot att jag visar här i tråden eftersom dessa efterblivna härskartekniker inte fungerar på dig?
Citera
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Det är lagligt att ligga med en 17 åringen men att be om sexbilder är ett brott?

Ja. Det är så lagen ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det finns inget annat sätt.

Man håller sig till lagen.
Inte vad random person tycker.

Gillar du inte det får lagen ändras först.
Uppenbarligen är du autist, men du kanske ändå kan förstå på ett abstrakt plan:

Det är väldigt mycket här i världen som är lagligt, men ändå opassande, och som skulle få vem som helst sparkad och hatad.

Exempelvis om en gubbe som Hanif hypotetiskt har sagt till tjejen att hon är jättesexig och att han gärna skulle ligga med henne. Det är inte olagligt, men alla utom några gubbslem på flashback skulle tycka att han borde få sparken.

Den här tråden är ingen rättssal, så det är helt legitimt att diskutera andra frågor än huruvida han är skyldig till brott eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Hade inte tjejen ens kollat med jurister innan vad dom ansåg om att en polisanmälan kunde gå till åtal eller inte?

Hon har gjort liknande anmälningar tidigare som inte lett till åtal, hon är helt enkelt psykiskt sjuk och borde låsas in på mentalsjukhus.
Citera
2021-10-01, 13:42
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej det fanns inga bilder. Det fanns en bild och en fantasi om en annan bild.
Den bild som fanns var dock inte sexuell och det finns heller inga belägg för att den har skickats till Bali eller att Bali har begärt att få den.

Den är väl inte upp till henne att bedöma? Är hon jurist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in