2021-10-01, 13:21
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Tror du inte åklagaren har bättre saker att göra än att expressbehandla Hanif Ali? Åkl. drunknar i ärenden och har många samtidigt

Exakt, åklagaren har givetvis annat att göra, andra ärenden som ligger på kö. Klart att det då tar några dagar/veckor att agera.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Åklagaren bekräftar att HB har KRÄVT nakenbilder av MÄ men att MÄ varit vid sina sinnes fulla bruk att INTE skicka explicita nakenbilder. Bra gjort tjejen!

Det enda som åklagaren bekräftar är att flickan uppgett att Hanif Bali begärt bilder:

Citat:
"Åklagaren har fått del av en av de två bilder som målsäganden uppger sig ha skickat på begäran av mannen samt fått en detaljbeskrivning av den andra bilden. Det kan då konstateras att det inte är frågan om nakenbilder."

https://www.aklagare.se/globalassets...bea_33_1_1.pdf

Det här var tunnare än jag trodde.

Den ena bilden verkar inte ens existera utan flickan beskrev den med egna ord.

Så hon beskrev den med egna ord och uppgav att hon skickat den. Men kan inte visa upp något alls. Det här var allt...
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
För att han är en äckelgubbe. Det inser ju alla. Men tydligen har han inte gjort något brottsligt, så då kan vi låtsas att det är helt ok.

Det finns inget annat sätt.

Man håller sig till lagen.
Inte vad random person tycker.

Gillar du inte det får lagen ändras först.
Citera
2021-10-01, 13:23
Medlem
Hade det varit er egen dotter skulle ni nog vilja veta mer om saken än om det var brottligt eller ej. Har er favoritblatte skrivit olämpliga saker eller inte? Jag vill veta i alla fall. Han kan mycket väl vara oskyldig, men vi behöver se deras kommunikation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Märklig tolkning, eller anser du åklagaren har gjort en felbedömning?
Åklagaren har inte bedömt huruvida han ville ligga med henne eller inte, hon kollade vad för bilder tjejen skickat.

Det är inte olagligt att som medelålders gubbe _vilja_ ligga med ett barn.

Vad tror du själv, var Balis intresse helt oskyldigt? Hon bara råkade vara en ung sexig tjej?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Tyvärr är det antagligen bäst för honom att bara försöka gå vidare. Han har inte mycket att vinna på att hålla liv i detta ämnet.

Det är inte bara Hanif som kan anmäla folk för förtal i det här sammanhanget. Vi kan alla få folk som deltagit i drevet att förlora jobbet om vi spelar samma dryga spel.
Citera
2021-10-01, 13:24
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Ingen rök utan eld.

Åklagaren bekräftar att HB har KRÄVT nakenbilder av MÄ men att MÄ varit vid sina sinnes fulla bruk att INTE skicka explicita nakenbilder. Bra gjort tjejen!

Genom sitt agerande har hon undvikit ett mycket grövre brott, nämligen, VÅLDTÄKT och i förlängningen MORD.

Tyvärr räckte det inte till åtal.

Uppenbarligen behandlas maktens män lite mildare av rättsväsendet när det gäller sexualbrott - lex Lambertz.

Har vi inte lärt oss något efter #METWO?

Det var hemskt nära våldtäkt.... bara ett infall borta.

"I en intervju med Sydsvenskan och HD berättar den 17-åriga flickan att de hade haft kontakt och träffats, bland annat hemma hos Hanif Bali.

– Alltså, jag märkte ju att han ville ha sex med mig och då sa ju jag till honom att jag är oskuld för jag har inte velat ha sex med någon om det inte är rätt person. Och då sa han ”jag tror att jag skulle kunna vara en bra första”, berättar hon i Sydsvenskan. "

Stötta Anastasia!
Maria Sterup ska utredas!
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Åklagaren har inte bedömt huruvida han ville ligga med henne eller inte, hon kollade vad för bilder tjejen skickat.

Det är inte olagligt att som medelålders gubbe _vilja_ ligga med ett barn.

Vad tror du själv, var Balis intresse helt oskyldigt? Hon bara råkade vara en ung sexig tjej?

Exakt vad spelar det för roll vad jag tycker?

Lagen.
Citera
Medlem
SeanPenns avatar
Det är lagligt att ligga med en 17 åringen men att be om sexbilder är ett brott?
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Det är bara positivt att det utreddes ordentligt och därmed drog ut lite på tiden. Då kan inte hatvänstern hävda "ofullständig utredning". Heller.
Det borde aldrig ha inletts någon förundersökning överhuvudtaget om anmälan inte innehöll nån form av bevisning. De flesta ärendet läggs ner med vändande post i alla övriga fall.
Hanif har ju inte ens blivit förhörd vilket visar att allt bara var rappakalja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det enda som åklagaren bekräftar är att flickan uppgett att Hanif Bali begärt bilder:

Det här var tunnare än jag trodde.

Den ena bilden verkar inte ens existera utan flickan beskrev den med egna ord.

Så hon beskrev den med egna ord och uppgav att hon skickat den. Men kan inte visa upp något alls. Det här var allt...
Låter precis som en falsk tillvitelse, hon verkar onekligen förberedd för att få honom på fall...

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Du är dum i huvudet. Hoppas du möter fel person på gatan.

Cyniska, iskalla jövul!

Det är inte styrkt att Hanif har begått ett brott, det är inte styrkt att Michael Jackson begått några brott. Således är det oerhört korkat av Hanif att döma Jackson och sedan skrika om att han själv ska behandlas annorlunda och att folk inte ska döma på förhand osv, det är vad det handlar om. Hyckleri.

De som anklagat Jackson har haft pengamotiv på hundratals miljoner, det har såvitt jag vet inte flickan.

Hanif kan mycket väl vara oskyldig, men han förtjänar ändå drevet när han agerat drev mot andra! Live by the sword, die by the sword!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in