Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Bilden eller bilderna måste varit ett gränsfall då flickans advokat drev anklagelser.
Det kan knappast bara vara ett typ porträtt som är skickat .
Advokaten kan ju inte vara helt dum i huvudet.
Nej, du fattar väl att advokaten vill ha betalt? Det spelar ingen som helst roll om advokaten tror att sin egen klient är skyldig till falsk angivelse eller inte. Advokater är bara ute efter pengar och inget annat.
Hade jag varit advokat så hade jag självklart tagit denna tjej som klient även om jag misstänkte att hennes anmälan var bullshit. Jag hade sett det som snabba gratis pengar och det är just vad detta handlar om.
Dessutom är det bra för en advokat att ta ett fall som detta då en okänd advokat har chansen att bli känd på kuppen vilket i sin tur kan ge dem mer arbete i framtiden. Så att ta en klient som detta kan öka advokatens karriär avsevärt.
Kolla bara på Elisabeth Massi Fritz. Hon har blivit känd för att hon tagit skitärenden vilket hon har tjänat enorma pengar på. Hennes karriär hade inte varit i närheten av vad den idag är utan dessa skitärenden. Så självklart finns det ett stort incitament för en okänd advokat att ta kända ärenden av denna typ som media uppmärksammat väldigt mycket.