Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Moderaterna trendar på twitter. Inte för att de gjort något politiskt utspel utan för att folk är förbannade för hur Hanif behandlats av partiet. Intressant.

Det är alltså enbart en liten andel av befolkningen som använder eller följer Twitter.

Det är inte alls lika många utanför Flashback eller Twitter som bryr sig nämnvärt om Hanif Bali
eller ens känner till honom.

Jag tror nog Moderaterna inte bekymrar sig särskilt mycket över vad några arga tangentbordskrigare på Flashback eller Twitter tycker.

Moderaterna har nog haft dialog med Hanif Bali och gjort klart att man inte önskar att han ställer upp för omval.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-01 kl. 22:04.
Citera
2021-10-01, 22:03
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Moderaterna trendar på twitter. Inte för att de gjort något politiskt utspel utan för att folk är förbannade för hur Hanif behandlats av partiet. Intressant.

Ja det här kan få stora negativa effekter för moderaterna. Står de inte upp när oskyldiga människor falskanklagas för att de är så fega kan många tröttna på partiet och lämna. Går Bali till MED kan det t.o.m. göra att de kommer in i riksdagen med större skada för M än de kan ana.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Vad är problemet?

Om det skulle leda till sex så är det fullt lagligt.

Notera fö att stöld är olagligt, men riksdagen är full av politiker som sitter och godkänner stöld (skatt).

Om Bali haft sex med henne är det betydlig mindre klandervärt än det riksdagsledarmötena ägnar sig åt.
Du får gärna anse att det är bättre rent moraliskt att knulla barn än att se till att sjuka får det lite bättre, men jag delar inte den åsikten.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Det mest patetiska, såhär i efterhand, måste väl ändå vara de, som trots att alla kan se hur substanslöst detta var från första början, fortfarande inte kan släppa den här soppan och tillämpar någon slags "ingen rök utan eld" argumentation rörande Bali, enbart för att de så innerligt ogillar honom.

Folk av det slaget hör i min mening inte hemma i civiliserade samhällen utan kan med fördel deporteras till valfritt u-land där det är kutym att slå ihjäl sin granne för att man tror att den snott en säck potatis.
Citera
2021-10-01, 22:06
Medlem
Troians avatar
Jag skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mig veterligen har hon inte påstått att hon skickat nakenbilder, eller att det efterfrågats.

Var på du svarade:

Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jo det har hon påstått och det borde du förstå själv eftersom det inte skulle kunnat vara något brott om det inte var sexuella bilder. Den andra bilden är en fantasi, den finns bara i hennes hjärna och ingen annanstans.

Nu rör du ihop begreppen lite. ”Sexuella bilder” är inte nödvändigtvis nakenbilder.

Jag vet inte exakt vad som är brottsligt. Skrev han exempelvis ”Kan du skicka en utmanande bild tack? ” och hon skickade en bild på sig i BH, var på han bad om en till.. Nakenbilder? Nej. Sexuella bilder? Kanske man kan se det som. Olagligt? Vet ej.

Den som anser sig utsatt för eller eventuellt utsatt för brott står i sin fulla rätt att göra en anmälan. Det eventuella brottsoffret förväntas alltså inte alltid ha möjligheterna att göra en fullständig och objektiv juridisk bedömning, innan en anmälan lämnas in.

I korthet: Hon kan alltså misstänka eller anse sig utsatt för brott, utan att det faktiskt rör sig om det.
Senast redigerad av Troian 2021-10-01 kl. 22:25.
Citera
Medlem
DonLatinos avatar
Hanif är för all framtid stämplad som ful gubbe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du får gärna anse att det är bättre rent moraliskt att knulla barn än att se till att sjuka får det lite bättre, men jag delar inte den åsikten.
Jag tycker att det är värre rent moraliskt att försvara offentliga visningar av nakenbilder på barn än att bli friad från anklagelser, vilket är en avgörande skillnad mellan dig och mig.
Citera
2021-10-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Visa oss hans bevis!

Eller är du korkad?

Men för helvete.. det är väl DU som borde visa källfakta på dina 100% korkade inlägg som jag ifrågasätter!!!
Eller hur??
Citera
2021-10-01, 22:08
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag skrev:

Citat:
Mig veterligen har hon inte påstått att hon skickat nakenbilder, eller att det efterfrågats.

Var på du svarade:

Nu rör du ihop begreppen lite. ”Sexuella bilder” är inte nödvändigtvis nakenbilder.

Jag vet inte exakt vad som är brottsligt. Skrev han exempelvis ”Kan du skicka en utmanande bild tack? ” och hon skickade en bild på sig i BH, var på han bad om en till.. Nakenbilder? Nej. Sexuella bilder? Kanske man kan se det som. Olagligt? Vet ej.

Den som anser sig utsatt för eller eventuellt utsatt för brott står i sin fulla rätt att göra en anmälan. Det eventuella brottsoffret förväntas alltså inte alltid ha möjligheterna att göra en fullständig och objektiv juridisk bedömning, innan en anmälan lämnas in.

I korthet: Hon kan alltså misstänka eller anse sig utsatt för brott, utan att det faktiskt rör sig om det.

Det är du som rör ihop det och inte är insatt i fallet. Läs här så får du se att anklagelsen rörde nakenbilder:
https://www.aklagare.se/globalassets...bea_33_1_1.pdf
Citera
2021-10-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det är alltså enbart en liten andel av befolkningen som använder eller följer Twitter.

Det är inte alls lika många utanför Flashback eller Twitter som bryr sig nämnvärt om Hanif Bali
eller ens känner till honom.

Jag tror nog Moderaterna inte bekymrar sig särskilt mycket över vad några arga tangentbordskrigare på Flashback eller Twitter tycker.

Moderaterna har nog haft dialog med Hanif Bali och gjort klart att man inte önskar att han ställer upp för omval.

Det tror jag också. Och jag vill veta vilka moderater som drivit frågan. Några förslag?
Citera
2021-10-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Hanif är för all framtid stämplad som ful gubbe.

Ja det är fullt möjligt men där har han främst sig själv att skylla.

Hanif Bali borde aldrig ha flörtat, chattat, eller bjudit in minderåriga flickor från första början överhuvudtaget
och det helt oavsett exakt vilka bilder som har efterfrågats eller skickats eller inte skickats.

Hade han bara hållit sig borta från minderåriga flickor i MUF så hade folk inte uppfattat honom som en ful gubbe,
i alla fall inte till beteendet, möjligen till utseendet på grund av hans fula långa skägg då.
Citera
2021-10-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Den här flickan har ju bara visat upp bilderna hon skickat till HB. Så om hon hade skickat nakenbilder utan att han bad om dem så hade de kunnat användas som bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det som framkommit kan han inte motbevisa. Det är inte brott, men antagligen är det olämpligt beteende av en vuxen riksdagsledamot att försöka ragga upp en 15-16-åring. Han var säkert inte beredd att fria till flickan utan han ville bara få ligga. Inte olagligt, men sannolikt inte förenligt av moderata värderingar.

Det är det här som missas för att folk inte kan se skogen för alla träd. På många sätt är det nu vilseledande att det inkom en polisanmälan alls för nu när han inte längre utreds för något brott så kvarstår frågan om han har betett sig olämpligt med en ung tjej, byxmyndig eller ej.

M vill nog inte få stämpeln att de sopar olämpligt beteende under mattan. Det är min tanke iallafall. Frågan kvarstår fortfarande om han betett sig olämpligt, vad detta beteende skulle vara kommer med största sannolikhet inte att redogöras med dokumentation som eftersöks i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in