2021-10-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du har missat att han pga detta inte ställer upp som riksdagskandidat?
För Moderaterna ja. Kanske han ställer upp för SD 2022?
Citera
2021-10-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Tror du att det beror på mig menar du?
Haha
Nä, jag läste visst lite fel där...

Nåja, det skulle vara häftigt ifall det kom fram bevis för att det var en komplott och att kvinnan ljugit samt. Det skulle ju kunna rentvå honom till skillnad från nu...
Citera
2021-10-01, 19:25
Medlem
Citat:
Själv sitter du och försvarar honom…
Vart finns alla dessa bevis mot honom som du pratade om?
Citera
2021-10-01, 19:26
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Ingetdera således
Varför inleddes en förundersökning om olämpligt sexuellt beteende?
Citera
2021-10-01, 19:27
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Själv sitter du och försvarar honom…
Ja, eller ska jag inte försvara någon som är oskyldigt anklagad menar du?
Jag upplever att jag har någon slags moral som avskyr drev och karaktärsmord som du försöker hålla liv i. "Pankeborg" din lilla patetiska skvallertacka.
Citera
2021-10-01, 19:27
Medlem
Citat:
Du har missat att han pga detta inte ställer upp som riksdagskandidat?
Det som framkommit kan han inte motbevisa. Det är inte brott, men antagligen är det olämpligt beteende av en vuxen riksdagsledamot att försöka ragga upp en 15-16-åring. Han var säkert inte beredd att fria till flickan utan han ville bara få ligga. Inte olagligt, men sannolikt inte förenligt av moderata värderingar.
Citera
2021-10-01, 19:28
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det som framkommit kan han inte motbevisa. Det är inte brott, men antagligen är det olämpligt beteende av en vuxen riksdagsledamot att försöka ragga upp en 15-16-åring. Han var säkert inte beredd att fria till flickan utan han ville bara få ligga. Inte olagligt, men sannolikt inte förenligt av moderata värderingar.
Grova spekulationer som inte går att styrka på något sätt alls. Inte värt mycket. Inte mycket till ved i den sorgliga brasa ni försöker blåsa liv i.
Citera
2021-10-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han behöver inte längre Riksdagen efter denna mandatperiod. Då har han suttit tre mandatperioder och får pension från Riksdagen, samtidigt som han kan göra annat som egen företagare utan att ta ut lön. Men det är nästan ett år till nästa val och mycket hinner hända tills det.

Bali har två år på sig. Ungefär som om man jobbat som hög tjänsteman. Så om jag läst reglementet rätt så har han två år på sig att slicka sina sår och skapa något nytt. Det borde han väl klara. Problemet är att många moderater inte har någon att rösta på nu.

Pensions/avgångsförmånerna.

Två år om personen inte har fyllt 40 år.

https://riksdagen.se/sv/sa-funkar-ri...t-som-ledamot/
Citera
2021-10-01, 19:30
Medlem
Citat:
Helt rätt!
Det finns faktiskt inte mycket mer att tillägga, det var en grisig historia från början till slut och vi kan ju iaf konstatera att hanifs så kallade bevis på att detta var en komplott ifrån hans eget parti, mest var skitsnack.

Gott så.

Ja detta var en grisig historia från början till slut av ”juridikstudenter” och MUFare som har utnyttjat en förvirrad uppmärksamhetssökande Ung kvinna för sina egna syften att störa svensk demokratisk process.

Tyvärr så lyckades de
Citera
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:

Grejen är att det vet vi ju faktiskt inget om. Men men, syftet är uppnått och gemene man tror säkert detta är sant.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Jag går efter det korta jag sett i media. Utgår från att jag missat detaljer, därför frågar jag.

Så vad handlar det olämpliga sexuellt beteendet mot flicka om? Efterfrågan eller mottagande?

"Olämpligt sexuellt beteende" är inget åklagare utreder och är ett uttryck som hänger kvar från början av den här soppan när Moderaternas partiledning kontaktades med diverse anklagelser.

Vad åklagaren i sin tur skulle ta ställning till var huruvida Bali kunde ha gjort sig skyldig till "utnyttjande av barn för sexuell posering", vilket regleras i brottsbalken 6 kap. 8 §. Eftersom åklagaren kom fram till att det som låg till grund för anmälan inte räckte för att uppfylla rubriceringen fanns det heller ingen anledning att fortsätta utredningen.

Vad som sägs i brottsbalken är följande:
Citat:
Den som främjar eller utnyttjar att ett barn under femton år utför eller medverkar i sexuell posering, döms för utnyttjande av barn för sexuell posering till böter eller fängelse i högst två år.

Detsamma gäller den som begår en sådan gärning mot ett barn som fyllt femton men inte arton år, om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling.

Här behövde man varken utreda om någon "främjat" eller "utnyttjat" eller om något varit "ägnat" åt det ena eller andra eftersom allt föll redan på att det inte rörde sig om "sexuell posering".
Citera
Medlem
Citat:
Inte förenligt med de officiella värderingarna iaf.

På insidan tror jag dock det är lite som med tv4, alla vet om vilka som är grisar men så länge folk drar in pengar/röster så låter man dom hållas ända tills det inte går att dölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in