2021-10-01, 19:13
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Ja det fungerar precis så i häxprocesser

Och jag tror även det var syftet med detta.
Citera
2021-10-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Att en anonym på FB säger att han tror att HB var sexuellt intresserade av henne kommer inte påverka hand karriär, jag lovar.
Du har missat att han pga detta inte ställer upp som riksdagskandidat?
Citera
2021-10-01, 19:14
Medlem
Offrets advokat är så klar besviken. Saxar från Omni.

Flickans målsägandebiträde Silvia Ingolfsdottir Åkermark är besviken över beslutet om att lägga ner förundersökningen mot Hanif Bali. Det säger hon till Aftonbladet.

Har Aftonbladet ställt några djupare frågor som vad borde åklagaren utreda vidare? Silvia har betalt av skattebetalare för att vara besviken men en journalist borde veta att hon har jobbat som åklagare och borde då kunna svara på frågor om vad åklagaren borde ha utrett vidare. Jag tycker att vi ska skippa målsägandebiträden eftersom den institutionen har blivit en födokrok för penningsugna advokater.

https://brottsbyran.se/vilkavia.html
Citera
2021-10-01, 19:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nu råkar jag ju iofs vara en bra bit till höger om Bali, men jag har ändå alltid tyckt att han hade ett bra inflytande på M och att det var bra att någon vågade tala ärligt.

Så just därför att jag tycker HB var en god kraft i svensk politik så vill jag gärna veta vad som är sant. Om han faktiskt, vilket verkar troligt, flörtade med henne och ville ha sex med henne så kan jag helt enkelt inte stödja honom, oavsett hans politiska insatser.

Men oavsett det så har ju inte JAG skadat hand anseende, det är väl i så fall pressen som gjort. Att en anonym på FB säger att han tror att HB var sexuellt intresserade av henne kommer inte påverka hand karriär, jag lovar.
Du är en del av ett patetiskt drev. Som viskar och skvallrar på nätet i hopp om att sabotera en politikers karriär. De flesta har gett upp och gått vidare, det fanns inget scoop! Men du står kvar här och offrar din fredagkväll för att fånga halmstrån. Ynklighet och feghet i sin mest patetiska uppenbarelse.
Citera
2021-10-01, 19:17
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Var det verkligen så åklagaren uttryckte sig?

Vad åklagaren kommit fram till är väl att det som låg till grund för anmälan (dvs. bilderna) inte räckte för rubriceringen och att det därför heller inte fanns något brott att utreda? Huruvida någon efterfrågat, skickat, tagit emot, eller sparat bilderna spelar således ingen som helst roll rent juridiskt och är därför inget som åklagare eller polis har att göra med.
Jag går efter det korta jag sett i media. Utgår från att jag missat detaljer, därför frågar jag.

Så vad handlar det olämpliga sexuellt beteendet mot flicka om? Efterfrågan eller mottagande?
Citera
2021-10-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Det behöver inte vara OLAGLIGT att vara OLÄMPLIG på sådant sätt att man numera får kallas Pedo Bali och är petad ur det politiska systemet. Tror vi kan dra ett sträck där och njuta medans Balis ridå går ner. Trevlig helg!
Helt rätt!
Det finns faktiskt inte mycket mer att tillägga, det var en grisig historia från början till slut och vi kan ju iaf konstatera att hanifs så kallade bevis på att detta var en komplott ifrån hans eget parti, mest var skitsnack.

Gott så.
Citera
2021-10-01, 19:18
Medlem
Bali verkar i vart fall inte blivit vingklippt utan snarare mer taggad av den här komplotten,kanske han behövde en nytändning? 🐷👍
Citera
2021-10-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du har missat att han pga detta inte ställer upp som riksdagskandidat?
Tror du att det beror på mig menar du?
Citera
2021-10-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Du är en del av ett patetiskt drev. Som viskar och skvallrar på nätet i hopp om att sabotera en politikers karriär. De flesta har gett upp och gått vidare, det fanns inget scoop! Men du står kvar här och offrar din fredagkväll för att fånga halmstrån. Ynklighet och feghet i sin mest patetiska uppenbarelse.
Själv sitter du och försvarar honom…
Citera
2021-10-01, 19:22
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Helt rätt!
Det finns faktiskt inte mycket mer att tillägga, det var en grisig historia från början till slut och vi kan ju iaf konstatera att hanifs så kallade bevis på att detta var en komplott ifrån hans eget parti, mest var skitsnack.

Gott så.
Om man inte har något argument så kan man skrika och när ingen lyssnar så ska man skrika och grisa högra. Låter som en bra och hedersam strategi.
Citera
2021-10-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Det behöver inte vara OLAGLIGT att vara OLÄMPLIG på sådant sätt att man numera får kallas Pedo Bali och är petad ur det politiska systemet. Tror vi kan dra ett sträck där och njuta medans Balis ridå går ner. Trevlig helg!

Fråga. Är vad som dårar olämpligt. Påståenden från en uppenbart och bevisad lögnare om en like på twitter? Och ett påstående från samma bevisade lögnare om en eventuell känsla av att någon har velat ha någon slags speciellt umgänge? Kanske av samma obefintliga sort som den påstådda sexuella bilden?
Citera
2021-10-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Jag går efter det korta jag sett i media. Utgår från att jag missat detaljer, därför frågar jag.

Så vad handlar det olämpliga sexuellt beteendet mot flicka om? Efterfrågan eller mottagande?

Ingetdera således
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in