Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Jag hoppas alla vänstertomtar här inne, som utmålat HB som en våldtäktsman, pedofil mm, uppriktigt ber alla om ursäkt! Framförallt Hanif!

Ni kan nog inte förstå hur det är att leva i och kring ett sådant här mediedrev. Fy fan…. Att drivas mot självmordsförsök, vilket är en naturlig tanke, kan jag garantera.

Senast jag såg Hanif stod han i TV och sade följande: "Vi VET att Michael Jackson gjort hemska saker".

Det urbota korkade uttalandet om Jackson som friats i rätten gör att jag helt enkelt utgår från att Hanif agerat olämpligt i detta fall, kort och gott så dömer jag honom som han dömer andra utan kunskap eller bevisning.

Som man bäddar får man ligga, Hanif förtjänar all skit då han uppenbarligen endast bryr sig om rättssäkerhet och oskyldig till motsatsens bevisats när han själv drabbas, vilken hycklare!

https://www.huffpost.com/entry/one-o...meful_b_610258
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det räckte med att titta på bilderna som kvinnan påstod att hon skickat till Bali för att konstatera att det inte är sexuella bilder. 5 sekunder max borde det ta.

Nu vet vi inte om det hölls ett eller flera förhör med 17-åringen, och vilka utredningsåtgärder åklagaren vidtog i övrigt. Hur som helst hade det sett illa ut om förundersökningen lagts ned direkt. De som talar om korruption och en gräddfil för politiker hade fått vatten på sin kvarn.
Citera
Citat:
Trams, det fanns ingenting utom kvinnans lögner.
Spärra in skatan i fängelset!

"Lock her up! Lock her up!" *skanderar mobben
Citera
2021-10-01, 13:11
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Nej åklagaren förhalade detta så länge hon kunde. Detta skulle ha lagts ned samma dag men så här blir det när åklagarna är woke.

Citat:
Nej detta var inte hedervärt av åklagaren, att det inte var sexuella bilder har hon vetat från början och borde därför lagt ned detta när kvinnans anmälan kom in.

Det är bara positivt att det utreddes ordentligt och därmed drog ut lite på tiden. Då kan inte hatvänstern hävda "ofullständig utredning". Heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Är ingen limbo.. Åklagaren har inget att gå på och då är det ett klart fall av att ingen
brottslig handling har begåtts .
Ja men du fattar väl själv att en politiker inte kan ha omoraliska chattar med en tonårstjej? Även om de är lagliga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
För att han ville ligga med ett barn och såg en chans att göra det här. Synd att Sverige, som vanligt, misslyckas med att ge en kvinna rättslig rättvisa.

Vet inte om man kan kalla en 16-åring för ett "barn", även om vederbörande inte är fullt myndig så är det snarare en ungdom med viss rätt att företaga rättshandlingar individuellt (ta körkort för moped exempelvis).

Hur har åklagarens prövning av bevisen inte varit rättvis? Eller menar du att kvinnor alltid ska få som de vill i en rättslig prövning, oavsett gällande rätt?
Citera
2021-10-01, 13:12
Medlem
Nu måste Sverige lägga resurser på att spåra de Vänsterextrema som tvingat flickan till denna politiska smutskastning.

Mer än uppenbart med timingen när det hände att det är orkestrerat av Vänsterextrema.

Utnyttja flickor för sin egen politiska vinning. Fy fan vilka äckliga människor.
Citera
2021-10-01, 13:12
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Senast jag såg Hanif stod han i TV och sade följande: "Vi VET att Michael Jackson gjort hemska saker".

Det urbota korkade uttalandet om Jackson som friats i rätten gör att jag helt enkelt utgår från att Hanif agerat olämpligt i detta fall, kort och gott så dömer jag honom som han dömer andra utan kunskap eller bevisning.
Det finns massa mördare och våldtäktsmän som friats trots att det är klarlagt att de begått gärningen. Gör det att ALLA som frias är skyldiga, enligt dig?
Citera
2021-10-01, 13:13
Medlem
Tyvärr tror jag sånt här metoo trams bara kommer skada kvinnor i det långa loppet. Folk kommer lita mindre och mindre på dem så till slut kommer ingen tro på dem även när det väl händer något.
Citera
Medlem
YuriOrlovs avatar
Detta sätter fingret på ett utbrett problem - folk, främst kvinnor, vet inte hur lagen ser ut utan får för sig att bara för att man känner sig kränkt har motparten begått ett BROTT.

Det kan vara allt ifrån att man har ångest efter ett one night stand till att man inte får den uppmärksamhet man eftersöker. Man har även väldigt svårt för att hålla isär moral och lag - har man en man betett sig som en skitstövel MÅSTE det på något sätt vara olagligt.

Det är ju HELT STÖRT att det inte ens handlade om bilder som låg inom ramen för anklagelsen - vad fan sysslar målsägandebiträde med. Hon skulle satt stopp för detta direkt. SJUKT!
Citera
Medlem
Citat:
Hon har gått ut i media och anklagat Bali och dessutom gjort en falsk anmälan. Självklart borde hon slängas in i fängelset.
Inte på förtalsgrunden i vart fall.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu vet vi inte om det hölls ett eller flera förhör med 17-åringen, och vilka utredningsåtgärder åklagaren vidtog i övrigt. Hur som helst hade det sett illa ut om förundersökningen lagts ned direkt. De som talar om korruption och en gräddfil för politiker hade fått vatten på sin kvarn.

Direkt efter förhöret med henne menade jag förstås. Då framgick det att det inte fanns någon substans i anklagelserna.

Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
"Lock her up! Lock her up!" *skanderar mobben

Det var så mobben som du ingår i skanderade mot Bali trots att bevis saknades. Nu har vi istället bevis mot kvinnan som kommit med falska beskyllningar i både media och i sin anmälan.

Kvinnan borde spärras in för sina brott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in