2021-10-03, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Ingen fara. Förtjänade nog det

Lite till tråden topic:

Är det helt kört för HB i M nu? Att fallet skulle bli nedlagt hos Polisen var ganska självklart men vad händer nu? Han är ju trots allt populär bland många.

Sannolikt så håller han sig borta från M efter att han har suttit av resterande tid i riksdagen. Kanske podcaster och opinionsbildande, men mycket av tyngden bakom hans ord kommer från att han sitter i riksdagen. Det här fallet, nerlagt eller inte, gör att avståndet till radio, mainstream-poddar och TV blir ännu längre.

Men vi får se. Bara att han kom ur det här så pass helskinnad som han har gjort förvånade mig.
Citera
2021-10-03, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Ingen fara. Förtjänade nog det

Lite till tråden topic:

Är det helt kört för HB i M nu? Att fallet skulle bli nedlagt hos Polisen var ganska självklart men vad händer nu? Han är ju trots allt populär bland många.

Jag var helt säker på att han var helkörd i samma ögonblick som anmälan kom.
Men i det hade jag räknat med att det kunde finnas någon form av sanning i anklagelserna.

Inom M är han helt körd även i detta läge trots den för anmälarna pinsamma upplösningen.
Troligen kan han inte heller komma att bli inbjuden till TV och få inlägg publicerade i gammelmedia.

Men som fri debattör på Twitter kommer han att kunna fortsätta.
Citera
2021-10-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik

Ja, varför ska man försvara ett äckel som visar upp nakenbilder på sina barn offentligt? Varför skulle man försvara ett äckel som våldtagit och tafsat kvinnor? Ja, det är en bra fråga du kanske skulle vara så god att svara på eftersom jag har sparat inlägg där du gjort det?
För att det ena är en sexuell kontext och det andra inte.

Har försökt förklara detta för dig utan framgång. Förstår du verkligen inte skillnaden? Alltså du spelar liksom inte teater nu utan förstår på allvar inte innebörden av sexuell kontext? https://www.synonymer.se/sv-syn/kontext
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kontext

Vad gäller Hanif så okej, du försvarar inte en pedofil men hebefil eller vad fan det kallas, en som vill knulla barn. Som bjuder hem en 16åring för "läxhjälp" mitt i sommarlovet och som dessutom skäms så pass att han lämnar Riksdagen.

Det försvarar du.

Och när du blir ifrågasatt så låtsas du inte förstå kontext och spelar teater för att kunna hoppa på mig som försvar och tror att det ska funka.

Du kallade mig också rasist från ingenstans.
Kan du inte förklara varför du försvarar peddot istället för att svamla om andra saker du uppenbarligen inte förstår?

Har du ens ett enda normalt argument?
Förutom de halmgubbar där du hittar på saker att argumentera emot?

Alltså ett riktigt argument till varför du försvarar Bali trots att han själv säger sig ha umgåtts med ett barn...

Nej det har du ju inte.

Det enda argumentet FÖR bali som inte är totalt efterblivet är att han inte begått något juridiskt brott. Och i det här sammanhanget är det fullständigt irrelevant...

Citat:
Saken är den att jag också har betett mig som en idiot många gånger
inte bara många utan alla gånger.
Senast redigerad av Blalotus 2021-10-03 kl. 10:00.
Citera
2021-10-03, 10:12
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ets03748
Om Hanif Bali inte ställer upp i nästa riksdagsval pga skit han fått från andra M kollegor vinner inte de som låg bakom smutskampanjen då?

Om H.B sitter i riksdagen eller inte spelar väl egentligen ingen större roll i det stora hela, där är han ändå styrd av vad moderaterna bestämmer att han ska trycka på för knapp. H.B:s stora maktbas är ju i egenskap av opinionsbildare, där kan han förmodligen påverka i betydligt högre grad än som random riksdagspolitiker, dessutom kommer han inte vara låst av på samma sätt i vad han kan säga och när. Jag tror H.B tar en 4 års paus från riksdagen och ser vad som händer, han är fortfarande ung och kan ställa upp i många riksdagsval i framtiden, oavsett om det är för moderaterna eller något annat parti.
Till skillnad på vad många hade hoppats på, tror jag vi kommer få se en ännu mer frispråkig/elak Bali som kommer försöka sätta agendan i 4 år framöver. Och hans följarskara har inte påverkats avsevärt av detta, utan det är ju mest vänster-töntar som grinar här i tråden, och dessa är obetydliga för högerns politiker och väljare ändå.
Citera
2021-10-03, 10:29
Medlem
Hoppas han kommer tillbaka ännu starkare.
Citera
2021-10-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
För att det ena är en sexuell kontext och det andra inte.

Har försökt förklara detta för dig utan framgång. Förstår du verkligen inte skillnaden? Alltså du spelar liksom inte teater nu utan förstår på allvar inte innebörden av sexuell kontext? https://www.synonymer.se/sv-syn/kontext
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kontext

Vad gäller Hanif så okej, du försvarar inte en pedofil men hebefil eller vad fan det kallas, en som vill knulla barn. Som bjuder hem en 16åring för "läxhjälp" mitt i sommarlovet och som dessutom skäms så pass att han lämnar Riksdagen.

Det försvarar du.

Och när du blir ifrågasatt så låtsas du inte förstå kontext och spelar teater för att kunna hoppa på mig som försvar och tror att det ska funka.

Du kallade mig också rasist från ingenstans.
Kan du inte förklara varför du försvarar peddot istället för att svamla om andra saker du uppenbarligen inte förstår?

Har du ens ett enda normalt argument?
Förutom de halmgubbar där du hittar på saker att argumentera emot?

Alltså ett riktigt argument till varför du försvarar Bali trots att han själv säger sig ha umgåtts med ett barn...

Nej det har du ju inte.

Det enda argumentet FÖR bali som inte är totalt efterblivet är att han inte begått något juridiskt brott. Och i det här sammanhanget är det fullständigt irrelevant...

inte bara många utan alla gånger.
Och exakt hur vet du att det inte skedde ur en sexuell kontext? Hur vet du att han inte bara kom med en massa ursäkter för sina sjuka böjningar? Jag menar du har ju bestämt att Hanif Bali är pedofil utan några konkreta bevis annat än rykten du okritiskt hört på internet,så varför håller du fortfarande fast vid att denna offentliga visning inte kan ha haft en sexuell kontext? Och för den delen, vad spelar det för roll om kontexten är sexuell eller inte? En offentlig visning av nakenbilder på barn är äckligt, vidrigt och ska absolut inte förekomma, allra minst från en förälder till barnen. Om du tycker att det är okej säger det mer om dig än om mig, men oavsett får du acceptera att jag tycker att det är äckligt.

Hahaha! Hur vet du att jag kallade dig rasist från ingenstans? Du borde ju känna till att jag inte är lika korkad som du att jag häver ur mig saker utan belägg, och jag har hittat ett inlägg där du uttalar dig rasistiskt. Vill du att jag ska visa upp det eller? Det gör jag så gärna om du ber om det.

Gäsp... Jag bad dig om konkreta bevis, alltså sakliga belägg och objektiva bevis som styrker att Hanif Bali är pedofil, vilket du inte kunde komma med utan allt et du påstår är hämtat från vad du hört på Internet. Eller är det så att du på riktigt är så korkad att du tror att Riksdagspolitiker som har kontakt med personer från Ungdomsförbundet gör det för att de är pedofiler? Med andra ord ska egentligen alla partier bryta helt med sina Ungdomsförbund och inte ha någon som helst kontakt med dem för annars är de pedofiler? För om du går in och gräver så kommer du också märka att kontakter med Ungdomsförbund är något alla partier har, och jag kan lova dig att åtminstone en majoritet av våra Riksdagspolitiker har kontakt med folk från ungdomsförbundet. Att därifrån dra slutsatsen att man måste vara pedofil är lika efterblivet som man förväntar sig från en person som du. Speciellt med tanke på att du inte drar några kopplingar mellan att offentligt visa upp nakenbilder på barn och pedofili...

Som sagt, vart är dina konkreta bevis för allt det du påstår om att Hanif Balis kontakter med flickan var olämpliga på något sätt? Fram med dem. Eftersom du påstår att du vet att han är pedofil måste du ju också ha såna bevis som utan rimligt tvivel kan visa att han faktiskt är det. Och har du det är du ju inte speciellt smart eftersom du för länge sen kunde sålt dem till någon blaska och tjänat en hacka eftersom vissa journalister skulle offra ena testikeln eller tutten för att komma över dem. Du skulle lätt kunna kräva 100 lax för det, men nu är det för sent eftersom utredningen är nedlagd. Sorry...

Du har också alltså missat när jag förklarade varför jag försvarar Hanif Bali? För et första så försvarade jag aldrig honom innan jag visste vad som hänt, utan jag hävdade att om han skulle varit oskyldig så ska han också betraktas som oskyldig. Egentligen var det ett sätt att konkretisera och påminna om våra rättsprinciper vi har i Sverige, vilket de flesta borde fatta förutom du. Det var alltså inte ett försvar av en pedofil utan det var ett krav på att vi väntar innan det är klarlagt huruvida han nu är pedofil. Att därifrån dra slutsatsen att jag försvarar en pedofil är bara dumt. Speciellt med tanke på att u själv hade samma princip när det gllde Virtanen (ja, jag har inlägg från dig om det också).

Så sorry, om det är någon av oss som är en idiot är det du...
Citera
2021-10-03, 10:42
Medlem
Citat:
Och exakt hur vet du att det inte skedde ur en sexuell kontext?
Jag vet väl vad jag menade med mitt inlägg, dumfan?
Citat:
Så sorry, om det är någon av oss som är en idiot är det du...
Inte jag som försvarar pedofilbali direkt...
Frågan om varför är dessutom retorisk.
Det är uppenbart att det uteslutande handlar om balis åsikter.

Så länge någon håller med er i sak så spelar det ingen roll om det så är en pedofil, personen ska försvaras in i det sista...
Det är liksom definitionen av att vara principlös.

Det gäller trump, det gäller alla SDare som blivit uteslutna, det gäller i princip alla som sagt någonting som ni håller med om...
Senast redigerad av Blalotus 2021-10-03 kl. 10:45.
Citera
2021-10-03, 10:46
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om H.B sitter i riksdagen eller inte spelar väl egentligen ingen större roll i det stora hela, där är han ändå styrd av vad moderaterna bestämmer att han ska trycka på för knapp. H.B:s stora maktbas är ju i egenskap av opinionsbildare, där kan han förmodligen påverka i betydligt högre grad än som random riksdagspolitiker, dessutom kommer han inte vara låst av på samma sätt i vad han kan säga och när. Jag tror H.B tar en 4 års paus från riksdagen och ser vad som händer, han är fortfarande ung och kan ställa upp i många riksdagsval i framtiden, oavsett om det är för moderaterna eller något annat parti.
Till skillnad på vad många hade hoppats på, tror jag vi kommer få se en ännu mer frispråkig/elak Bali som kommer försöka sätta agendan i 4 år framöver. Och hans följarskara har inte påverkats avsevärt av detta, utan det är ju mest vänster-töntar som grinar här i tråden, och dessa är obetydliga för högerns politiker och väljare ändå.

Tror att du gravt underskattar vad riksdagsplatsen gör för hans varumärke.
Frispråkig/elak? Nu blir han en Arpi med mer skägg som kryddar språket med ett 'syltrygg' då och då.

Tyckte att Hanif var en s k fläkt av friskhet när han kom in i debattrummet.
Men hans insats som riksdagsman imponerar ärligt talat inte.

Att partiet hanterat honom varsamt, beror på att han:
- sugit in sympatipoäng från väljargrupper moderaterna annars hade haft svårt att nå
(inkl. dem som sympatiserar med partiets nya samarbetspartners).
- att han därmed kunnat fungera som avsändare av kommunikativa testballonger.
- samt, inte minst, att han haft en följarbas som motsvarar läsekretsen för tre rimligt stora lokaltidningar.

En Hanif som agaerar utan riksdagsplats sänker killens relevans. Rejält.
Hanif kommer inte att sätta några agendor, utan mest göra vad han gjort hittills; skramla.

Citera
2021-10-03, 10:51
Medlem
Ni har hamnat snett
Det är inte frågan om Höger Vänster Fram eller tillbaks Inifrån ut Nerifrån upp

Vad det handlar om är en Riksdagsman i ett Rätt misslyckat parti . som blivit anmäld för brott där ett rätt misslyckat rättsväsende inte orkat plocka fram bilderna ..

Jag röstar inte på några bögar eller pedofiler eller stollar som skenskriver sig i sommarstugan för egen vinning Glöm det Hyckleriet med Lag och Ordning Bullshit
Det är möjligt att man ngn stans är mer toleranta än vad jag är ---Fine det är fritt Men jag har den rätten än så länge vad det verkar att bakom det gröna skynket valdagen rösta på ngt annat ..
Jag tom där bakom
Det kan ju hända att de kastas eller försvinner men jag röstar ändå inte på Pedofiler / Bögar / Tjyvvar Partiet har ju inte klarat av att vaska sin stinkande byk i Malmö med 12 stycken han gick hem med 60 papp i månaden Skrattade hela vägen till Banken ropandes om Arbetslinjen
Nej Dra åt h..e och vik ner högerarmen sluta Haila..

Det är ju samma sak som att man vare sig ställer upp på Samhällets regler eller sina egna Regler
Snackar skit och ljuger bara Actions Speaks louder than Words

Varför tror dom att dom kan få Några väljare .. det är ett Mysterium för mig.. Avståendes TV Licenser + whatnot Bevisningar man inte visar med Pausade Internutredningar
Helt Borta är dom --- Där snackar vi utanförskapet

Hederlighet ..Utan sexuella avvikare ..Återkom då
Citera
2021-10-03, 10:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag vet väl vad jag menade med mitt inlägg, dumfan?

Inte jag som försvarar pedofilbali direkt...
Frågan om varför är dessutom retorisk.
Det är uppenbart att det uteslutande handlar om balis åsikter.

Så länge någon håller med er i sak så spelar det ingen roll om det så är en pedofil, personen ska försvaras in i det sista...
Det är liksom definitionen av att vara principlös.

Det gäller trump, det gäller alla SDare som blivit uteslutna, det gäller i princip alla som sagt någonting som ni håller med om...
Tror ingen här inne försvarar pedofili och skulle det ha visat sig att han var det så skulle han haft noll stöd. Men du då? Inga bevis, utan bara en massa tomma anklagelser som inte har någon grund alls.

Känns det bra att ägna din helg för att elda på en häxprocess? För att anklaga någon som blivit rentvådd? Och du snackar om principer.
Citera
2021-10-03, 10:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Hur blev det med alla motbevis som herr Bali hotade med att lägga fram? Skärmdumpar osv.
Utredare har utrett och ansåg troligast att de inte ens behövde visas.

Minst borde bruden bli anmäld för falsk angivelse
Citera
2021-10-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Tror ingen här inne försvarar pedofili och skulle det ha visat sig att han var det så skulle han haft noll stöd. Men du då? Inga bevis, utan bara en massa tomma anklagelser som inte har någon grund alls.

Känns det bra att ägna din helg för att elda på en häxprocess? För att anklaga någon som blivit rentvådd? Och du snackar om principer.
Han har inte alls blivit rentvådd, det om något, är ju ren lögn.

Han har inte ansetts begått någon olagligt handling när han upprepade gånger träffat en 16åring som han chattat med osv. Det är för att det knappast är olagligt att flirta eller ens vara ihop med barn.
Men om man (du) inte förstår det olämpliga i det så är du dum i huvudet.
Om du och resten förstår det olämpliga, men väljer att aktivt inte låtsas om det, så försvarar ni en pedofil.

Läxhjälp på sommarlovet?
"jag borde ha avslutat relationen när jag insåg att hon ville mer"
osv...

Behövs inget videobevis, hans egna ord talar sitt tydligas språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in