Citat:
Ursprungligen postat av
Blalotus
För att det ena är en sexuell kontext och det andra inte.
Har försökt förklara detta för dig utan framgång. Förstår du verkligen inte skillnaden? Alltså du spelar liksom inte teater nu utan förstår på allvar inte innebörden av sexuell kontext?
https://www.synonymer.se/sv-syn/kontext
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kontext
Vad gäller Hanif så okej, du försvarar inte en pedofil men hebefil eller vad fan det kallas, en som vill knulla barn. Som bjuder hem en 16åring för "läxhjälp" mitt i sommarlovet och som dessutom skäms så pass att han lämnar Riksdagen.
Det försvarar du.
Och när du blir ifrågasatt så låtsas du inte förstå kontext och spelar teater för att kunna hoppa på mig som försvar och tror att det ska funka.
Du kallade mig också rasist från ingenstans.
Kan du inte förklara varför du försvarar peddot istället för att svamla om andra saker du uppenbarligen inte förstår?
Har du ens ett enda normalt argument?
Förutom de halmgubbar där du hittar på saker att argumentera emot?
Alltså ett riktigt argument till varför du försvarar Bali trots att han själv säger sig ha umgåtts med ett barn...
Nej det har du ju inte.
Det enda argumentet FÖR bali som inte är totalt efterblivet är att han inte begått något juridiskt brott. Och i det här sammanhanget är det fullständigt irrelevant...
inte bara många utan alla gånger.
Och exakt hur vet du att det inte skedde ur en sexuell kontext? Hur vet du att han inte bara kom med en massa ursäkter för sina sjuka böjningar? Jag menar du har ju bestämt att Hanif Bali är pedofil utan några konkreta bevis annat än rykten du okritiskt hört på internet,så varför håller du fortfarande fast vid att denna offentliga visning inte kan ha haft en sexuell kontext? Och för den delen, vad spelar det för roll om kontexten är sexuell eller inte? En offentlig visning av nakenbilder på barn är äckligt, vidrigt och ska absolut inte förekomma, allra minst från en förälder till barnen. Om du tycker att det är okej säger det mer om dig än om mig, men oavsett får du acceptera att jag tycker att det är äckligt.
Hahaha! Hur vet du att jag kallade dig rasist från ingenstans? Du borde ju känna till att jag inte är lika korkad som du att jag häver ur mig saker utan belägg, och jag har hittat ett inlägg där du uttalar dig rasistiskt. Vill du att jag ska visa upp det eller? Det gör jag så gärna om du ber om det.
Gäsp... Jag bad dig om konkreta bevis, alltså sakliga belägg och objektiva bevis som styrker att Hanif Bali är pedofil, vilket du inte kunde komma med utan allt et du påstår är hämtat från vad du hört på Internet. Eller är det så att du på riktigt är så korkad att du tror att Riksdagspolitiker som har kontakt med personer från Ungdomsförbundet gör det för att de är pedofiler? Med andra ord ska egentligen alla partier bryta helt med sina Ungdomsförbund och inte ha någon som helst kontakt med dem för annars är de pedofiler? För om du går in och gräver så kommer du också märka att kontakter med Ungdomsförbund är något alla partier har, och jag kan lova dig att åtminstone en majoritet av våra Riksdagspolitiker har kontakt med folk från ungdomsförbundet. Att därifrån dra slutsatsen att man måste vara pedofil är lika efterblivet som man förväntar sig från en person som du. Speciellt med tanke på att du inte drar några kopplingar mellan att offentligt visa upp nakenbilder på barn och pedofili...
Som sagt, vart är dina konkreta bevis för allt det du påstår om att Hanif Balis kontakter med flickan var olämpliga på något sätt? Fram med dem. Eftersom du påstår att du vet att han är pedofil måste du ju också ha såna bevis som utan rimligt tvivel kan visa att han faktiskt är det. Och har du det är du ju inte speciellt smart eftersom du för länge sen kunde sålt dem till någon blaska och tjänat en hacka eftersom vissa journalister skulle offra ena testikeln eller tutten för att komma över dem. Du skulle lätt kunna kräva 100 lax för det, men nu är det för sent eftersom utredningen är nedlagd. Sorry...
Du har också alltså missat när jag förklarade varför jag försvarar Hanif Bali? För et första så försvarade jag aldrig honom innan jag visste vad som hänt, utan jag hävdade att om han skulle varit oskyldig så ska han också betraktas som oskyldig. Egentligen var det ett sätt att konkretisera och påminna om våra rättsprinciper vi har i Sverige, vilket de flesta borde fatta förutom du. Det var alltså inte ett försvar av en pedofil utan det var ett krav på att vi väntar innan det är klarlagt huruvida han nu är pedofil. Att därifrån dra slutsatsen att jag försvarar en pedofil är bara dumt. Speciellt med tanke på att u själv hade samma princip när det gllde Virtanen (ja, jag har inlägg från dig om det också).
Så sorry, om det är någon av oss som är en idiot är det du...