Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 13:43
Avstängd
Paris24s avatar
Ofattbart att tjejen har en advokat som inte kan avgöra om en bild är olaglig eller inte. Feminist? "Alla bilder från 16-åringar är olagliga".

I ett parallellt samhälle som var fullständigt feministisk skulle han få 4 år i fängelse. Det räcker att han är man och hon är kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Att du tänker på barnet som en "ung, sexig tjej" säger mer om dig och dina pedofila fantasier. Centerpartist?
Jag vet inte hur hon ser ut, men ung och tjej är hon ju rent objektivt. Sexig skriver jag baserat på att hon tydligen lägger ut utmanande bilder på twitter av alla ställen, att hon skrev att unga tjejer ska få ligga med äldre män utan att skämmas, att hon är på tinder och att HB har superlajkat henne. Så det är nog inte helt orimligt att anta att HB tyckte hon var "sexig".
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Så... Kommer t.ex. chattar att bli allmänt tillgängliga? Text, inte bilderna.

Om tjejen ljugit är det ju slingrigt att man inte uttalar sig om chattens natur (och hans avsikt) oavsett vad bilderna visat. Det borde vara i offrets intresse oavsett vem av de två det nu är.
Det beskrivna är inte brottsligt, och därmed inte i allmänhetens intresse.

Jag hoppas tjejen får bra hjälp från en terapeut. Hon behöver uppenbarligen mycket uppmärksamhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
Du är inte så urbota jävla korkad att du inte förstår skillnaden där åklagaren lägger ner förundersökningen pga av att målsägaren missförstått lagen mot MJ rättegång med 23 miljoner i potten?

Det handlar om principer att inte döma utan bevisning, och utan att ha koll på läget, Hanif är en hycklare på det viset, det går inte att komma ifrån oavsett.

Men du har helt rätt i att de som anklagar Jackson har ett finansiellt motiv på hundratals miljoner, och dessutom var i ekonomisk knipa innan de "mindes" vad som ska ha skett 30 år tidigare, det gör att det hela måste granskas mycket noggrant.
Senast redigerad av Xoleraz 2021-10-01 kl. 13:46.
Citera
2021-10-01, 13:44
Medlem
BIB3ls avatar
Då får vi hoppas på att han får fart på sin twitter igen, och att (M) har stake [sic] nog att stötta Bali OCH tjejen.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Den är väl inte upp till henne att bedöma? Är hon jurist?

Det krävs inte för att förstå att man inte ska slänga ur sig falska beskyllningar till både media och åklagare.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Jag vet inte hur hon ser ut, men ung och tjej är hon ju rent objektivt. Sexig skriver jag baserat på att hon tydligen lägger ut utmanande bilder på twitter av alla ställen, att hon skrev att unga tjejer ska få ligga med äldre män utan att skämmas, att hon är på tinder och att HB har superlajkat henne. Så det är nog inte helt orimligt att anta att HB tyckte hon var "sexig".
Ja hon är sexig. Hon är t o m het, och ser inte direkt ut som 17, snarare i tjugoårsåldern. Och? Än sen?
Citera
2021-10-01, 13:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jo precis, eller att kungen tagit in 100 miljoner ton amfetamin via göteborgs hamn tillsammans med blotare och människoköttätare...

Skärp dig för fan!

Det är knappast jag som behöver skärpa mig. Min poäng var att man behöver inte demonisera antingen Bali eller 17-åringen, som många gör i den här tråden.
Citera
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Jag skriver ju uttryckligen i det du citerar att han tydligen INTE har begått något brott.
Hehe, "tydligen" "äckelgubbe" etc

Fel av mig, du skrev att han ej begått brott.

I tråden står att det var flickan som skickade bilderna utan efterfrågan. Ändå blir Hanif den stenade.

Gud förbjude att du någon gång av misstag mottager dylikt objekt...
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Uppenbarligen är du autist, men du kanske ändå kan förstå på ett abstrakt plan:

Det är väldigt mycket här i världen som är lagligt, men ändå opassande, och som skulle få vem som helst sparkad och hatad.

Exempelvis om en gubbe som Hanif hypotetiskt har sagt till tjejen att hon är jättesexig och att han gärna skulle ligga med henne. Det är inte olagligt, men alla utom några gubbslem på flashback skulle tycka att han borde få sparken.

Den här tråden är ingen rättssal, så det är helt legitimt att diskutera andra frågor än huruvida han är skyldig till brott eller inte.

Ja, det är helt legitimt att förespråka att han på olika sätt ändå skall sättas dit/straffas, fastän han är frikänd.

Absolut.

Håll på med det du, det påverkar ingenting.
Citera
Medlem
Det intressanta nu är om moderaternas interna utredning återupptas med förundersökningens uppgifter som grund för att avgöra om Bali betett sig olämpligt ändå.

Antingen var deras snack om att hon måste polisanmäla ett seriöst agerande för att ge rätt instanser ansvar för utredningen, eller så var det ett spel för att kunna begrava hela incidenten.

Vi får se.
Citera
2021-10-01, 13:46
Medlem
Så; det enda som funnits är vanliga och påklädda bilder på kvinnan. Inget mer.

Inga sexuella SMS. Inga nakenbilder.

Kvinnan ljög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in