2021-10-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Även det fetade skulle ju kunna tolkas som en prickning (annars hade vi stoppat honom). Vill de fria HB måste de säga att inget klandervärt framkommit i den interna utredningen, som därför läggs ned.

M ledningen första prioritet är att få detta att försvinna så snabbt som möjligt.

Det finns ingen form av moral inblandat i detta. De bränner vem som helst om kan hota valet 2022 via pressen oavsett hur oskyldiga de är säkra på att Hanif är.

Det är snarast tvärtom. Att hugga huvudet av honom snabbt utan att behöva göra det är det absolut bästa i detta läge. Skamligt att säga så hade jag rått dem till samma sak.
Hanif försvinner genom att själv avböja nominering. Ingen behöver trycka till honom mer än så.
Ingen kommer att försvara honom mer än så.

Gör han det för att vara snäll mot partiet? Nja han vet hur spelet fungerar.
Han har redan vunnit detta på ett personligt plan. Mer än t o m jag trodde. Ett mer tydligt uttalande från en åklagare om oskuld går inte att få.

Ingen utanför Flashback kan attackera Hanif i framtiden med "ingen rök utan eld" skvaller. Det fungerar inte helt enkelt. Bara här.

Och ingen kan attackera M för något alls. Inte ens för Hanifs eventuellt framtida utspel.

Alla vinner.

Så Hanif kommer att ha en framtid inte ens jag trodde på. Bara inte inom M. Vilket nog alla inblandade just nu är glada för.

(Jag kan också GARANTERA att "tjejen" ABSOLUT INTE kommer att ha en framtid inom M heller)
Men det är en annan sak.
Citera
2021-10-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Tillbaks utan några som helst belägg för kvinnans påståenden ja bortsett från att vi fått bekräftat att hon är en mytoman.

Ja men då har du nog hängt med ganska dåligt i den här affären eller bara obstruerar?

Jag vill nog påstå att det är ganska väl belagt att ord står mot ord och det var ju exakt vad Moderaterna konstaterade också.

Hanif Bali påstår en sak, den minderåriga flickans berättelse säger någonting annat, alltså står ord mot ord.
Citera
2021-10-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det är förundersökningen om brott som har lagts ner eftersom det inte går att bevisa eller styrka
att någonting direkt brottsligt har begåtts.

Den ursprungliga anklagelsen om olämpligt uppträdande ligger dock kvar och där
står fortfarande ord mot ord.

När det gäller de ursprungliga anklagelserna så är man liksom tillbaka på ruta ett.

Det kanske framkommer mer eller så får det lämnas som det är och ord får fortsätta stå mot ord.

Hanif Bali får i alla fall svårt att kunna bli omvald som riksdagsledamot för Moderaterna efter den här affären.

Rättelse: Omöjligt att bli omvald eftersom han avböjt.

Och det var ju liksom själva syftet med anmälan. Så uppdraget är liksom slutfört.
Citera
2021-10-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ja men då har du nog hängt med ganska dåligt i den här affären eller bara obstruerar?

Jag vill nog påstå att det är ganska väl belagt att ord står mot ord och det var ju exakt vad Moderaterna konstaterade också.

Hanif Bali påstår en sak, den minderåriga flickans berättelse säger någonting annat, alltså står ord mot ord.

Och vilken slutsats drar du av att ord står mot ord?
Citera
2021-10-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Rättelse: Omöjligt att bli omvald eftersom han avböjt.

Och det var ju liksom själva syftet med anmälan. Så uppdraget är liksom slutfört.

Ja han fick väl påtryckningar från partiledningen att avböja självmant eller riskera bli petad längre fram.

Det går fortfarande inte bevisa att det funnits sådant syfte med anmälan,
men jag förstår att en del gärna vill att det ska ligga en komplott och konspiration bakom.

Då behöver inget ansvar läggas på Hanif Bali själv och det blir kanske bekvämast så för en del.
Citera
2021-10-02, 18:30
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja men då har du nog hängt med ganska dåligt i den här affären eller bara obstruerar

Du tänker på dig själv nu.

Citat:

Ja kvinnan påstår saker som hon helt saknar stöd för som sagt och hon är en bevisad mytoman.
Citera
2021-10-02, 18:32
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
M ledningen första prioritet är att få detta att försvinna så snabbt som möjligt.

Det finns ingen form av moral inblandat i detta. De bränner vem som helst om kan hota valet 2022 via pressen oavsett hur oskyldiga de är säkra på att Hanif är.

Det är snarast tvärtom. Att hugga huvudet av honom snabbt utan att behöva göra det är det absolut bästa i detta läge. Skamligt att säga så hade jag rått dem till samma sak. Hanif försvinner genom att själv avböja nominering. Ingen behöver trycka till honom mer än så.Ingen kommer att försvara honom mer än så.

Gör han det för att vara snäll mot partiet? Nja han vet hur spelet fungerar. Han har redan vunnit detta på ett personligt plan. Mer än t o m jag trodde. Ett mer tydligt uttalande från en åklagare om oskuld går inte att få.

Ingen utanför Flashback kan attackera Hanif i framtiden med "ingen rök utan eld" skvaller. Det fungerar inte helt enkelt. Bara här.

Och ingen kan attackera M för något alls. Inte ens för Hanifs eventuellt framtida utspel.

Alla vinner.

Så Hanif kommer att ha en framtid inte ens jag trodde på. Bara inte inom M. Vilket nog alla inblandade just nu är glada för.

(Jag kan också GARANTERA att "tjejen" ABSOLUT INTE kommer att ha en framtid inom M helle)
Men det är en annan sak.

Vi får väl se hur de väljer att uttrycka sig när de lägger ned utredningen. Jag kan tänka mig att de inte vill skiljas från HB som ovänner, om han fortsätter att vara en viktig röst i debatten.
Citera
2021-10-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ja han fick väl påtryckningar från partiledningen att avböja självmant eller riskera bli petad längre fram.

Det går fortfarande inte bevisa att det funnits sådant syfte med anmälan,
men jag förstår att en del gärna vill att det ska ligga en komplott och konspiration bakom.

Då behöver inget ansvar läggas på Hanif Bali själv och det blir kanske bekvämast så för en del.

Du beter dig löjligt. Du hackar på andra hör att de inte är seriösa. Men du är värst själv.

"han fick väl påtryckningar" menar du är en sanning eller? Har du en länk som du brukar efterfråga? Jaså inte? Det är enbart ett påhitt från din sida alltså.

Och du kan knappast vara så extremt korkad att du på fullt allvar tror att anklagelsen bara råkar sammanfalla i tiden EXAKT med Ms provval till nästa riksdagslista när vi vet att en "juridikstuderande" har känt till det han trodde var ett lagbrott i ett år och inte kunnat att hålla sig att berätta att det skulle anmälas (hoppas ingen kommer att använda hans råd om han nu lyckas trassla sig igenom en jur kand)
Citera
2021-10-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du tänker på dig själv nu.

Ja kvinnan påstår saker som hon helt saknar stöd för som sagt och hon är en bevisad mytoman.

Det är ju dock bekräftat av de båda att de har chattat och också haft privat träff.

Det är ju exakt vad som hände på den privata träffen hemma hos Hanif Bali som meningarna går isär.

Hanif Bali hävdar en version, den minderåriga flickan berättar en annan version.
Där står ord mot ord och blir svårt för någon utomstående att kunna avgöra till hundra procent.

Fast på tal om att fara med osanningar, hur gick med den där tunga bevisningen du påstod dig ha
för att med säkerhet kunna sätta flickan i fängelse, har du hittat den ännu?
Citera
2021-10-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vi får väl se hur de väljer att uttrycka sig när de lägger ned utredningen. Jag kan tänka mig att de inte vill skiljas från HB som ovänner, om han fortsätter att vara en viktig röst i debatten.

M skiter fullständigt i Hanif Bali.
De skulle bränna Kristersson också precis som de brände AKB enbart för att hon andades en viss problematik mot invandring.

Det är inte unikt för M.

Värsta brännarna är S som hängt många av sina egna genom åren
Citera
2021-10-02, 18:37
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det är ju dock bekräftat av de båda att de har chattat och också haft privat träff.

Wow, de har träffats!

Citat:
Det är ju exakt vad som hände på den privata träffen hemma hos Hanif Bali som meningarna går isär.

Hanif Bali hävdar en version, den minderåriga flickan berättar en annan version.
Där står ord mot ord och blir svårt för någon utomstående att kunna avgöra till hundra procent.

Fast på tal om att fara med osanningar, hur gick med den där tunga bevisningen du påstod dig ha
för att med säkerhet kunna sätta flickan i fängelse, har du hittat den ännu?

Ja kvinnan ljuger ofta som sagt, hon är en mytoman som inte ens inser hur korkat det är att påstå att det var nakenbilder när åklagaren lätt kunde konstatera att det var en lögn.
Citera
2021-10-02, 18:38
Medlem
Citat:
Du beter dig löjligt. Du hackar på andra hör att de inte är seriösa. Men du är värst själv.

"han fick väl påtryckningar" menar du är en sanning eller? Har du en länk som du brukar efterfråga? Jaså inte? Det är enbart ett påhitt från din sida alltså.

Och du kan knappast vara så extremt korkad att du på fullt allvar tror att anklagelsen bara råkar sammanfalla i tiden EXAKT med Ms provval till nästa riksdagslista när vi vet att en "juridikstuderande" har känt till det han trodde var ett lagbrott i ett år och inte kunnat att hålla sig att berätta att det skulle anmälas (hoppas ingen kommer att använda hans råd om han nu lyckas trassla sig igenom en jur kand)

Ja fast annars går det ju också alldeles utmärkt att läsa Facebook inlägget från Hanif Bali själv i frågan.

Han skriver ju bland annat där i klartext att det finns folk inom Moderaterna som utövar påtryckningar för att få bort honom.

Han skriver likaså också att han bland annat på grund av bristande förtroende från sina moderata partikollegor
inte kommer att kunna ställa upp för omval som riksdagsledamot till nästkommande mandatperiod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in