Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Att kalla det konspiration kan man diskutera.
Jaså?

Citat:
Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för och att detta snarare rör sig om en komplott av meningsmotståndare där en ung person fått agera som bricka i spelet.
Citat:
Det finns enskilda i partiet som använder smutsiga metoder för att utmanövrera konkurrenter och det kommer bli en lärdom av denna affär, men jag uppmanar alla att inte dreva mot min anklagare, ingen förtjänar det. Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor.
Det är för övrigt väldigt roligt och otroligt talande att ingen i Hanifs fanclub tror på någon konspiration, alla vet att Bali ljuger om det, det är därför man inte vill utreda det utan bara tysta ner och gå vidare.

Däremot är konspirationssnacket ett snabbt och enkelt sätt att utåt bortförklara att Hanif hamnade i skiten.
Senast redigerad av Blalotus 2021-10-02 kl. 18:43.
Citera
2021-10-02, 18:40
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Han skriver likaså också att han bland annat på grund av bristande förtroende från sina moderata partikollegor
inte kommer att kunna ställa upp för omval som riksdagsledamot till nästkommande mandatperiod.

Så har han inte skrivit så du ljuger igen. Du är lika stor mytoman som kvinnan.
Citera
2021-10-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jaså?

Det är för övrigt väldigt roligt och otroligt talande att ingen i Hanifs fanclub tror på någon konspiration, alla vet att Bali ljuger om det, det är därför man inte vill utreda det utan bara tysta ner och gå vidare.

Jag letar och letar efter ordet konspiration i de där uttalandena. Nej det står inget om det där.

Det finns två sekvenser som du rör ihop till en.

Det ena är att ett antal personer har pratat om att anmäla Hanif för något de tror är ett brott. Vi kan kalla det en komplott. Absolut. Jag vill minnas att jag hävdade detta första eller andra dagen i denna tråd.

Det andra är vad som hände inom M när chansen fanns att sätta dit Hanif. Det är uppenbart att det har uttalat sig anonyma moderater i media om detta. Dessa behöver inte alls ha något att göra med det första gänget.

Båda dessa saker är uppenbara
Citera
2021-10-02, 18:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
M skiter fullständigt i Hanif Bali. De skulle bränna Kristersson också precis som de brände AKB enbart för att hon andades en viss problematik mot invandring.

Det är inte unikt för M.

Värsta brännarna är S som hängt många av sina egna genom åren

Nu menade jag inte att M skulle vara snälla mot HB av medlidande, utan för att han inte ska häckla dem som fri debattör på Twitter.
Citera
2021-10-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja fast annars går det ju också alldeles utmärkt att läsa Facebook inlägget från Hanif Bali själv i frågan.

Han skriver ju bland annat där i klartext att det finns folk inom Moderaterna som utövar påtryckningar för att få bort honom.

Han skriver likaså också att han bland annat på grund av bristande förtroende från sina moderata partikollegor
inte kommer att kunna ställa upp för omval som riksdagsledamot till nästkommande mandatperiod.

Jag noterar igen att du inte skriver direkta citat om det där med förtroende. Kan du inte skriva dem rakt ut?
Citera
2021-10-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu menade jag inte att M skulle vara snälla mot HB av medlidande, utan för att han inte ska häckla dem som fri debattör på Twitter.

Det skiter de högaktningsfullt i.

Dessutom är jag inte ens säker på att det kommer att ske. Alltså något häcklande av M.
Att det finns vidriga människor inom politiken är ingen nyhet.
Men det behöver inte vara så att partiet som sådant är vidrigt för det
Citera
2021-10-02, 18:49
Medlem
lossnuss avatar
PK-landet nr 1 "Sverige", invaderas av pedofilprofeten muhammeds naiva idioter. Vänstern som tjatat in parasiterna till idiotlandet..............ger sig på detta !
Citera
2021-10-02, 18:50
Medlem
Citat:
Jag letar och letar efter ordet konspiration i de där uttalandena. Nej det står inget om det där.
Du ska låtsas som att du inte förstår att komplott, sammansvärjning och konspiration är synonymer?

Lite spå samma nivå som wrorsvrkr eller fan fan idioten kallar sig.

Använd vilken term du vill, Hanif påstår att detta är uppgjort, att han har bevis för att han är oskyldig och att det är andra som ligger bakom.

Dessa bevis kommer ALDRIG någon att få se, eftersom de inte finns.
Det vet du och det vet alla andra, därför skriker ni
"konspiration här, bara att gå vidare, ingen ide att gräva vidare i hotet mot demokratin"

Citera
2021-10-02, 18:52
Medlem
Citat:
Flashback är inte som det var förr. Numera är det idioter som poserar med hur okunniga de är och vilka sinnessjuka värderingar de har.

Den som orkar läsa igenom de 2-3000 första inläggen kan hitta en hel del matnyttigt.

Men de som hade information och jagade konspiratörerna hade problem när dessa började radera sina inlägg.

Den galne "juridikstudenten" var ju den som var mest explicit i att han ingick och att han hade information om när anmälan skulle ske.
Tjejen har ju sagt att det har varit personer från olika politiska läger.

Det troliga är att alla de första dagarna rensade sina inlägg och sin historik ordentligt. Det blev nog lite mer uppmärksamhet än t o m de hade räknat med.

Tillvägagångssättet att anmäla i tysthet till M tyder på att de hoppades att Hanif skulle avlägsnas från nomineringarna utan alltför stor uppmärksamhet.

Det mesta tyder på att denna grupp har hetsat varandra och sedan gett "rådet" till tjejen att anmäla just på detta sätt i just detta läge inför nomineringarna.

Hade det varit så att de verkligen tyckte att det var brottsligt så hade såklart de gett henne rådet att polisanmäla direkt när det skulle ha hänt ett år innan när de fick informationen av henne.

Vilka moderater som har varit inblandade vet man inte. Mest troligt i detta scenario är att äldre MUFare i 20-årsåldern kan ha varit inblandade från början. Knappast några högre upp i organisationen.

Men lita på att flera andra äldre moderater jublade när detta kom fram. Det troliga var väl att det ganska snabbt var flera som gaddade ihop sig och spred så mycket skit de kunde internt och externt för att deras kandidater skulle kunna komma in på riksdagslistan. Så man bör leta i eventuella grupperingar inom moderater i Stockholmstrakten.

Det hade verkligen varit intressant om någon sitter inne med någon form av information.

Kom igen nu. Det kanske finns lite kvar av den ursprungliga Flashbackkänslan av sanningssökande

Enligt folk på Twitter, hittar inte inläggen nu tyvärr, så är det Jessica Rosencrantz (Miljö-och klimatpolitisk talesperson för M) som är drivande i att få bort Bali.
Citera
2021-10-02, 18:59
Medlem
starchild69s avatar
(FB) Vem satte dit Hanif Bali (Karaktärsmord hösten 2021)
En egen tråd kring dem som jobbar i det dolda för att få bort HB
Citera
2021-10-02, 19:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinkel
Enligt folk på Twitter, hittar inte inläggen nu tyvärr, så är det Jessica Rosencrantz (Miljö-och klimatpolitisk talesperson för M) som är drivande i att få bort Bali.

Det är nog det här inlägget du syftar på:

Pia-Lena Moller @pialena01
5h
Vilka mer ingår i Rosencrantz falangen?

Eric @Ericdenohelige
5h
Replying to @pialena01 @KlingsporC @HLunsan @Rackhamred1
Bl a Tina Ghasemi, Erik Ottosson, Hampus Magnusson, Magdalena Schröder, Erik Andersson i Täby och AKJ i Sthlms stad. De hade också stöd av bl a AKB och Svantesson även om de inte ingår i falangen

https://twitter.com/Ericdenohelige/s...070038671365#m
Citera
2021-10-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Är du säker på det? HB valdes in 2010, så han omfattas av de gamla mer generösa reglerna.

Fyfan vilken snyltare. Kriminellt att få lön efter lämnat riksdagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in