Citat:
M ledningen första prioritet är att få detta att försvinna så snabbt som möjligt.
Det finns ingen form av moral inblandat i detta. De bränner vem som helst om kan hota valet 2022 via pressen oavsett hur oskyldiga de är säkra på att Hanif är.
Det är snarast tvärtom. Att hugga huvudet av honom snabbt utan att behöva göra det är det absolut bästa i detta läge. Skamligt att säga så hade jag rått dem till samma sak.
Hanif försvinner genom att själv avböja nominering. Ingen behöver trycka till honom mer än så.
Ingen kommer att försvara honom mer än så.
Gör han det för att vara snäll mot partiet? Nja han vet hur spelet fungerar.
Han har redan vunnit detta på ett personligt plan. Mer än t o m jag trodde. Ett mer tydligt uttalande från en åklagare om oskuld går inte att få.
Ingen utanför Flashback kan attackera Hanif i framtiden med "ingen rök utan eld" skvaller. Det fungerar inte helt enkelt. Bara här.
Och ingen kan attackera M för något alls. Inte ens för Hanifs eventuellt framtida utspel.
Alla vinner.
Så Hanif kommer att ha en framtid inte ens jag trodde på. Bara inte inom M. Vilket nog alla inblandade just nu är glada för.
(Jag kan också GARANTERA att "tjejen" ABSOLUT INTE kommer att ha en framtid inom M heller)
Men det är en annan sak.