Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, varför kan man verkligen fråga sig.

Så här. Jag, som legitimerad hobbypsykoanlytiker, tror Hanif gillade att sola sig i glansen av en mycket ung kvinna, detta utan att vilja egentligen agerar så som mycket mer än som läxhjälp. Många människor, både män och kvinnor, är ju kyskt amorösa. De är ute efter valideringen mer än riktig action så att säga.

Ni kan ju tänka på detta all ni som har en pojk - eller flickvän eller fru eller make som gillar att hänga extra med andra av motsatt kön. De knullar måhända inte, men det är en ändå en slags erotisk dans.

Lilltjejen såg nog rätt mycket igenom Hanifs kyska amorösa bullshit. Typen som är så där kyskt amorös, som liksom ränner som katten kring het gröt men aldrig tänkt agera på det, fattar oftast det inte själv. Undermedvetet poppar deras verkliga önskan dock fram hela tiden, och lilltjejen var känslig för just de undermedvetna signaler som snuskgubbe Hanif sände ut.

Ja, vad säger man, var alltid tydlig mot dig och själv och den andre med vad du verkligen vill. Känn din egen skugga, annars kommer någon annan göra det åt dig.
Tack för den initierade inblicken i dessa perverterade människors mörka inre. Rena skräckfilmen. Det är sannerligen tur att man nu av allt att döma fått yxmördare Bali att backa från att kandidera i framtida val.

Jag ser fram emot lika djuplodande analyser av vad det är för psykiska störningar som får våra politiker att överösa landet med bidragskrävande asylmissbrukare, anordna flaggviftning och parader för att fira att folk med sexuella störningar har perverterat sex med varandra, och slösa miljarder av skattebetalarnas pengar på meningslösa krig i Afghanistan och Libyen bara för att vara USA till lags. Iofs ganska futtiga samhällsproblem i jämförelse med att Bali eventuellt möjligen kanske, eller åtminstone potentiellt, har varit lite betuttad i en något yngre politikerkollega och möjligen eventuellt någon gång sagt något till henne som skulle kunna tolkas som på gränsen till lite gubbsjukt; men ändå.
Citera
2021-10-03, 17:10
Medlem
Citat:

Så här. Jag, som legitimerad hobbypsykoanlytiker, tror Hanif gillade att sola sig i glansen av en mycket ung kvinna, detta utan att vilja egentligen agerar så som mycket mer än som läxhjälp. Många människor, både män och kvinnor, är ju kyskt amorösa. De är ute efter valideringen mer än riktig action så att säga.

Ni kan ju tänka på detta all ni som har en pojk - eller flickvän eller fru eller make som gillar att hänga extra med andra av motsatt kön. De knullar måhända inte, men det är en ändå en slags erotisk dans.

Lilltjejen såg nog rätt mycket igenom Hanifs kyska amorösa bullshit. Typen som är så där kyskt amorös, som liksom ränner som katten kring het gröt men aldrig tänkt agera på det, fattar oftast det inte själv. Undermedvetet poppar deras verkliga önskan dock fram hela tiden, och lilltjejen var känslig för just de undermedvetna signaler som snuskgubbe Hanif sände ut.

Ja, vad säger man, var alltid tydlig mot dig och själv och den andre med vad du verkligen vill. Känn din egen skugga, annars kommer någon annan göra det åt dig.
Detta tror jag är rätt nära sanningen.
Han kanske aldrig hade för avsikt att sätta på henne, trots kommentarer som "jag kan ta din oskuld", "kan du skicka bilder" osv, utan mest ville sola sig i glansen.
Varför han valde småflickor och inte kvinnor är väl för att de var på samma mentala mognadsnivå.

Kanske därför han påstod sig ha bevis eftersom han visste att han inte sagt något explicit.
Och ifrån flickans sida så stämmer även hennes version, att han visade uppenbart intresse.

Vad gäller konspiration, ja, vilken normalt funtad moderat skulle inte vilja få bort en sån snuskgubbe ifrån partiet?
Och vilken normalt funtad pappa skulle vilja ha ett sånt psyko som läxhjälp till sin dotter?
Citera
2021-10-03, 17:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Det här är ju fenomenalt! Amorösa danser, amorös kyskhet! Wooow!

Förutom att detta helt är dina egna projektioner och dina egna åsikter om hur du tror tonåringar mfl är.

Det här har ingenting att göra med Hanif Bali eller 17-åringen ifråga.

Hobbypsykoanalytiker, no shit. Med betoning på hobby.
Citera
2021-10-03, 17:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja fast kan man verkligen avfärda alltihopa som enbart en så kallad smutskastningskampanj?

Jag vill nog ändå mena att Hanif Bali främst föll på eget grepp gällande den här affären.

Alla makthavare och politiker, oavsett parti, kan göra bort sig, den här gången råkade det vara Hanif Bali.
Tajmingen var väl vald och de har väntat med att sätta dit honom i ett helt år. De har redan försagt sig på Twitter.
Citera
2021-10-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Detta tror jag är rätt nära sanningen.
Han kanske aldrig hade för avsikt att sätta på henne, trots kommentarer som "jag kan ta din oskuld", "kan du skicka bilder" osv, utan mest ville sola sig i glansen.
Varför han valde småflickor och inte kvinnor är väl för att de var på samma mentala mognadsnivå.

Kanske därför han påstod sig ha bevis eftersom han visste att han inte sagt något explicit.
Och ifrån flickans sida så stämmer även hennes version, att han visade uppenbart intresse.

Vad gäller konspiration, ja, vilken normalt funtad moderat skulle inte vilja få bort en sån snuskgubbe ifrån partiet?
Och vilken normalt funtad pappa skulle vilja ha ett sånt psyko som läxhjälp till sin dotter?
Jag väntar fortfarande på den dokumentation som du besitter som bevisar att Hanif Bali är både pedofil och att han groomar småtjejer. Varför hemlighåller du dessa tunga bevis? Du vet att det är straffbart med skyddande av brottsling ? För att inte tala om ytterst omoraliskt och äckligt att skydda en sån typ av kriminell?
Citera
2021-10-03, 17:22
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Alla makthavare och politiker, oavsett parti, kan göra bort sig, den här gången råkade det vara Hanif Bali.

Hittills har inget framkommit som pekar på att Hanif gjort bort sig.

Däremot glömde han bort att riskbedöma situationen ur perspektivet ”Hur kan en en kvällstidning vinkla att jag ger en tonårig tjej läxhjälp
Citera
2021-10-03, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Hittills har inget framkommit som pekar på att Hanif gjort bort sig.

Däremot glömde han bort att riskbedöma situationen ur perspektivet ”Hur kan en en kvällstidning vinkla att jag ger en tonårig tjej läxhjälp

Ja han har gjort bort sig i bemärkelsen att han flörtade, chattade och bjöd in en då 15 årig flicka från MUF.

Det är olämpligt för en förtroendevald offentlig makthavare att göra det eftersom man lätt kan
hamna i besvärliga situationer, vilket också blev resultatet av hans agerande.

Jag förstår därför att Moderaterna inte önskar att han ska fortsätta som riksdagsledamot nästa mandatperiod.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-03 kl. 17:29.
Citera
2021-10-03, 17:29
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ja han har gjort bort sig i bemärkelsen att han flörtade, chattade och bjöd in en då 15 årig flicka.

Utöver vad tjejen påstår - vet du att så är fallet?
Citera
2021-10-03, 17:32
Medlem
Citat:
Utöver vad tjejen påstår - vet du att så är fallet?

Jag utgår från de samstämmiga uppgifter som kommer från både Hanif Bali själv och flickan som anmälde honom
och det har redovisats fram och tillbaka genom hela diskussionen.

Jag anser att ingen av de båda behöver ha gjort sig skyldiga till någonting brottsligt på något sätt.

Fast däremot borde han ha haft bättre omdöme och riskbedömning, i det avseendet gjorde han bort sig.

Och jag anser Moderaterna löste det hela på ett rimligt sätt, man låter honom sitta kvar mandatperioden ut
men framför påtryckningar och önskningar om att han helst inte bör ställa upp för omval.
Citera
2021-10-03, 17:35
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Jag utgår från de samstämmiga uppgifter som kommer från både Hanif Bali själv och flickan som anmälde honom
och det har redovisats fram och tillbaka genom hela diskussionen.

Du vet alltså inte mer än vad media publicerat, där anklagelserna främst kommer från en flicka vars ’bevis’ inte var starkare än att förundersökningen lades ner? Gott så.
Citera
2021-10-03, 17:40
Medlem
Citat:
Du vet alltså inte mer än vad media publicerat, där anklagelserna främst kommer från en flicka vars ’bevis’ inte var starkare än att förundersökningen lades ner? Gott så.

Ja men du får försöka hänga med i diskussionen, det är förundersökningen om brott som har lagts ner.

Det anser jag vara helt korrekt eftersom det utifrån den bevisningen inte går att styrka att
vare sig Hanif Bali eller flickan skulle ha gjort sig skyldiga till något brott.

Däremot framkommer det både från Hanif Bali och flickan att de har flörtat, chattat och träffats privat
vid ett antal tillfällen.

Flickan var dels 15 år när kontakten inleddes och dessutom medlem i MUF och därför i en viss beroendeställning
till Hanif Bali, riksdagsledamot för Moderaterna.

Alltså kan man utifrån den grunden konstatera att det hela var dumt, olämpligt och riskabelt.

Det är också den aspekten som Moderaterna tar hänsyn till när de funderar över hans lämplighet som just riksdagsledamot.
Citera
2021-10-03, 17:47
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Däremot framkommer det både från Hanif Bali och flickan att de har flörtat, chattat och träffats privat
vid ett antal tillfällen.

Mig veterligen är det endast flickan som påstår att de flörtat. Men du kanske har annan info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in