2021-10-11, 00:41
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Redan postat men:
https://www.fda.gov/news-events/pres...vid-19-vaccine

Menar du att FDA ljuger?
Precis som det står i texten!
“The FDA’s approval of this vaccine is a milestone as we continue to battle the COVID-19 pandemic. While this and other vaccines have met the FDA’s rigorous, scientific standards for emergency use authorization,

Vaccinen är nödgodkända!
2021-10-11, 00:46
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Jag tror jag skrivit det tidigare i tråden också att det nyligen kom ett godkännande . Dock kan man väl i radio tala om att det är under villkorat godkännande i sverige och det står i princip om alla människor som fått i sig det här som test rapporterar för många biverkningar kommer det att stoppas.. men nu har ju många miljoner fått detta och det är inte utrett och stoppat ännu. Men det kan säkert ta något år en enorm process att samla in all data...
Godkännandet gäller bara i USA och som jag förstår det är vaccinet upp till 16 år som fått godkänt. Medan Pfizers vaccin mellan 12-15 år fortfarande är nödgödkänt (märklig ordning...): https://www.fda.gov/news-events/pres...vid-19-vaccine
2021-10-11, 03:14
Avstängd
korrektamund0s avatar
Inga vacciner är nödgodkända.
2021-10-11, 04:18
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Du är verkligen en av de som fallit i masspsykosens fälla och det spelar ingen roll hur fel du har. Dessa sektbeteende är inte ovanliga vid rädsla och när man själv har gjort tidernas största misstag men som nu greppar efter sista halmstråna.
2021-10-11, 06:46
Medlem
Citat:
Vaccinerna blev nödgodkända för man ansåg att situationen krävde det. Idag vet man att det var överdrivet och förhastat men har svårt att erkänna det och ändra kurs...
2021-10-11, 06:47
Medlem
emergency use

det betyder att de blev nödgodkända för att situationen krävde det
2021-10-11, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
emergency use

Finns det andra mediciner får man inte använda nödgodkända
2021-10-11, 08:27
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Som sagt, det är bara semantik. Du väljer medvetet att tolka ordet "nödgodkända" endast som att vaccinet har godkänts i all hast på väg till bussen eller under ett toalettbesök, när man rent språkligt kan tolka ordet även som att vaccinen är godkända för en nödsituation.

Meningen "Jag stötte på henne igår." har två olika betydelser beroende på var du lägger betoningen.
Men det kanske du inte heller fattar?
Nej, det jag ägnar mig åt är korrekt översättning. Det DU ägnar dig åt är att medvetet att hitta på en felaktig översättning, sannolikt för att du helt enkelt inte gillar det som den korrekta översättningen föreslår.
2021-10-11, 08:28
Medlem
AltaretRestess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Precis som det står i texten!
“The FDA’s approval of this vaccine is a milestone as we continue to battle the COVID-19 pandemic. While this and other vaccines have met the FDA’s rigorous, scientific standards for emergency use authorization,

Vaccinen är nödgodkända!

Nej Pfizer är inte nödgodkänd sedan den 21:a Augusti utan fullt godkänd. Övriga är dock ännu nödgodkända (alltså egentligen inte godkända).
2021-10-11, 08:28
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
emergency use

Nej, det betyder att vaccinerna får tillstånd att användas i en nödsituation.
2021-10-11, 08:29
Medlem
Citat:
Nej, det betyder att vaccinerna får tillstånd att användas i en nödsituation.
Det var det jag sa.
2021-10-11, 08:38
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Det var det jag sa.
Nej, det var inte alls vad du sade. Låt mig påminna dig:

Citat:
emergency use

Inga vacciner har blivit nödgodkända. Däremot har vaccinerna fått tillstånd att marknadsföras och användas i den nödsituation som råder.
Citat:
What is an Emergency Use Authorization (EUA)?
An Emergency Use Authorization (EUA) is a mechanism to facilitate the availability and use of medical countermeasures, including vaccines, during public health emergencies, such as the current COVID-19 pandemic. Under an EUA, FDA may allow the use of unapproved medical products, or unapproved uses of approved medical products in an emergency to diagnose, treat, or prevent serious or life-threatening diseases or conditions when certain statutory criteria have been met, including that there are no adequate, approved, and available alternatives. Taking into consideration input from the FDA, manufacturers decide whether and when to submit an EUA request to FDA.

Once submitted, FDA will evaluate an EUA request and determine whether the relevant statutory criteria are met, taking into account the totality of the scientific evidence about the vaccine that is available to FDA.
https://www.fda.gov/vaccines-blood-b...ines-explained

Ett av vaccinerna har sedan blivit godkänt.

Citat:
Today, the U.S. Food and Drug Administration approved the first COVID-19 vaccine. The vaccine has been known as the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine, and will now be marketed as Comirnaty (koe-mir’-na-tee), for the prevention of COVID-19 disease in individuals 16 years of age and older. The vaccine also continues to be available under emergency use authorization (EUA), including for individuals 12 through 15 years of age and for the administration of a third dose in certain immunocompromised individuals.
https://www.fda.gov/news-events/pres...vid-19-vaccine

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in