Citat:
Ursprungligen postat av
Humerus
Jag hcklade dig lite fr din infantila analys av en aktiens vrdering grundar sig i antal $ och inte brsvrdet som alla andra 😋
Btw Tesla r utan tvekan den aktie som jag tjnat mest pengar p. r mer bull n bear men det gr i perioder 😊
Citat:
Ursprungligen postat av
bratider
Ett par enkla frgor borde du kunnat svarat p ?
Du fr ha precis dina sikter som mina, fast r intresserad av hur stor post du sitter p ?
Vart det knsligt ?
sch lite hcklande har ingen dtt av! Varsgoda jag kan ge och ta. Retas lite med er bjrnar men det ska tas med en nypa salt. Ni kan mkt vl f rtt men jag hoppas inte det sklart d frlorar ju jag
Men jag utgr helt enkelt ifrn min kunskapsniv. Den r rtt s lg men det har jag aldrig hymlat med heller. Frsker faktiskt lra mig utav er allihop och det r drfr jag undrar varfr ni pratar s mkt om vrdering samt frsker ge min take p det som smsparare. Har frsttt att Tesla r vrderad hgt, hgre n vad fretaget presenterar fr vinster.
Min take var som sagt att Teslas vrdering varit hgre n vinsterna i flera r nu och den drar fortfarande in pengar. Och att deras vrdering skert kmr att vara hgre n faktisk prestation av fretaget framver ocks. Men i slutndan tjnar jag ju nd kosing s min pong var, varfr behver jag bry mig om vrderingar och annat d? Jag har nd inte koll p sdant liksom r ingen brshaj som ni
Kul att hra att du ftt s bra utdelning av dina Tesla innehav Humerus.
Glm inte heller att mnga av sparare r som mig som inte kan s mkt om att lsa av vrden och r insatt i fretag mer n p ytan. S frsk ha lite tlamod ocks. Jag har hittat Teslas aktie som jag tror p och den ger mig fin utdelning, har ngra st Tesla har faktiskt nyligen brjat spara i dessa jag kom ju hit fr bara ngra veckor sedan och kpte in mig med tre st aktier men p kort tid nd sett bra utdelning procentuellt. Mnadssparar som sagt. Har rd med ca 1-2 per mnad + ngra andra aktier. Det r p den nivn.
Och analys ja du vet ju redan Bratider att jag r en sparare med kaliber haha! Och att jag inte ger s mkt Tesla nnu(fast det klart jag hade velat) men budget etc gr att det kommer ta ett tag innan jag nr nskad innehavsmngd. Men allt i sinom tid.
Gr p knsla mer n ngot annat. Elbilar r framtiden. Tesla r bst och det tror jag alltid kommer stmma det bara knns s. Lser andras analyser. Frsker flja Tesla nyheter och jag fljer brshandeln dagligen av aktien sklart det r roligt att se ens investering g med vinst. Drmed skulle en analys bara best utav varfr JAG har valt Tesla som lngtidsinvestering p knsla + vad jag tar till mig av andra. Med det sagt, har faktiskt jag ocks rtt att fatta mig en sikt. Det mste jag fr att fatta beslut. sikten kan komma att ndras. Jag frstr mkt vl att aktier kan g upp liksom ned och ni bjrnar kanske har rtt. Men jag lgger mig bull. Och retas lite med bjrnarna p kuppen, ger och tar
Slutligen har jag faktiskt svrt att frst resonemang kring kortande av Tesla d det knns kontraproduktivt. Men det kanske vnder, ni tror ju det. Kanske stmmer. Men jag tror det inte, Tesla tuffar p och gr mig till en rund och glad pensionr hoppas jag