2021-10-28, 16:14
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
N er artikkelen bak betalingsmur, s det er jo lite relevant informasjon som
kan brukes til sammenligning, annet enn at kidnapperen i det tilfellet ikke
var smartere enn at politiet rakk arrestere ham fr ugjerningen.

Men jo, i Norge er det uvanlig med kidnappinger mot lsepenger uansett valr.
I tillegg er det srdeles uvanlig at man kidnapper en totalt uformuende milliardrhustru
mot et s astronomsik lsepengekrav som vi s i denne saken. Kidnappere som var
orientert om THs rikdom ville etter all sannsynlighet ogs kjent til hans ekstreme
pholdenhet i forhold til sin kone, og dermed skjnt at han aldri ville tilgodese
dem med noe som helst. Satt litt p spissen hadde de hatt omtrent like store sjanser
for rikdom om de hadde kidnappet Tassen eller tatt med seg sppelbtta.
Kidnappere med reelt pengemotiv hadde selvsagt kidnappet TH selv. "Ferdig snakka".

Hjelpe meg. later du som du er uvitende , eller er du uvitende?, skal vi tro politi og diverse aviser, s sendte jo Tom Hagen 13 millioner NOK i Monero, til eventuelle kidnappere
Citera
2021-10-28, 16:20
Medlem
Legokatts avatar
Hva om man tar p alvor de to vitnene som s AEH i livet dagen hun forsvant. Kan man finne en lsning p saken basert p disse observasjonene?

Et tankeeksperiment, hvordan finne AEH:

1. Basert p observasjon av AEH fastspent i baksetet p en BMW, finn lsningen p brikkene i forkant av forsvinningen og hva som skjedde p forsvinningsdagen.

2. Basert p klokkeslett til observasjon p s, finn ruten BMW kjrte.

3. Basert p svar p punkt 1 og ruten BMW kjrte finn destinasjonen BMW var p vei mot.

4. Basert p destinasjon, finn BMW. GM kan ha forskt gjemme/tilintetgjre BMW p vei til destinasjon og byttet til en annen bil.

BMW = et sted mellom s og destinasjon.

5. Basert p funn av BMW, finn GM.

6. Basert p funn av GM, finn AEH.

Matematikk.
Hvis man har et regnestykke med en ukjent faktor, kan ligningen lses hvis man setter den ukjente faktoren p den ene siden av likhetstegnet og de kjente faktorene p den andre siden. Ligning kan benyttes til hvert av punktene.
Citera
2021-10-28, 16:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Hjelpe meg. later du som du er uvitende , eller er du uvitende?, skal vi tro politi og diverse aviser, s sendte jo Tom Hagen 13 millioner NOK i Monero, til eventuelle kidnappere

En dry tiendedel av lsesummen ja. Over 8 mneder etter AE forsvant.
"Hpet" om f henne helskinnet hjem var ikke srlig stort, tenker jeg.
Citera
2021-10-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Takk for tipset, men jeg er opptatt av hva som faktisk har skjedd.

Da er det trist at du lar deg lede p ville veier. Av falske spor og villedning.

Men, du som alle andre, fr tro akkurat hva du vil for min del.
Citera
2021-10-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Da er det trist at du lar deg lede p ville veier. Av falske spor og villedning.

Men, du som alle andre, fr tro akkurat hva du vil for min del.

Det er politiet som mener TH har alibi, og m ha hatt medhjelpere. Jeg tror du kan stole p at de har gjort sitt ytterste for forske bevise det motsatte i denne saken.
Citera
2021-10-28, 18:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er politiet som mener TH har alibi, og m ha hatt medhjelpere. Jeg tror du kan stole p at de har gjort sitt ytterste for forske bevise det motsatte i denne saken.

Skulle vrt interessant vite om Fr*drik Sn*ve har alibi for den dagen.
Citera
2021-10-28, 18:31
Medlem
Det er jo morsomt at TH er s gjerrig at han deler dobbeltseng med TN nr de er ute og reiser
Citera
2021-10-28, 20:52
Medlem
Citat:
Det er jo ikke uvanlig med kidnappingsforsk og krav om kryptovaluta som lsepenger , denne er fra Latvia :

https://www.baltictimes.com/police_h...ryptocurrency/

Ja, jeg vil tro det er mye mer vanlig med ekte enn fingerte kidnappinger. Fr hpe politiet klarer nste opp i hva som har skjedd med AE, samme hvem som str bak.
Citera
2021-10-28, 22:02
Citat:
Ja, jeg vil tro det er mye mer vanlig med ekte enn fingerte kidnappinger. Fr hpe politiet klarer nste opp i hva som har skjedd med AE, samme hvem som str bak.
ja , er enig i begge dine utsagn, , her p Fb kan vi bare spekulere og bli sint p hverandre dersom noen kritiserer hva vi har av teorier, men som meddommer med en del rettsaker p "baken"vet jeg at ikke bare advokater , men ogs
aktoratet via Politiet , vitner osv. slenger fram pstander for/mot tiltalte som kan vre "tvilsomme, selv om alle sverger at de skal fortelle sannheten og bare sannheten (det foregr ikke slik som i Usa at du legger hnden p bibelen :- )), s m vi ta hyde for at noen lyger, tiltalte har lov lyge, mange i retten har en vikarerende agenda, Vi som skal dmme m hele tiden ta hensyn til hva som er "sannheten" og flere ganger har jeg vrt "i tvil. Dersom bevisene ikke er holdbare eller jeg (vi) er i tvil , m vi bare frikjenne. Du skal vre 100 % sikker p dmme noen, slik er det bare
Senast redigerad av Extremadura 2021-10-28 kl. 22:21.
Citera
2021-10-28, 22:23
Medlem
Citat:
Takk for tipset, men jeg er opptatt av hva som faktisk har skjedd.

Det er jo ikke uvanlig med kidnappingsforsk og krav om kryptovaluta som lsepenger , denne er fra Latvia :

https://www.baltictimes.com/police_h...ryptocurrency/[/quote]

Ekte kidnappinger er mer vanlig enn iscenesatte kidnappinger som skal ende i drap og hvor betalingen skal skje i bitcoin.

https://www.businessinsider.com/kidn...7-12?r=US&IR=T

https://www.newsbtc.com/news/bitcoin...ransom-kidnap/

https://metro.co.uk/2020/03/03/mexic...nsom-12343535/
Citera
2021-10-28, 22:24
Medlem
Slettsnokens avatar
Lagmannsretten mente TH hadde alibi, politiet er ikke like sikre.

At de gr ut med at de tror siste kjente livstegn er 0916 betyr ikke ndvendigvis at de har sltt dette fast, srlig nr man legger til grunn svadahistorien om knust lampe p badet.

Snnens troverdighet er lav, s siste sikre livstegn m vre 0856, etter samtalen med MB samtidig som bilen kom fra Andebrygga.

Fr de endrer tidslinja m de vre helt sikre, for da m bl.a. snnen ogs siktes.
Citera
2021-10-29, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Lagmannsretten mente TH hadde alibi, politiet er ikke like sikre.

At de gr ut med at de tror siste kjente livstegn er 0916 betyr ikke ndvendigvis at de har sltt dette fast, srlig nr man legger til grunn svadahistorien om knust lampe p badet.

Snnens troverdighet er lav, s siste sikre livstegn m vre 0856, etter samtalen med MB samtidig som bilen kom fra Andebrygga.

Fr de endrer tidslinja m de vre helt sikre, for da m bl.a. snnen ogs siktes.

Det vet vi ingenting om.

Det er ikke straffbart bli lurt. Det er ikke straffbart vitne om ha snakket med AE s lenge man er i god tro, dvs at vitnene har trodd at det var AE de snakket med p telefonen. Det gjelder bde MB og TEH. At de kan ha blitt lurt.

Det er heller ikke straffbart bli truet til avgi feil forklaring om enkelte hendelser eller episoder.

Nr det gjelder TEH har han ingen plikt til verken forklare seg for politiet, eller vitne i en eventuell rettssak. Dersom TEHs forklaring eller vitneutsagn kan inkriminere nre familiemedlemmer, slik som TH, som er hans far. S kan ingen tvinge TEH til snakke.

Det samme gjelder ogs sstrene Hagen. De m heller ikke forklare seg eller vitne, om det skulle inkriminere en nrstende slektning.

S, det vil ikke kommen noen siktelse mot snnen for falsk forklaring. Det er helt sikkert.
Senast redigerad av kornblomst 2021-10-29 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in