Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-31, 19:08
  #2725
Medlem
Nu går papsen Emilio som själv dödshotat hela familjen Wahlgren ut och fördömer de som är taskiga mot Bianca och dödshotar henne efter julkalender-fiaskot. (Jag står självklart på Biancas sida. INGEN ska bli dödshotad. Men att fjanten Emilio ska försvara henne på sociala medier blir bara löjligt med hans historik)
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...tet-mot-bianca
Citera
2021-10-31, 20:25
  #2726
Medlem
Stones avatar
Pappa Ingrosso: "Hon är en vanlig tjej precis som du eller din syster." Det värde det pratas om är naturligtvis helt nonsens. Det är resestorlek, man kanske skulle kunna säga prover eller? Kanske har bolaget fått allt gratis av märkena i utbyte mot marknadsföring. Det låter nästan som det eller hur? Sen är det rätt roligt hur folk får hem sina kalendrar och sliter upp dem som svultna hundar och blir besvikna eftersom en kalender skall vara en liten grej en december morgon och inte ett skrovmål en Oktober eftermiddag. Stor humor.
Citera
2021-10-31, 22:06
  #2727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Nu går papsen Emilio som själv dödshotat hela familjen Wahlgren ut och fördömer de som är taskiga mot Bianca och dödshotar henne efter julkalender-fiaskot. (Jag står självklart på Biancas sida. INGEN ska bli dödshotad. Men att fjanten Emilio ska försvara henne på sociala medier blir bara löjligt med hans historik)
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...tet-mot-bianca

Han måste väl smeka henne medhårs - hon har ju investerat 1 miljon i hans restaurang...
Citera
2021-10-31, 22:32
  #2728
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Pappa Ingrosso: "Hon är en vanlig tjej precis som du eller din syster." Det värde det pratas om är naturligtvis helt nonsens. Det är resestorlek, man kanske skulle kunna säga prover eller? Kanske har bolaget fått allt gratis av märkena i utbyte mot marknadsföring. Det låter nästan som det eller hur? Sen är det rätt roligt hur folk får hem sina kalendrar och sliter upp dem som svultna hundar och blir besvikna eftersom en kalender skall vara en liten grej en december morgon och inte ett skrovmål en Oktober eftermiddag. Stor humor.
Tror inte att så många var ute efter att öppna luckor faktiskt..
Dom köpte en kalender för 1795 kr och blev lovade produkter/innehåll till ett värde av 3 500 kr, förstår besvikelsen när innehållet liknar varuprover som de flesta beskriver det som.
Citera
2021-11-01, 10:21
  #2729
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tror inte att så många var ute efter att öppna luckor faktiskt..
Dom köpte en kalender för 1795 kr och blev lovade produkter/innehåll till ett värde av 3 500 kr, förstår besvikelsen när innehållet liknar varuprover som de flesta beskriver det som.

Det är klat det blev lurade. Men de är så jävla dumma så det måste väl slå hårt nör de inser det.
Citera
2021-11-01, 16:48
  #2730
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det är klat det blev lurade. Men de är så jävla dumma så det måste väl slå hårt nör de inser det.

Nåväl, huvudsaken är väl att Bianca får några miljoner till för att spendera på botox och fillers.

Tycker inte hon verkar vilja förstå kritiken.
Får hoppas att det är något tillfälligt, men med en uppfostran från två omogna och självupptagna föräldrar, så har nog Bianca fått lära sig att sätta sig själv först och fått dåliga värderingar med sig hemifrån.

Släkten på båda sidor har väl ADHD så det räcker och blir över, hoppas Bianca skippar barntankarna ett decennium.. Så hon hinner mogna lite mer.
Citera
2021-11-01, 16:50
  #2731
Medlem
fuskas avatar
Nu kommer pappa och säger ifrån.

https://www.gp.se/ekonomi/emilio-ing...nca-1.58317237

”Kan ni alla bara låta henne hämta andan. Vi pratar om en julkalender. En julkalender, inget annat”


1800:- svider att bli av med oavsett om det är en tattig julkalender eller du tappar plånboken.
Citera
2021-11-01, 17:01
  #2732
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nu kommer pappa och säger ifrån.

https://www.gp.se/ekonomi/emilio-ing...nca-1.58317237

”Kan ni alla bara låta henne hämta andan. Vi pratar om en julkalender. En julkalender, inget annat”


1800:- svider att bli av med oavsett om det är en tattig julkalender eller du tappar plånboken.

Tycker det är fantastiskt att tönten som mordhotat dotterns hela familj talar om eftertanke etc.

Wow på riktigt 😂😂😂
Citera
2021-11-01, 19:33
  #2733
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Tycker det är fantastiskt att tönten som mordhotat dotterns hela familj talar om eftertanke etc.

Wow på riktigt 😂😂😂

Emilio tänker bara till om man bläddrar
sedlar framför honom, som Bianca har gjort.
Hans barn försöker intala sig att han är en superduper pappa...
Skulle han brösta upp sig lika mycket om Bianca blev ökänd som kändisdotter som går på socbidrag? Skulle inte tro det.
Barnen blev väl intressanta för honom först när de blev omskrivna i medierna och började tjäna pengar.
Emilios egna föräldrar har inte varit speciellt bra föräldrar.
Citera
2021-11-02, 12:42
  #2734
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Konstigt att barnen vill kalla sig ingrosso som en hyllning till pappan.
Måste ju kännas kul för Pernilla att barnen gör ett sånt statement.

De använder sig av Ingrosso för att försöka rida på framgångarna från Swedish House Mafia där kusinen Sebastian Ingrosso ingick.

Som Benjamin säger här:
- Jag kallar mig själv Benjamin Ingrosso. Egentligen heter jag Benjamin Wahlgren Ingrosso.
- När jag var liten var det bättre att heta Wahlgren. Då visste folk lite vem man var, de kunde relatera till familjen. Men i dag är det kanske bättre att heta Ingrosso eftersom Swedish House Mafia är så stora, säger Benjamin Wahlgren Ingrosso.
Min syster säger ofta "Bianca Wahlgren Ingrosso" men jag och min bror säger bara Ingrosso, säger Benjamin.

https://www.expressen.se/noje/benjam...heta-ingrosso/

– Jag heter egentligen, mitt efternamn är Ingrosso. Och Wahlgren är mellannamn liksom, sa hon då i en intervju med Expressen.
Men samtidigt menade Bianca då att hon aldrig själv ska ha kallat sig Wahlgren, då hon inte vill rida på "Wahlgren-vågen".

https://www.hant.se/noje/sanningen-b...mnbyte/7247304

Bianca har ju försökt få det till att hon alltid enbart hetat Ingrosso men det stämmer alltså inte.
Benjamin säger ju dessutom att hon tidigare ofta sa "Wahlgren Ingrosso".
Hon vill inte rida på "Wahlgren-vågen" men att rida på "Ingrosso-vågen" går bra.
Bianca är inkonsekvent som vanligt.

Självklart är det för jäkligt gentemot Pernilla.
Citera
2021-11-03, 22:45
  #2735
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAndersson21
Kul med nån som lite mer ingående diskuterar WV och dessutom har koll på pyskologi. Min take är att Bianca efterstärvar uppmärksamhet för att Pernilla aldrig gav henne det som barn. Lyssnar man på 140 avsnitt WV så finns ett mönster i att premiera Benji om du frågar mig. Sen kan det vara en mor dotter grej. Men de har fan ett verkligt osunt förhållande. Pernilla verkar mer eller mindre rädd för sin egen dotter bitvis. Eller snrare kanske att hon vill VARA henne. Allt B gör, ska P apa efter. Och i flera fall är B mamma åt P. Det enda B söker är erkännandet hon söker av P som P vägrar ge henne. Det är en bekräftelse hon söker som hon försöker hitta i sina följare och i lyxkonsumtion vilket gång på gång går åt helvete.

P i sig kan vi snacka mer om - där har vi en riktig cirkus. Men vad tror du om ovan?

Jag instämmer med dig att Bianca och Pernilla har ett osunt förhållande men även ett komplext sådant, på flera plan.
Jag håller dock inte med dig om att Pernilla aldrig givit Bianca uppmärksamhet som barn. Emilio lämnade ju landet och familjen i samband med skilsmässan och rättegången. Pernilla var ensamstående trebarnsmamma som fick ta alla jobb hon kom över.
Hon hade alltså fullt upp bara med att få vardagen att gå ihop. Om barnen inte fick tillräckligt med tid och uppmärksamhet av sin mamma pga detta så har det inte bara drabbat Bianca utan även de andra barnen.

Sen är ju Bianca en egocentrisk dramaqueen som hela tiden sätter sig själv i fokus. Det handlar alltid om vad hon känner, upplever, vill och behöver. Hon är väldigt krävande. Det ser man ju även gällande hennes andra relationer. Det destruktiva förhållandet med pojkvännen, brist på nära vänner osv. Hon är inte en lätt människa att umgås med verkar det som. Mycket ska ske på Biancas villkor, som alltid själv vet bäst och har väldigt svårt att ta kritik och lyssna till andra människor.
Utöver detta tog Bianca (och även Oliver) sin pappas parti under skilsmässan och såg Pernilla som skurken för att hon anmälde deras pappa. Bianca har hela tiden, även i vuxen ålder, konstant försvarat sin pappa och slätat över vad han utsatt familjen och Pernilla för.
I sitt försvar har hon nästan fått det till att Pernilla är en lögnare. Emilio dömdes ju för olaga hot men tingsrätten trodde även på Pernilla gällande misshandeln även om den ansågs vara preskriberad.
ÄNDÅ har Bianca mage att säga gällande föräldrarna att "båda har betett sig lika illa".
Det blir ju ett hån och det är klart att det känns för Pernilla och går in i själen.
Det är flera gånger som Pernilla ändå faktiskt har sagt till Bianca och satt ner foten. Då har det handlat om just Biancas uppfattning om skilsmässan och hur hon kommenterat denna offentligt. Pernilla vet ju att det är minerad mark varje gång att säga till Bianca eftersom hon har sin fars temperament och inte drar sig för att bli elak och medvetet såra.
Bianca brås mycket på sin pappa och det blir såklart också en påminnelse för Pernilla.
Sådan far sådan dotter. Biancas negativa sidor väcker säkert traumatiska minnen hos Pernilla, som hon ändå måste hantera som mor till sin dotter.
Sen var det ju även Bianca som till stor del bidrog till att förhållandet med Pernillas andra stora kärlek, Joachim Lennholm (Theos pappa) tog slut, vilket Bianca även berättat om i sitt sommarprat.

Jag tycker väl mest att Bianca beter sig lite väl själviskt och okänsligt ibland. Tycker att det är tydligt att Pernilla älskar alla sina barn men att Bianca är duktig på att göra sig själv till offer och att många yttre betraktare också köper detta och att vad hon då säger per automatik blir en "sanning".

Benjamin må vara favoriten (som Pernilla skämtsamt säger) men det kan ju faktiskt bero på att han är den av barnen som liknar henne mest och som sårat henne minst. Länge var han ju yngst också, innan Theo kom tio år senare.

Jag tror inte att Pernilla vill vara Bianca. Däremot tror jag att hon vill stötta sin dotter, peppa och uppmuntra så mycket hon kan. Det blir en slags överkompensation för att blidka Bianca och hennes känslor. Därför som det ofta även framstår som konstlat och överdrivet.

Pernilla har på senare år mer framtoningen som glad, fnissig och barnslig. Som yngre, på 80-talet när hon slog igenom och även en bit in på 90-talet, var hon däremot mer mån om att verka cool och kunde t o m framstå som rätt bitchig ibland. Så Pernilla känns mer mänsklig och sympatisk som person idag än när hon var yngre. Som mamma har hon dock kanske alltid varit samma person som idag, vem vet.

Se även mitt tidigare inlägg här gällande Pernilla och Bianca om du inte gjort det innan:
(FB) Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj?
Citera
2021-11-03, 23:06
  #2736
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Nu går papsen Emilio som själv dödshotat hela familjen Wahlgren ut och fördömer de som är taskiga mot Bianca och dödshotar henne efter julkalender-fiaskot. (Jag står självklart på Biancas sida. INGEN ska bli dödshotad. Men att fjanten Emilio ska försvara henne på sociala medier blir bara löjligt med hans historik)
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...tet-mot-bianca

Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Tycker det är fantastiskt att tönten som mordhotat dotterns hela familj talar om eftertanke etc.

Wow på riktigt 😂😂😂

Emilio är verkligen den siste som ska uttala sig om hot och moral.
"alla som driver företag med någon heder i sig"
"begravd i hat och hot"

Var är Emilios heder gällande sina egna restauranger? Folk som han och Åsa skövlat längs vägen, inte minst Åsas egna föräldrar...
Och hela Wahlgren-familjen inkl Pernillas föräldrar och syskon som blev begravda i Emilios hot och hat. Tror han att vi alla har glömt?

Den mannen har verkligen noll självinsikt. Noll.
Patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in