Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-02, 12:30
  #109
Medlem
outback4s avatar
Sett Anna Brolin (tv4) osminkad och har knappt hämtat mig än.
Förfärligt vilken skillnad. En blek fet sumphora utan smink.
Citera
2021-11-02, 12:31
  #110
Medlem
Bajslukts avatar
För massvis av år sedan hade jag en inneboende som jobbade i samma byggnad som mig. Jag tyckte aldrig att hon var snygg, men jag vet att många drog blickarna till henne.

En morgon satt jag och käkade frukost och in kommer den här 24-åriga kvinnan.

För en bråkdels sekund tänkte jag "vem i helvete är det där och vad gör hon i mitt hus".

Sen insåg jag att det var hon. Osminkad. Utan tvekan en av de mest oattraktiva kvinnorna jag någonsin sett. Det var så illa att det förstörde min aptit, och jag kan se både larver, avhuggna huvuden och folk som kräks när jag äter.

Huden var riktigt dålig, näsan var stor och ögonen insjunkna. Läpparna var små och såg ut att flagna. Just huden var förvånansvärt dålig. Det var en blandning mellan en finnig tonåring och en 70-årig tant.

Samma dag såg jag henne utomhus och det var som natt och dag.

Nog för att jag träffat kvinnor som sett annorlunda ut utan smink. Men det här var helt absurt. På gränsen till bedrägeri. Om jag skulle ha dragit hem henne och sen vaknat till det där, så hade jag nog reagerat på samma sätt som de män som råkat dra hem en ladyboy på fyllan i Thailand.

Att hon dessutom hade en falsk och "titta på mig"-attityd, gjorde inte saken bättre.

Jag såg henne med nya män hela tiden - enbart araber. Senast jag hörde så hade hon varit med när en av hennes svartskallar hade rånat en taxichaufför. Det här är alltså en 24-årig kvinna som jobbar på kontor.
Citera
2021-11-02, 12:42
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Idag såg jag en av mina kvinnliga kollegor utan smink för första gången, och jag har aldrig blivit så chockad i hela mitt liv över hur stor skillnad sminket har gjort och hur ful hon egentligen är.

Förut så kollade jag på henne och tyckte att hon var en av de snyggaste tjejerna jag sett men nu har jag svårt att veta hur jag ska förhålla mig till henne.

Frågor och diskussionsunderlag:
Hur kan smink göra så stor skillnad? Såpass att en ful kvinna kan bli hur snygg som helst.

Hur kommer det sig att ens hela bild om kvinnan ändras så fort man inser hur hon egentligen ser ut utan smink?

Är det fel av mig att känna att jag blivit bedragen och vilseledd av henne? Jag har nämligen gett henne väldigt mycket sexuell uppmärksamhet men nu när jag vet hur hon egentligen ser ut så är jag inte längre intresserad eller attraherad av henne.

En del kvinnor hävdar att de sminkar sig för sin egen skull, skulle tippa på att sanningshalten i det påståendet är begränsad. Enligt mig är det frågan om falsk marknadsföring. Man utger sig för att vara något annat än man egentligen är. Man ljuger och är falsk, vilseleder och bedrar.

Att det är så beror antagligen på att de flesta män är utseendefixerade och kvinnor känner till detta, så de försöker anpassa sig efter vad de föreställer sig vara normen för mannens smak och behov. De säljer ut sig själva som lydslavar och prostituerade för att väcka mäns begär. De är svans istället för huvud, men de märker inte att det är förudmjukande att bli behandlade som objekt. De är så vana att allt ska köpas och säljas i ett ytligt samhälle.
Citera
2021-11-02, 12:43
  #112
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belphemor
Kvinnohatande oskulder ljuger sig blåa. Sannolikheten att Flashbackare har haft någon som helst sexuell erfarenhet är obefintlig.

Jävla svin.

Hur pass mycket snyggare är du i smink jämfört med utan?
Citera
2021-11-02, 12:44
  #113
Medlem
Minns hur jag under min studietid intresserade mig för en kvinnliga student (vi bodde på samma studentboende men olika våningar) och en kväll var jag uppe hos en vän som bodde i samma korridor och då möter jag henne i köket...och herregud vad hon såg ut utan smink! Tänker er att hon hade fått flertalet blåtiror och lägg till akneärr över kinderna och hakan. Sedan dess har jag aktat mig för tjejer som har alldeles för mycket smink på sig eller skriver "jag kan inte gå osminkad".
Citera
2021-11-02, 13:03
  #114
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Stämmer, fick med mig en tjej från krogen, hon gick in på toan och tvättade av sig sminket, när hon kom ut från toan så hoppade jag till och undrade vem fan hon var 😂
Såg ut som en helt annan tjej.
Carina Berg osminkad är ingen rolig syn.

Bra jobbat ändå att få med Carina Berg hem från krogen.
Citera
2021-11-02, 13:17
  #115
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av early.bird
Det finns en del kvinnor som är naturligt vackra men förfular sig med sminkning. Visst, de är inte många men de finns.
Exempel på sådan kvinna:

https://m.youtube.com/watch?v=1tAvYhW1ZLI

Tycker nog att jag känner ett flertal kvinnor som är grymt mycket vackrare naturligt än när de spökar ut sig med smink.
__________________
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-11-02 kl. 13:21.
Citera
2021-11-02, 13:25
  #116
Medlem
Firewaias avatar
Frågan är om du tror att gemene kvinna använder sig av så mycket smink att hon ser drastiskt annorlunda ut utan? Min sambo sedan 20 år har alltid använt "Naturlig" look, förstärkt sina egna färger lite då hon är rätt ljus som rödhårig norrlänning, hon ser "likadan" ut utan smink.
Citera
2021-11-02, 13:35
  #117
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Frågan är om du tror att gemene kvinna använder sig av så mycket smink att hon ser drastiskt annorlunda ut utan? Min sambo sedan 20 år har alltid använt "Naturlig" look, förstärkt sina egna färger lite då hon är rätt ljus som rödhårig norrlänning, hon ser "likadan" ut utan smink.
Det blir ju en djävla skillnad om man sminkar sig för att efterlikna ett annat ansikte istället för att accentuera sina egna drag.

Min fru är alltid vackrast helt utan smink tycker jag, men det är klart att hon vill "piffa upp sig" och se lite sådär "kalasig" ut om man skall på fest eller så. Det är väl det som är normen för kvinnor idag, och de som är vackra utan smink och sällan sminkar sig får ofta enormt mycket komplimanger när de väl gör det, för då blir kalas-looken något folk reagerar på istället för att reagera på hur någon som de är vana vid att alltid se bära smink plötsligt ser ut som osminkad.
Citera
2021-11-02, 14:02
  #118
Medlem
Kvinnor är hjärntvättade gällande att sminka sig.

Det börjar som liten bebis när man ser sin mamma sminka sig så fort hon ska gå ut och hämta posten eller göra annat trivialt.

Idag är det ännu värre, när man hör 7-åringar diskutera hur deras rumpa ser ut i vissa jeans.
Att de vill förstora läpparna och brösten när de växer upp...
Citera
2021-11-02, 14:07
  #119
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Tänk då hur fula ni killar är som aldrig sminkar är. Fula hela tiden.
Citera
2021-11-02, 14:09
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Idag såg jag en av mina kvinnliga kollegor utan smink för första gången, och jag har aldrig blivit så chockad i hela mitt liv över hur stor skillnad sminket har gjort och hur ful hon egentligen är.

Förut så kollade jag på henne och tyckte att hon var en av de snyggaste tjejerna jag sett men nu har jag svårt att veta hur jag ska förhålla mig till henne.

Frågor och diskussionsunderlag:
Hur kan smink göra så stor skillnad? Såpass att en ful kvinna kan bli hur snygg som helst.

Hur kommer det sig att ens hela bild om kvinnan ändras så fort man inser hur hon egentligen ser ut utan smink?

Är det fel av mig att känna att jag blivit bedragen och vilseledd av henne? Jag har nämligen gett henne väldigt mycket sexuell uppmärksamhet men nu när jag vet hur hon egentligen ser ut så är jag inte längre intresserad eller attraherad av henne.


Det låter som du är rätt ung.

Dom flesta kvinnor är rätt fula när sminket åker av. Jag tycker vi ska förbjuda smink, det ger en falsk bild. Har också sett mina kvinnliga kollegor utan smink och dom såg från ganska nice ut, till för jävliga.
Våra skönhets ideal är inte verklighetsförankrade nu för tiden.

Folk ska vara naturliga, vi män går ju utan smink så det borde kvinnor också göra. Först då vet man om man är attraherad på riktigt till personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in