Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-01, 17:37
  #1
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Idag såg jag en av mina kvinnliga kollegor utan smink för första gången, och jag har aldrig blivit så chockad i hela mitt liv över hur stor skillnad sminket har gjort och hur ful hon egentligen är.

Förut så kollade jag på henne och tyckte att hon var en av de snyggaste tjejerna jag sett men nu har jag svårt att veta hur jag ska förhålla mig till henne.

Frågor och diskussionsunderlag:
Hur kan smink göra så stor skillnad? Såpass att en ful kvinna kan bli hur snygg som helst.

Hur kommer det sig att ens hela bild om kvinnan ändras så fort man inser hur hon egentligen ser ut utan smink?

Är det fel av mig att känna att jag blivit bedragen och vilseledd av henne? Jag har nämligen gett henne väldigt mycket sexuell uppmärksamhet men nu när jag vet hur hon egentligen ser ut så är jag inte längre intresserad eller attraherad av henne.
Citera
2021-11-01, 17:41
  #2
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Jag har nämligen gett henne väldigt mycket sexuell uppmärksamhet men nu när jag vet hur hon egentligen ser ut så är jag inte längre intresserad eller attraherad av henne.

''Väldigt mycket'' men ändå fick du aldrig doppa beta.

Ta reda på vad smink gör så får du reda på varför man ser bättre ut.

// PoK
Citera
2021-11-01, 17:44
  #3
Bannlyst
Stämmer, fick med mig en tjej från krogen, hon gick in på toan och tvättade av sig sminket, när hon kom ut från toan så hoppade jag till och undrade vem fan hon var 😂
Såg ut som en helt annan tjej.
Carina Berg osminkad är ingen rolig syn.
Citera
2021-11-01, 17:45
  #4
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
''Väldigt mycket'' men ändå fick du aldrig doppa beta.

Ta reda på vad smink gör så får du reda på varför man ser bättre ut.

// PoK

Ja jag fick inte doppa. Men vissa av oss går igång på att ge en kvinna sexuell uppmärksamhet och se henne njuta av det.

Kan du redogöra lite kort vad sminket gör? Jag förstår ju att man kan bli snyggare med smink men den här tjejen gick knappt att känna igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vad är ens det, låter obehagligt, nog därför hon slutat.

Det är när man är lite flörtig, skojar lite blygsamt om sex, ger komplimanger, ovanligt nära kroppskontakt eller låter henne "ta en på bar gärning" när man tittar på hennes lår/rumpa/bröst tex.

Hon tyckte om det väldigt mycket. Men nu handlar inte ämnet om det.
Citera
2021-11-01, 17:45
  #5
Medlem
Tur det finns smink annars hade vi nog börjat bränna häxor igen ju.
Citera
2021-11-01, 17:46
  #6
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Stämmer, fick med mig en tjej från krogen, hon gick in på toan och tvättade av sig sminket, när hon kom ut från toan så hoppade jag till och undrade vem fan hon var 😂
Såg ut som en helt annan tjej.
Carina Berg osminkad är ingen rolig syn.

Jag har också varit med om liknande men trodde inte det var möjligt på den här nivån jag fick uppleva.

Har jag fel som känner mig bedragen? Som offer för någon slags falsk marknadsföring?
Citera
2021-11-01, 17:53
  #7
Medlem
Carnills avatar
Ja..det är nog främst dom tjejer/kvinnor som sminkar sig väldigt mycket som det märks en stor skillnad på.
Själv har jag bara yttepytte lite mascara på mig så på mig syns det inte så mycket mer än att jag ser mer vaken ut, haha.
Citera
2021-11-01, 18:03
  #8
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Ja..det är nog främst dom tjejer/kvinnor som sminkar sig väldigt mycket som det märks en stor skillnad på.
Själv har jag bara yttepytte lite mascara på mig så på mig syns det inte så mycket mer än att jag ser mer vaken ut, haha.

Nu använder du ju inte mycket smink enligt dig själv men ifall du hade gjort det - tycker inte du att det hade varit falsk marknadsföring?
Citera
2021-11-01, 18:09
  #9
Medlem
Ni snubbar är så otroligt lättlurade..
Citera
2021-11-01, 18:22
  #10
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Titta bara på Zlarsson
Den nakna sanningen
Citera
2021-11-01, 18:30
  #11
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Ni snubbar är så otroligt lättlurade..
Helt omedvetna som sina egna brister.
Citera
2021-11-01, 18:50
  #12
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atthaenhobby
Titta bara på Zlarsson
Den nakna sanningen
Ja där har vi ett praktexempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in