Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-11, 11:49
  #445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Stämmer, fick med mig en tjej från krogen, hon gick in på toan och tvättade av sig sminket, när hon kom ut från toan så hoppade jag till och undrade vem fan hon var 😂
Såg ut som en helt annan tjej.
Carina Berg osminkad är ingen rolig syn.


Vilket jävla ragg tvättar bort sminket? 😁
Citera
2022-08-11, 11:54
  #446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Att det finns en tydlig diskrepans mellan att se en tjej sminkad och osminkad är logiskt. Vad som fascinerar mig är just hur fula kvinnor kan vara utan smink. Om man bortser från den tydliga skillnaden, just hur färglösa, trötta och slitna de kan se ut. Vad kan det bero på?

Dels beror det på att du är "van" att se tjejer med smink.

Om alla tjejer slutade sminka sig så hade ändå en snygg tjej varit en snygg tjej. Som med det mesta är utseende relativt. Det tar ett par veckor så hade man inte tänkt på det alls.

Tex idag är alla feta, så en normalviktig ses som smal fast de inte är det egentligen.

Ett fetto ses som "mullig", fast de släpar runt på 50%+ fett osv.
Citera
2024-03-14, 13:46
  #447
Medlem
Tomtarochtrolls avatar
Naturligt är vackert! En aning smink som förhöjer det utseendet kvinnan redan har kan vara fint.
De som slänger på sig en bytta så de ser ut som en tecknad figur är inte fint alls.
För att inte tala om förstorade ducklips, överdrivna ögonfransar och skumma ögonbryn. Nej tack.

Är övertygad om att slutar de flesta spackla sig kommer synen på vad som är vackert att ändras till det naturliga.
Citera
2024-06-25, 16:58
  #448
Medlem
Jag blev mäkta imponerad av hur mitt ex (vars hobby var ”smink”) kunde omforma sitt eget och andras ansikte och anletsdrag, men jag hade inget emot det då hon var väldigt söt även utan smink. Att sminka sig som en dragqueen har varit på mode länge nu, förhoppningsvis börjar den trenden att dö ut.
Citera
2024-06-26, 21:01
  #449
Medlem
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Idag såg jag en av mina kvinnliga kollegor utan smink för första gången, och jag har aldrig blivit så chockad i hela mitt liv över hur stor skillnad sminket har gjort och hur ful hon egentligen är.

Förut så kollade jag på henne och tyckte att hon var en av de snyggaste tjejerna jag sett men nu har jag svårt att veta hur jag ska förhålla mig till henne.

Frågor och diskussionsunderlag:
Hur kan smink göra så stor skillnad? Såpass att en ful kvinna kan bli hur snygg som helst.

Hur kommer det sig att ens hela bild om kvinnan ändras så fort man inser hur hon egentligen ser ut utan smink?

Är det fel av mig att känna att jag blivit bedragen och vilseledd av henne? Jag har nämligen gett henne väldigt mycket sexuell uppmärksamhet men nu när jag vet hur hon egentligen ser ut så är jag inte längre intresserad eller attraherad av henne.
Men och? Är det din tjej eller varför blir ey så provocerad?

Citat:
Ursprungligen postat av CrystalMesh
Jag blev mäkta imponerad av hur mitt ex (vars hobby var ”smink”) kunde omforma sitt eget och andras ansikte och anletsdrag, men jag hade inget emot det då hon var väldigt söt även utan smink. Att sminka sig som en dragqueen har varit på mode länge nu, förhoppningsvis börjar den trenden att dö ut.
Helt sant att många ser ut som dragqueens. Ibland tror jag att tjejer är just det, men ser att de har midja.
Citera
2024-06-30, 14:15
  #450
Medlem
Jag har en kvinnlig kollega adopterad från Sydkorea och hon ser fan lika vacker ut utan smink och mycket fin hy, väldigt söt faktiskt. Kanske beror på att hon har svarta ögonfransar och ögonbryn och inte använder mascara och kladd runtom? Däremot har vi en sekreterare och hon såg ut som ett lik utan smink när hon dök upp, tror vi alla blev lite chockade. Samma sak med exet, hur fin som helst och vackra ögon men utan kladd såg hon ut som en annan person! Hade alltid svårt för det
__________________
Senast redigerad av AcuteAppendictis 2024-06-30 kl. 14:17. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-07-01, 00:29
  #451
Medlem
448s avatar
Man skall alltid checka in huden på folk för det är inte bara hälsosamt leverne man får en indication på utan psykisk hälsa - psykisk ohälsa/oro ger dassigt utseende.

Charlotta Von Essen är ett praktexempel fin frisk hud

https://i.postimg.cc/59mPkgs6/AKN-Ch...1-1-scaled.jpg
Citera
2024-09-14, 03:09
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Man skall alltid checka in huden på folk för det är inte bara hälsosamt leverne man får en indication på utan psykisk hälsa - psykisk ohälsa/oro ger dassigt utseende.

Charlotta Von Essen är ett praktexempel fin frisk hud

https://i.postimg.cc/59mPkgs6/AKN-Ch...1-1-scaled.jpg

Are you kidding me? En massa svammel om frisk och sjuk.
Många har rosacea, trots att de är snygga.
Det har inget med att vara sjuk att göra.
Sent svar i avsvalnad tråd, men ändå.
Citera
2024-09-14, 15:24
  #453
Medlem
Jag är bisexuell, och kan tycka att det kvinnliga, feminina ansiktet egentligen bara är vackert/attraktivt så länge kvinnan är ung och har den ungdomliga utstrålningen. En 30+ kvinna tycker jag mycket sällan är attraktiv, ett feminint utseende kan på nått sätt aldrig åldras på ett bra sätt, det feminina blir nästan fult istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in