Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-20, 23:11
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Ja, det var både killar och tjejer i klassen som kommenterade att det var väldigt fint naturligt istället för massa smink, Och att jag alltid borde ha så.

Och såklart ska jag det, eftrsom jag inte ens gillar att sminka mig.
Och jag tycker också jag ser mycket bättre ut utan.

Tar bara tid, var det jobbigaste jag visste, att gå upp en timme tidigare för att sminka mig som jag inte ens ville göra.
Det var en befrielse att slippa hålla på med.

Och massa killar har varit intresserad genom åren sedan dess
Helt rätt, du ska alltid gå naturligt då det är vackrast och finast så.
Exakt, det tar bara en massa tid och ork som bara är onödig som man kan spendera med att sova extra eller att göra massa annat roligt med.
Precis, massa killar har varit intresserade då naturligt är vackrast som sagt.
Citera
2022-04-21, 04:03
  #326
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja inte fan var de några skönheter precis!

man får ju mardrömmar för mindre.

Låter som ett svagt psyke att få mardrömmar av några gulliga tjejer eller mindre.
Citera
2022-04-21, 04:15
  #327
Medlem
Undrar om fenomenet också gäller män? Ska fan sminka upp mig en gång i livet bara för att testa..ha ha.
Finns inte en chans att jag kan bli snygg.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2022-04-21 kl. 05:00.
Citera
2022-04-21, 07:40
  #328
Medlem
Kvinnor är inte fula utan smink däremot ofta väldigt snygga med smink.
Citera
2022-04-21, 10:17
  #329
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Låter som ett svagt psyke att få mardrömmar av några gulliga tjejer eller mindre.

Nu var det skräcködlor du länka till och inga gulliga tjejer!
Citera
2022-04-21, 11:00
  #330
Medlem
Jag tycker att kvinnor rent generellt ser glåmigare ut utan smink. Ta bara vår statsminister. Hon har ett synnerligen publikt arbete och skulle tjäna på att sminka sig lite. Men jag antar att det är ett ställningstagande från hennes sida.

Dock finns det undantag. En väldigt snygg tjej hängde på till mitt studentrum en nyårsnatt för en herrans massa år sen. När hon på morgonen sminkade av sig så såg jag till min förvåning att hon var ännu snyggare utan smink. När jag sa det blev hon väldigt glad. Hon extraknäckte iofs som modell och var ovanligt snygg i största allmänhet. Men slutsatsen är förstås att kvinnor ska göra som de vill.
Citera
2022-04-21, 11:52
  #331
Medlem
Hamprs avatar
En av anledningarna till att inte fatta tycke för folk som försöker göra sig själva bättre än vad de egentligen är. Ogenuina människor.

På personlig nivå så är smink, smycken och övriga accessoarer som ska göra en "finare" oerhört avtändande. Även folk som har inställningen att eftersom jag har "finare" kläder än dig så är jag viktigare än dig ligger långt ner på min lista.
Citera
2022-04-21, 14:44
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Kvinnor är inte fula utan smink däremot ofta väldigt snygga med smink.

De som ser bra ut från början är såklart inte i så stort behov av smink. Men många som är bleka och blonda, glåmiga och med knappt märkbara färgpigment, brukar se helt oigenkännliga ut med eller utan smink. Har sett några sådana utan smink och skillnaden är som natt och dag. Man hoppar nästan till när man inte är van att se dem i naturligt skick. På med masken igen typ.
Citera
2022-04-21, 16:05
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Helt rätt, du ska alltid gå naturligt då det är vackrast och finast så.
Exakt, det tar bara en massa tid och ork som bara är onödig som man kan spendera med att sova extra eller att göra massa annat roligt med.
Precis, massa killar har varit intresserade då naturligt är vackrast som sagt.

Ja, jag tycker iallfall det.
Om jag sminkar mig lite blir det inte någon direkt skillnad heller. Jag har fin hy och långa mörka ögonfransar.

När jag använde smink så sminkade jag mig mycket. Kunde ibland hålla på 2-3 timmar.
Folk brukade kommentera att jag hade mycket smink. Och det stämde för jag hade mest smink på mig av alla på hela skolan.
Citera
2022-04-21, 16:30
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
De som ser bra ut från början är såklart inte i så stort behov av smink. Men många som är bleka och blonda, glåmiga och med knappt märkbara färgpigment, brukar se helt oigenkännliga ut med eller utan smink. Har sett några sådana utan smink och skillnaden är som natt och dag. Man hoppar nästan till när man inte är van att se dem i naturligt skick. På med masken igen typ.

Tilde de Paula var helt osminkad i ett tvprogram som visade bakom kulisserna och jag hade inte känt igen henne om jag inte vetat vem det var . Hon såg definitivt inte bra ut utan smink. Faktiskt direkt ful.
Citera
2022-04-21, 16:57
  #335
Medlem
Jag har varit gift med en naturligt vacker kvinna i 25 år. Från hon var 24 till 49. Hon använde aldrig smink, hon visste inte ens hur man använde smink. Idag är hon drygt 60 och är fortfarande mycket vackrare än andra kvinnor i hennes ålder. Smink fördärvar hyn, se på alla kvinnliga skådisar som ser ut som 80-åringar när dom är 50 år och är utan smink. Titta på Wahlgrens när dom är utan smink, dom är ju skitfula, liksom Tilde med flera. Dessutom är sminkindustrin en jävla miljöförstörelse.
Våga vara naturlig och skit i sminket!
Citera
2022-04-21, 18:43
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag har varit gift med en naturligt vacker kvinna i 25 år. Från hon var 24 till 49. Hon använde aldrig smink, hon visste inte ens hur man använde smink. Idag är hon drygt 60 och är fortfarande mycket vackrare än andra kvinnor i hennes ålder. Smink fördärvar hyn, se på alla kvinnliga skådisar som ser ut som 80-åringar när dom är 50 år och är utan smink. Titta på Wahlgrens när dom är utan smink, dom är ju skitfula, liksom Tilde med flera. Dessutom är sminkindustrin en jävla miljöförstörelse.
Våga vara naturlig och skit i sminket!
Det finns naturlig skönhet sen så finns det inte naturlig skönhet det bästa brukar vara nånstans mittimellan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in