Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-03, 15:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Fan vad du ljuger. Du vet inte hur IQ funkar i andra arter.
Myrsteg? Knappast. Du är fan dummare än tåget, och tåget är dummare än alla andra.

Känns som dina argument kräver en vederhäftig bevisning. Återkom med länkar som påvisar dina påståenden.

Annars får jag avskriva det som förpubertalt pladder.
Citera
2021-11-03, 16:08
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Evolutionen har tagit myrsteg de sista 200 åren. Vi är fortfarande på samma stadie mentalt som för 10000 år sedan. Med några få framsteg.
Du verkar antingen ha missat grundskolelektionerna där dina klasskamrater lärde sig om evolutionen eller vara lite bakom flötet.

Två hundra år? För att ens finna någon noterbar förändring alls behöver du lägga på ungefär 100 000 år eller så.
Citera
2021-11-03, 16:32
Medlem
Den stora frågan är väl varför det inte finns bättre högkvalikativa bilder och filmer på ufon (menar inte miljöpartiser och dylikt) . Varje person går runt med en hygglig kamera i fickan nu, vilket inte var fallet för 20 - 50 år sedan.
Citera
2021-11-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du verkar antingen ha missat grundskolelektionerna där dina klasskamrater lärde sig om evolutionen eller vara lite bakom flötet.

Två hundra år? För att ens finna någon noterbar förändring alls behöver du lägga på ungefär 100 000 år eller så.

Citera
2021-11-03, 17:44
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themang
Den stora frågan är väl varför det inte finns bättre högkvalikativa bilder och filmer på ufon (menar inte miljöpartiser och dylikt) . Varje person går runt med en hygglig kamera i fickan nu, vilket inte var fallet för 20 - 50 år sedan.

Det är inte så enkelt även med dagens moderna kameror.
Ta denna video som exempel https://www.youtube.com/watch?v=ujGL8QT0lVY
Man kan tro att kameramannen har parkinsons eller tagit en bira för mycket.
Men faktum är att han filmar med en tripod och är till sinnes fulla bruk.
Problemet är att när man filmar något som rör sig på hög höjd så är det väldigt svårt att hålla fokus på det man vill få med på film.

Med det sagt inte omöjligt att få bättre bilder, men det gäller att allt stämmer just vid det korta tillfället.
Du ska ha kameran framme. Det får inte vara för långt avstånd. Helst dagtid i klart väder osv.
Mycket som ska klicka alltså.
Citera
2021-11-03, 17:56
Medlem
Ja det är en förklaring, uppenbarligen är det fenomen som vi inte vet vad det är för något. Men det stämmer inte ändå. Med alla miljarder högkvalikativa kameror som finns och antalet möjligheter att faktiskt filma observationerna så borde vi ha fått fram bättre material. Kanske är det syftet från "dem" vem vet.
Citera
2021-11-03, 19:04
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Sekvensen med astronauterna som ser ett föremål flyga förbi på månen är fake.
Citera
2021-11-03, 19:13
Medlem
Pungpuckels avatar
Det pratas om maskhål, tunnlar, böja tid och allt möjligt oförklarligt i rymden.

Självklart, utan att jag ens vet vad dessa fenomen är, kan ju räkna ut med ena rövhalvan att utomjordingar reser eller använder dessa genvägar när dom färdas genom galaxerna.

Dessutom, om vi kan ha drönare och andra förarlösa farkoster.
Vad tror ni inte då att dom kan ha?

Ett ytterst fåtal av alla ufon sitter det utomjordingar i. Naturligtvis.
Citera
2021-11-03, 21:11
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Sekvensen med astronauterna som ser ett föremål flyga förbi på månen är fake.

Hela månelandingen är väl fake?
Citera
2021-11-03, 21:12
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themang
Svaret är att 99 procent av alla UFO observationer är bullshit. Men det är den procenten som är intressant.

Man borde gå mer till botten och inte bara acceptera att det inte går att förklara.

Tycker det säger mycket om fenomenet när USA lägger så mycket pengar på hemliga undersökningar kring UFON.
Senast redigerad av pantherTypeG 2021-11-03 kl. 21:14.
Citera
2021-11-03, 21:22
Medlem
Bakaxels avatar
Jag har då inte sett maken till meningslös dokumentärserie. Hade kunnat gå med på ett avsnitt, men fyra?! Förväntade mig mer av stjärnnamnet J.J Abrams.

Klart som korvspad att det finns mängder med fenomen som man inte logiskt kan härleda eller slå fast vad det är. Vilket på intet sätt per automatik betyder att det rör sig om utomjordingar.

Jag har då aldrig sett en enda video som varit övertygande som argument eller ens få mig att höja på ögonbrynen.

ELLER JO! Den där videon från Quebec med en familjefar som är spralligt till sig när han lyckas fånga ett UFO på kameran. Skakigt, men jag vet själv hur svårt det är att fånga ting på bild i luften.

.......Tills man tydligt ser att det rör sig om en delfinformad (eventuellt två bredvid varandra) heliumballong. När man väl ser att det är en heliumballong så POFF smäller ens egna illusoriska ballong.

Själv tror jag hela universum kryllar av organismer, men absolut inte att någon varit här och hälsat på nyligen, på samma sätt som vi inte hittat eller besökt liv någon annanstans. Det kan ju till och med funnits liv på planeter i vårt egna solsystem för länge länge sedan men att vi nu är miljoner år "för sent" för att bevittna det. Eller kanske kommer liv uppstå på någon av dessa om miljoner år när vi själva är utdöda sedan länge. Vem vet. Det är ju trots allt väldigt långt mellan solsystem, och jag tror det dröjer mycket länge om ens någonsin som mänskligheten kommer kunna färdas så snabbt som det krävs för att utforska andra delar av universum. Alltså i relation till hur gamla vi själva kan bli.
Citera
2021-11-03, 21:32
Avstängd
TantRossins avatar
Vad jag bet märke i var de gamla målerier från medeltiden;
https://images.app.goo.gl/sc94QUpvdC9JDE156

Också mysko med den där 'Skinwalker ranch'. Allt i allt var serien väldigt förvirrande, man kom inte till något facit. Som jag förstår har den amerikanska staten lagt 200 miljoner dollars ner på undersökning av fenomenet, pengar som gick till den i redan stenrika Robert Bigelow. Psykiater och författare John Mack blev påkörd och dog kort innan en konference, som skulle handla om UFO's?
Senast redigerad av TantRossin 2021-11-03 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in