Citat:
Ursprungligen postat av
themang
Ja det är en förklaring, uppenbarligen är det fenomen som vi inte vet vad det är för något. Men det stämmer inte ändå. Med alla miljarder högkvalikativa kameror som finns och antalet möjligheter att faktiskt filma observationerna så borde vi ha fått fram bättre material. Kanske är det syftet från "dem" vem vet.
Det funkar inte riktigt så lätt som du tycks tro.
Men ändå så finns det ju närmast oräkneliga foton och filmer som påstås visa "flygande tefat."
Vissa hamnar på dokumentärfilmer som denna, de allra flesta kommer inte längre än till fotografens närmaste krets.
Och om du hade brytt dig om att försöka se på så många sådana kort och filmer som du bara kan, och har möjlighet till, så tror jag nog att du hade behövt omvärdera ditt ställningstagande.
Dvs det finns ju faktiskt en ganska så stor skillnad mellan ett kort, en film - och det som DU se kan se på tex TV-nyheterna eller i tidningen.
För det är ju verkligen inte allt som hamnar i media.
Eller hur.
Och jag kan ju räkna upp lika oräkneliga exempel på när media ljugit sig blåa, trots att de visat filmer där man hur tydligt som helst kunde se att den filmade verkligheten inte alls såg ut som det media påstod att det skulle visa.
Och det handlar ju inte ens om "flygande tefat" utan om helt vanliga saker.
Själv tycker jag att det är lätt tröttsamt att ens bry sig om medie-publicerade filmer eller foton.
För de visar ju inget av värde ändå, tycker jag.
Men, samtidigt så har ju jag själv sett något som jag bara kan kategorisera som "ufo."
Och inte ens det har gett mig någon sorts "övertygelse."
För jag vet ju inte vad jag såg, mer än att jag såg det - och att det inte ska finnas något sådant i vår världsliga verklighet.
Men det betyder ju ändå ingenting, eller hur.
Dvs det är alltså inte, inte på något sätt, någon slags "Stor, Andlig Upplevelse," något "Upplysande Uppvaknande" eller vad det nu är som folk går omkring och intalar sig, när de önskedrömmar om att få se något sådant.
För det är bara några sekunders titt på något som man sen aldrig kan få bekräftelse för.
Det ger inga "svar."
Om något så ger det snarare frustration.
Du vet, lite i stil med det som Magnus Uggla sjöng om: "Om hon så tar dig på bar gärning - Neka. Den var aldrig inne."
Dvs det spelar ingen roll vad du ser, eller tror dig se - för om ingen kan bekräfta det du sett så är det ju samma sak som att du inte sett något överhuvudtaget.
Eller hur.
Hela denna "UFO-frågan" handlar alltså inte om ifall det finns filmer eller kort.
Det är inte det som är det intressanta.
Utan det ENDA som är värt att bry sig om, det är om de globala myndigheterna ska börja ta frågan på allvar. Dvs på riktigt på allvar, och i det offentliga.
Fast ... det lär ju knappast hända imorgon precis.
Så ligg inte sömnlös.