Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-11-06, 14:36
  #1
Bannlyst
34-årige Jim hade beslutat att avsluta sitt bankkonto hos Swedbank. Väl på plats möttes han dock av en tvivelaktig kundservice som inte tillät honom att avsluta sitt konto, trots att han gjort allting rätt. När han började filma situationen för att kunna dokumentera kundbemötandet kallade de på vakter.

Swedbank har under de senaste åren blivit illa beryktade för sin otrevliga personal som ofta beskrivits som präglad av ett allmänt förhållningssätt till småkunder som om de vore kriminella. Samtidigt har banken…
#banksters
https://nyadagbladet.se/ekonomi/har-...ta-sitt-konto/


någon som har klippet så vi får se? har testat Google.
Citera
2021-11-06, 14:40
  #2
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansfavoriter
34-årige Jim hade beslutat att avsluta sitt bankkonto hos Swedbank. Väl på plats möttes han dock av en tvivelaktig kundservice som inte tillät honom att avsluta sitt konto, trots att han gjort allting rätt. När han började filma situationen för att kunna dokumentera kundbemötandet kallade de på vakter.

Swedbank har under de senaste åren blivit illa beryktade för sin otrevliga personal som ofta beskrivits som präglad av ett allmänt förhållningssätt till småkunder som om de vore kriminella. Samtidigt har banken…
#banksters
https://nyadagbladet.se/ekonomi/har-...ta-sitt-konto/


någon som har klippet så vi får se? har testat Google.

Har du provat hans facebook-sida?
Citera
2021-11-06, 14:49
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Har du provat hans facebook-sida?
jag har inte tillgång till den och Facebook har låst mig ute från den portalen men direktlänkar funkar ibland att se utan inloggning. du får gärna länka till klippet om du hittar det där.
Citera
2021-11-06, 14:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satansfavoriter
34-årige Jim hade beslutat att avsluta sitt bankkonto hos Swedbank. Väl på plats möttes han dock av en tvivelaktig kundservice som inte tillät honom att avsluta sitt konto, trots att han gjort allting rätt. När han började filma situationen för att kunna dokumentera kundbemötandet kallade de på vakter.

Swedbank har under de senaste åren blivit illa beryktade för sin otrevliga personal som ofta beskrivits som präglad av ett allmänt förhållningssätt till småkunder som om de vore kriminella. Samtidigt har banken…
#banksters
https://nyadagbladet.se/ekonomi/har-...ta-sitt-konto/


någon som har klippet så vi får se? har testat Google.

Tror du någon kan läsa något bakom den skitsidans betalvägg eller, länka klippet
Citera
2021-11-06, 14:54
  #5
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Tror du någon kan läsa något bakom den skitsidans betalvägg eller, länka klippet

För en kvart sedan kunde man läsa hela artikeln.. men inte nu längre. (Bara för att klargöra lite.. jävla skitsida, de låser väl troligen när de ser att trafiken ökar till artikeln)
Citera
2021-11-06, 15:02
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
För en kvart sedan kunde man läsa hela artikeln.. men inte nu längre. (Bara för att klargöra lite.. jävla skitsida, de låser väl troligen när de ser att trafiken ökar till artikeln)
jag läste artikeln vid 12tiden först och varje gång jag gått in där har den vart låst. eller ja en del text är det men klippet går inte att se.

reverse image search gick inget vidare Heller.
Citera
2021-11-06, 15:03
  #7
Medlem
För sådär 7-9 år sedan försökte jag avsluta mitt konto hos Swedbank. Bankerna kan via fullmakt sköta detta åt en. Däremot så slussades jag mellan 2 banker, där de skyllde på varandra, men när Swedbank för andra gången skyllde på att det är den andra banken som ska avsluta var jag kvar och frågande hur det är möjligt att den andra banken är ansvarig för mitt kontoavslut hos dem. Jag lyckades avsluta nästan samtliga konton på Swedbank. Får däremot fortfarande brev om ett fondkonto som ligger kvar och ej kan avslutas pga innehav i aktier i bolag som blivit avnoterade
Citera
2021-11-06, 15:06
  #8
Medlem
cyber_zekes avatar
Mitt sparkonto stängde de och konfiskerade mina pengar pga inaktivitet (jag ville ha lite ränta på ränta effekt på sparkapitalet). En jävla luffar bank helt enkelt. Bara det att det gamla riks mongot och stor tjuven Göran Persson sitter där, borde ju få vem som helst att dra öronen åt sig…
Citera
2021-11-06, 15:17
  #9
Medlem
Turist i tidens avatar
För ett par år sedan avslutade jag ett par konton som hade skapats för länge sedan och som jag inte rört på flera år. Orsaken var att banken ville ha "kundkännedom". Ett par konton med ett par tusenlappar innestående.
Det var inga problem att avsluta, men det är möjligt att det är annorlunda nu.
Citera
2021-11-06, 15:23
  #10
Medlem
När jag senast var på Swedbanks kontor så hörde jag en annan kund som ville avsluta sitt konto. De sade att standardprocessen är stt att den andra banken gör det åt honom, men att de kan göra det om han ville.

Troligtvis är detta bara en "Karen" som fått ett utbrott när den hört detta. Inget att se här.
Citera
2021-11-06, 15:35
  #11
Medlem
Mikibus avatar
Swedbank har så mycket skit på sitt namn nu, att man inte förstår hur folk inte bojkottar skiten. Värsta jag varit med om.
Citera
2021-11-06, 15:59
  #12
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteallsmotvalls
När jag senast var på Swedbanks kontor så hörde jag en annan kund som ville avsluta sitt konto. De sade att standardprocessen är stt att den andra banken gör det åt honom, men att de kan göra det om han ville.

Troligtvis är detta bara en "Karen" som fått ett utbrott när den hört detta. Inget att se här.


Det sa banken till mig med. Jag skulle prata med min nya bank som då skulle ge Swedbank besked att konton skulle avslutat och att pengarna skulle föras över till nya kontot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in