2021-11-09, 18:27
Medlem
JoeBonnanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Model 3 HAR kostat 35k, sluta lipa fr att du inte han kpa en. Inget r fr evigt

Supercharging r gratis fr alla som kpte det nr det va gratis.

Alla superchargers kr fossilfri el dr det finns att tillg.

Du motbevisade mig ju knappast, det enda du bevisa var att Tesla aktien r ett luftslott och aktiegarna r frsvarar Elon till varje pris.
Citera
2021-11-09, 18:38
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBonnano
Med det dr resonemanget kan man ju frfan sga att en iphone kostar 400 kr fr att det gjorde det under black friday i Kambodja. Jvla stolpskott.

Eller att Jobs sa att en IPhone skulle kosta 299$ r 2008 😊
Ska du inte ringa Apple och gnlla att dom hjt priset?
Citera
2021-11-09, 18:58
Medlem
Ser ut att bli en blodig kvll fr mnga kommer den under 1000$ d kommer paniken ...

Elon tog vl ut pengarna och sjlvklart meddelade han alla i god tid i hans nrhet ..kr Bear nu innan min rstning.. s blir det BlingBling senare
Senast redigerad av bratider 2021-11-09 kl. 19:15.
Citera
2021-11-09, 19:21
Medlem
Powrs avatar
Oh my god!! Tesla kommer d!! Tesla kraschar till niver vi inte sett p... 2 veckor
Fan va fjantiga folk r ass, chilla lite.
Samma sak hnde brjan av ret nr vi sg en nedgng frn $900 till $550, folk bajsade p sig och slde, sen stod de p sidlinjen och sg kursen sticka ivg.
Noobs kper nr kursen gr upp och sljer nr den gr ner. Inte konstigt att 99% av mnniskor aldrig blir ekonomiskt oberoende
Citera
2021-11-09, 19:25
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Oh my god!! Tesla kommer d!! Tesla kraschar till niver vi inte sett p... 2 veckor
Samma sak hnde brjan av ret nr vi sg en nedgng frn $900 till $550, folk bajsade p sig och slde, sen stod de p sidlinjen och sg kursen sticka ivg.
Noobs kper nr kursen gr upp och sljer nr den gr ner. Inte konstigt att 99% av mnniskor aldrig blir ekonomiskt oberoende

Fast titta p historiken, TSLA r rtt beroende av nyhetsfldet och negativa nyheter fder ofta mer negativitet.
Ibland kan det lna sig att dumpa lite. Kpa tillbaka efter lite tid. Men risken r ju alltid att man mste kpa tillbaka nr det r dyrare ^^
Citera
2021-11-09, 19:31
Medlem
Citat:
Nu r det dina vnner du talar till antar jag med aktieinnehav .?

Att Tesla gr under tror nog ingen men dom r rdda om sina sparpengar .
Citera
2021-11-09, 19:33
Medlem
Citat:
Vem har sagt att Tesla ska d?

Du borde faktiskt inse att det vore inte alls ngot konstigt om kursen gr ner till 300 dollar och ligger dr i 5 r, det innebr varken att Tesla dr eller gr dligt, utan det vore en geners vrdering. Sen kanske den kommer tillbaka till 1200 dollar om 10-15 r om alla frhoppningar slagit in, men d r det en klen trst nr man glott p rda siffror i ett decennium.
Citera
2021-11-09, 19:37
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Fast titta p historiken, TSLA r rtt beroende av nyhetsfldet och negativa nyheter fder ofta mer negativitet.
Ibland kan det lna sig att dumpa lite. Kpa tillbaka efter lite tid. Men risken r ju alltid att man mste kpa tillbaka nr det r dyrare ^^
Historiskt sett har det lnat sig att g lng och kpa p nedgngar istllet fr att panikslja. Visst kan man lyckas tajma det nn gng, men det r omjligt att gra det regelbundet.
Citera
2021-11-09, 19:42
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vem har sagt att Tesla ska d?

Du borde faktiskt inse att det vore inte alls ngot konstigt om kursen gr ner till 300 dollar och ligger dr i 5 r, det innebr varken att Tesla dr eller gr dligt, utan det vore en geners vrdering. Sen kanske den kommer tillbaka till 1200 dollar om 10-15 r om alla frhoppningar slagit in, men d r det en klen trst nr man glott p rda siffror i ett decennium.
Kommer aldrig att hnda gubben. $300 kommer du aldrig f se igen, om inte det kommer en split. Jag kan citera dig nr vi nr nya all time highs, borde inte ta mnga mnader
Citera
2021-11-09, 19:48
Medlem
Citat:
Kommer aldrig att hnda gubben. $300 kommer du aldrig f se igen, om inte det kommer en split. Jag kan citera dig nr vi nr nya all time highs, borde inte ta mnga mnader
Vart ligger din smrtgrns p d? Eller Kr du en Elon variant jag sitter sist i bten?
Citera
2021-11-09, 19:57
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Vart ligger din smrtgrns p d? Eller Kr du en Elon variant jag sitter sist i bten?
Beror helt p varfr kursen gr ner. Att Elon sljer fr att betala skatt oroar mig inte ett dugg. Hade fretaget gtt dligt s hade jag slt direkt.
Tnk p att jag slde 500 aktier fr $1069, det r ungefr dr kursen ligger p nu. Gr den till $800 s kper jag tillbaka allt, s min smrtgrns r ganska hg.
Citera
2021-11-09, 20:03
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Historiskt sett har det lnat sig att g lng och kpa p nedgngar istllet fr att panikslja. Visst kan man lyckas tajma det nn gng, men det r omjligt att gra det regelbundet.

Du har helt klart rtt ville bara belysa att nr negativa nyheter brjar trnga igenom brukar det hlla i sig en period med kurssnkning som fljd.
Det r i min vrld en fantastisk mjlighet nr ett bolag man i grunden gillar konstant genomgr volatila perioder om ett par mnader i stten.
Men det kan man aldrig veta i frvg, har tyvrr ingen spkula att tillg 🥲
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in