Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-16, 20:52
  #469
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Ha ha ha ha ha exakt, artikel skriver att man är barn upp till en viss brytgräns då man inte längre är barn

"Under detta skede kan man särskilja följande biologiska åldersperioder: nyföddhetsperiod (födelsen–4 veckor), spädbarnsålder (födelsen–1 år), småbarnsålder (1–3 år), lekålder (3–6 år), skolålder (fram till puberteten), pubertet (flickor ca 8–13 år; pojkar ca 9–14"
UNDER DETTA SKEDE

Förstår du vad det betyder? "UNDER DETTA SKEDE"

18 år = myndig. Sluta blanda ihop ord med andra ord.

Återkom med ett källa som bekräftar att man är ett barn när man är 16. Tills dess gäller att man är tonåring såväl som omyndig.

Eller än bättre - kan du berätta för alla när man är tonåring? Enligt dig är man barn upp till 18 sen är man vuxen. Svårt förstå var man klämmer in tonåren då ha ha ha ha ha ha, är det någonstans på en kvart si så där?

Dina högskolepoäng om 0,1 verkar inte då inte hjälpa dig mycket i livet

Ha koll på dina döttrar, dom kanske är ute och horar för tillfället
You can't argue with stupid. Sluta hänvisa till Wikipedia. Även FN definierar barn som person under 18 år.
Citat:
Som barn räknas varje människa under 18 år.
https://unicef.se/barnkonventionen/las-texten
__________________
Senast redigerad av Kent62 2021-11-16 kl. 20:57. Anledning: Förtydligande
Citera
2021-11-17, 13:02
  #470
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
You can't argue with stupid. Sluta hänvisa till Wikipedia. Även FN definierar barn som person under 18 år.

https://unicef.se/barnkonventionen/las-texten


Nej det har visat sig vara högst problematiskt föra en dialog med dig

Du länkade till NE. När det framgick att det du länkat talade emot din tes svängde du över till FN. FN har kopplat sin definition till någon som inte är myndig "I denna konvention avses med barn varje människa under 18 års ålder, om inte barnet blir myndigt tidigare enligt den lag som gäller för barnet." Med detta vill du ha sagt två saker: 1. det finns inga tonåringar, bara barn och vuxna (vet inte vem som skriver under på detta annat än du). 2. Men är barn fram tills man är myndig. https://sv.wikipedia.org/wiki/Myndig. I sverige var kvinnor tidigare vuxna redan vid 12 års ålder. I Iran är man vuxen vid 15. https://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_majority medan man i Zambia är barn fram till 21.

Tycker du gjort ett bra jobb med att skämma ut dig själv, helt utan min hjälp

Dina döttrar måste skämmas över vilka beta du är
Citera
2021-11-18, 15:59
  #471
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Nej det har visat sig vara högst problematiskt föra en dialog med dig

Du länkade till NE. När det framgick att det du länkat talade emot din tes svängde du över till FN. FN har kopplat sin definition till någon som inte är myndig "I denna konvention avses med barn varje människa under 18 års ålder, om inte barnet blir myndigt tidigare enligt den lag som gäller för barnet." Med detta vill du ha sagt två saker: 1. det finns inga tonåringar, bara barn och vuxna (vet inte vem som skriver under på detta annat än du). 2. Men är barn fram tills man är myndig. https://sv.wikipedia.org/wiki/Myndig. I sverige var kvinnor tidigare vuxna redan vid 12 års ålder. I Iran är man vuxen vid 15. https://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_majority medan man i Zambia är barn fram till 21.

Tycker du gjort ett bra jobb med att skämma ut dig själv, helt utan min hjälp

Dina döttrar måste skämmas över vilka beta du är

Du läser nationalencyklopedin som fan läser bibeln. Du förstår ju inte innebörden av vad nationalencyklopedin säger.
Barn delas in i följande subgrupper:
* nyföddhetsperiod (födelsen–4 veckor),
*spädbarnsålder (födelsen–1 år),
*småbarnsålder (1–3 år),
*lekålder (3–6 år),
*skolålder (fram till puberteten),
*pubertet (flickor ca 8–13 år; pojkar ca 9–14)
Efter puberteten är man vuxen.
Nationalencyklopedin definierar vuxen enligt följande.
Citat:
1vux`en adj. vuxet vuxna
ORDLED: vux-en

1 som vuxit och blivit fullt utvecklad fysiskt, mentalt, känslomässigt m.m.
Är man i puberteten är man ett barn. Regeringen, FN och nationalencyklopedin är alla överens. Det är du Lorentz och din Wikipedia hänvisning som tycker det är ok för gubbar att ha sex med barn och ursäktar det med att barnet är i puberteten. Patetiskt!
__________________
Senast redigerad av Kent62 2021-11-18 kl. 16:01. Anledning: Styckeindelning
Citera
2021-11-18, 19:20
  #472
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Du läser nationalencyklopedin som fan läser bibeln. Du förstår ju inte innebörden av vad nationalencyklopedin säger.
Barn delas in i följande subgrupper:
* nyföddhetsperiod (födelsen–4 veckor),
*spädbarnsålder (födelsen–1 år),
*småbarnsålder (1–3 år),
*lekålder (3–6 år),
*skolålder (fram till puberteten),
*pubertet (flickor ca 8–13 år; pojkar ca 9–14)
Efter puberteten är man vuxen.
Nationalencyklopedin definierar vuxen enligt följande.

Är man i puberteten är man ett barn. Regeringen, FN och nationalencyklopedin är alla överens. Det är du Lorentz och din Wikipedia hänvisning som tycker det är ok för gubbar att ha sex med barn och ursäktar det med att barnet är i puberteten. Patetiskt!


Helt fantastiskt, aldrig mött en så ignorant människa, din dumhet kommer bli en ny måttstock

Vi väntar med iver, efter att ha ställt frågan upp emot fem gånger snart - vid vilken ålder infaller tonåren?

Du länkar till FN för att inhämta definitionen av vuxen och barn. Enligt FN går definitionen vid gällande lands lagar om myndighet. Då detta fluktuerar från 12-22 års ålder kvarstår frågan som ännu inte besvarat: är vuxen en flytande ålder beroende på juridiken i rådande land?

Att du fortfarande hänger kvar vid NEs definition av barn, som sträcker sig upp till 14 års ålder, frambringar skratt när du nästa sekund säger att Lorentz haft sex med ett barn som vid rådande tid var 16 år. 16 är äldre än 14. Inte heller har det framhållits än mindre bevisats att något samlag ägt rum innan innan vederbörande var myndig. Så frågan kvarstår: Var någonstans finner du bevis att ett samlag ägt rum?

En vacker dag visar dina döttrar muttan för fel person, då blir det kalas för hela grabbgänget
Citera
2021-11-18, 21:17
  #473
Medlem
Amazingthings avatar
Bathing Ape är en riktig banger till låt - jag blev lite nyfiken på några av hans textrader i den där han nämner att han skulle bo i en vindsvåning och köra Polestar. En snabb koll på merinfo visar dock att han är skriven i en etta om 30 kvm på andra våningen i Hornstull och inga bilar registrerade. Hans skivbolag verkar inte gå något vidare heller, https://www.allabolag.se/5592537962/switching-lanes-ab. Är finanserna verkligen så här illa tror ni eller bor han någon annanstans än där han är skriven?

Jag förstår att rapplivsstilen är i mångt och mycket en fasad men jag trodde allt att man hade det bättre ställt än såhär som mångårig soloartist som spelat på flera stora festivaler?
Citera
2021-11-21, 19:43
  #474
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Helt fantastiskt, aldrig mött en så ignorant människa, din dumhet kommer bli en ny måttstock

Vi väntar med iver, efter att ha ställt frågan upp emot fem gånger snart - vid vilken ålder infaller tonåren?

Du länkar till FN för att inhämta definitionen av vuxen och barn. Enligt FN går definitionen vid gällande lands lagar om myndighet. Då detta fluktuerar från 12-22 års ålder kvarstår frågan som ännu inte besvarat: är vuxen en flytande ålder beroende på juridiken i rådande land?

Att du fortfarande hänger kvar vid NEs definition av barn, som sträcker sig upp till 14 års ålder, frambringar skratt när du nästa sekund säger att Lorentz haft sex med ett barn som vid rådande tid var 16 år. 16 är äldre än 14. Inte heller har det framhållits än mindre bevisats att något samlag ägt rum innan innan vederbörande var myndig. Så frågan kvarstår: Var någonstans finner du bevis att ett samlag ägt rum?

En vacker dag visar dina döttrar muttan för fel person, då blir det kalas för hela grabbgänget
Alltid trevligt att bli kallad korkad av en idiot Står tydligt att puberteten inträffar för flickor mellan ca 8–13 år och för pojkar mellan ca 9–14.
Citera
2021-11-21, 19:46
  #475
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Bathing Ape är en riktig banger till låt - jag blev lite nyfiken på några av hans textrader i den där han nämner att han skulle bo i en vindsvåning och köra Polestar. En snabb koll på merinfo visar dock att han är skriven i en etta om 30 kvm på andra våningen i Hornstull och inga bilar registrerade. Hans skivbolag verkar inte gå något vidare heller, https://www.allabolag.se/5592537962/switching-lanes-ab. Är finanserna verkligen så här illa tror ni eller bor han någon annanstans än där han är skriven?

Jag förstår att rapplivsstilen är i mångt och mycket en fasad men jag trodde allt att man hade det bättre ställt än såhär som mångårig soloartist som spelat på flera stora festivaler?

Vet du hur mycket en lya i Hornstull kan gå på eller..
Citera
2021-11-21, 22:21
  #476
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Vet du hur mycket en lya i Hornstull kan gå på eller..

En 1a på 30kvm i Hornstull går väl på i runda slängar 2.5-3 miljoner, inget märkvärdigt direkt? Men visst, en bra säkerhet.
Citera
2021-11-22, 07:14
  #477
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Alltid trevligt att bli kallad korkad av en idiot Står tydligt att puberteten inträffar för flickor mellan ca 8–13 år och för pojkar mellan ca 9–14.

Du, med döttrarna som ränner runt på stan: när infaller tonåren? Eftersom du hittills sagt att man är barn fram tills man är myndig betyder det att man aldrig är tonåring?

Vidare, besvara vänligen: är man myndig enligt FNs definition? Det var det du hävdade nyligen? Svara bara Ja eller Nej. D.v.s. om du står för det du sagt eller om du ändrat dig.

Jag vet inte varför du tjatar om din universitetsutbildning. Du är arbetslös eller jobbar med låglöneyrke? Varför är du så jävla kaxig för? Vem fan är du egentligen? Du har knappt presterat något i livet värt att mäta med en tumstock. Du kommer in på flashback och ska ta ut din frustration över livet på mig? Vi kan fortsätta hela året ut.
Citera
2021-11-22, 09:44
  #478
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Du, med döttrarna som ränner runt på stan: när infaller tonåren? Eftersom du hittills sagt att man är barn fram tills man är myndig betyder det att man aldrig är tonåring?

Vidare, besvara vänligen: är man myndig enligt FNs definition? Det var det du hävdade nyligen? Svara bara Ja eller Nej. D.v.s. om du står för det du sagt eller om du ändrat dig.

Jag vet inte varför du tjatar om din universitetsutbildning. Du är arbetslös eller jobbar med låglöneyrke? Varför är du så jävla kaxig för? Vem fan är du egentligen? Du har knappt presterat något i livet värt att mäta med en tumstock. Du kommer in på flashback och ska ta ut din frustration över livet på mig? Vi kan fortsätta hela året ut.
Tonåring är mellan 13 och 19 år. Eftersom du uppenbarligen inte kan läsa en text och förstå innebörden verkar du oerhört obildad. Du kan vara både tonåring och barn på samma sätt som du kan vara svensk och skåning. Jag förstår inte hur svårt konceptet subkategori kan vara att förstå.

Du hade älskat mitt liv. Men här sitter du och försvarar en halvkass artist som har sex med barn.
Citera
2021-11-22, 13:16
  #479
Medlem
Kan moderator radera OT. Börjar bli tröttsamt.
Citera
2021-11-24, 08:25
  #480
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Tonåring är mellan 13 och 19 år. Eftersom du uppenbarligen inte kan läsa en text och förstå innebörden verkar du oerhört obildad. Du kan vara både tonåring och barn på samma sätt som du kan vara svensk och skåning. Jag förstår inte hur svårt konceptet subkategori kan vara att förstå.

Du hade älskat mitt liv. Men här sitter du och försvarar en halvkass artist som har sex med barn.

Allmänt vedertaget att man går från barn till tonåring till vuxen. Dock respekterar jag om vi tycker olika i den frågan.

Dock kvarstår ett förtydligande från din sida:

"Vidare, besvara vänligen: är man myndig enligt FNs definition? Det var det du hävdade nyligen? Svara bara Ja eller Nej. D.v.s. om du står för det du sagt eller om du ändrat dig."

Nej, du har inget i din vardag jag avundas. Artisten i fråga har tvärtom hyllats som väldigt kvalitativ. I jämföräelse med dig är han en gud. Vad har du åstadkommit livet?
Var framgår det att vederbörande haft sex med ett barn? Finns någon dom för detta? För sex med barn är likställt med våldtäkt. Han hade då suttit i fängelse. Då ingen dom finns undrar jag hur du med säkerhet kan veta detta? Var du där och bevittnade knullet? Eller har du gubb-gissat dig till detta?

Finns orsaker till varför du är en loser, är inte slumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in