Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-20, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Nu får svensken i röven och ser vad "mångfald" gör med ett land inifrån:

https://samnytt.se/annu-en-iranier-b...pioneriharvan/

Så ser det ut i praktiken.
Bo Theutenberg, har passande nog varit inne på just det i flera program i Swebbtv.
Att ha som mål att plocka in utlänningar överallt, särskilt i säkerhetsinfrastrukturen, är så knäppt i sig. Det finns noll mening med det för ett friskt land. Bara problem väntar och uppstår längs vägen. För vad du gör att ersätta svenskar med andra, som du aldrig vet var du har på samma sätt som en svensk.

Du utgår från att bröderna spionerade för främmande makt, när det handlar om "grovt obehörig befattning med hemlig uppgift". Skillnaden mellan dem förklaras här. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...r-grovre-brott

Därmed är sannolikheten att de använde sina resurser, för att dela med sig av uppgifter, således större om det handlar att man har läckt ut information om privatpersoner till höjdare inom näringslivet för egen vinning, alternativt djävulskap.
Citera
2021-11-20, 03:04
Medlem
tramsebyxans avatar
Varför skulle iranier känna lojalitet med Sverige?

Något att tänka på för alla nutida "mångkulturella" myndigheter och regementen. När saker och ting dras till sin hårda spets - vem kan du lita på? Vem har du minst anledning att lita på?
Citera
2021-11-20, 03:13
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Varför skulle iranier känna lojalitet med Sverige?

Något att tänka på för alla nutida "mångkulturella" myndigheter och regementen. När saker och ting dras till sin hårda spets - vem kan du lita på? Vem har du minst anledning att lita på?

Jag bekymrar mig för alla Putin/Rysslands-troll här på FB som eventuellt befinner sig på Svensk mark.
Citera
2021-11-20, 03:40
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag bekymrar mig för alla Putin/Rysslands-troll här på FB som eventuellt befinner sig på Svensk mark.

Man är inte Putin-troll bara för att man inte tycker att det är okej att icke-svenskar får höga poster inom svenska kärnmyndigheter.

Höga poster inom svenska kärnmyndigheter bör definitivt gå till svenskar - inte till inkvoterade araber (och ja, iranier är araber). Inte till danskar heller. Fast hellre danskar än araber.
Citera
2021-11-20, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3745
Men i 10 år, varav de senaste 5-6 åren utan uppgifter från Säpo/Försvarsmakten?

Du får tänka större. Spionage är inte bara att exempelvis lämna ut uppgifter om militära anläggningar eller liknande.

Det kan vara så "simpelt" att det är uppgifter om hur SÄPO och MUST arbetar, vad kollar de efter, analysmetodik, typer av källor, generellt säkerhetsarbete osv.
När den äldre brodern sedan hamnar på livsmedelsverket som säkerhetschef sitter han helt plötsligt med uppgifter om hur primärt den myndigheten jobbar, men troligen så samverkar de med andra myndigheter, och har således insyn i hur de jobbar med säkerhet, hotbilder och liknande.
Citera
2021-11-20, 08:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Man är inte Putin-troll bara för att man inte tycker att det är okej att icke-svenskar får höga poster inom svenska kärnmyndigheter.

Höga poster inom svenska kärnmyndigheter bör definitivt gå till svenskar - inte till inkvoterade araber (och ja, iranier är araber). Inte till danskar heller. Fast hellre danskar än araber.

Nej iranier är Perser inte araber. Men invandrare kan misstänkas ha andra lojaliteter än sitt nya hemland på den punkten är Sverige otroligt naivt.

Särskild misstanke om de om de målmedvetet försöker ta sådan jobb där hemlig information hanteras. Man litar mer på en iranier än typ en svensk som i sin ungdom drog på sin en dom för snatteri eller medlemskap i någon högergrupp. Då är dörrar till myndighetsjobb helt stängda. Invandrare däremot välkomnas med öppna famnen, allt annat vore rasistiskt.

Man förstår hur svårt de har att rekrytera till polisen många unga som har en prick på sig vet att det är bortkastad möta att söka.

Jag tror att det här är stort!! Iraniernas uppgifter har givetvis gått vidare till Ryssland och Kina. Under kalla kriget var många polacker, tjecker, ungrare, rumäner, bulgarer handgångna män till Sovjet. Nu är det på liknande sätt men andra aktörer.
Citera
2021-11-20, 11:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaften
Du utgår från att bröderna spionerade för främmande makt, när det handlar om "grovt obehörig befattning med hemlig uppgift". Skillnaden mellan dem förklaras här. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...r-grovre-brott

Därmed är sannolikheten att de använde sina resurser, för att dela med sig av uppgifter, således större om det handlar att man har läckt ut information om privatpersoner till höjdare inom näringslivet för egen vinning, alternativt djävulskap.

Vet inte om jag missförstår dig, men de båda bröderna är häktade misstänkta för grovt spioneri.
Citera
2021-11-20, 14:30
Medlem
LeBronThurmans avatar
Lite topic kuriosa:
Eftersom brödernas namn har angetts i tråden så tänkte jag kolla upp om deras folkbokföringsadress hade gjorts hemlig av "statsmakten" el. rättsvårdande myndigheter, men så var INTE fallet.

Däremot när jag söker på deras adress på Google Maps, så visas just enbart deras lilla hus på aktuell gata helt "blurrat".
Tittar man runt med "street-view" så är allt annat glasklart, men huset på nr 2 är enbart inneslutet i en "mörkgrå gegga".
Får mig att tänka på när MSM "blurrar" bilder på brottsmisstänkta personer.
Citera
2021-11-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
100% att han anställdes för att de skulle ha koll på hans spioneri. De har vetat hela tiden vad han sysslat med.

Exakt.
Citera
2021-11-20, 15:11
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Du får tänka större. Spionage är inte bara att exempelvis lämna ut uppgifter om militära anläggningar eller liknande.

Det kan vara så "simpelt" att det är uppgifter om hur SÄPO och MUST arbetar, vad kollar de efter, analysmetodik, typer av källor, generellt säkerhetsarbete osv.
När den äldre brodern sedan hamnar på livsmedelsverket som säkerhetschef sitter han helt plötsligt med uppgifter om hur primärt den myndigheten jobbar, men troligen så samverkar de med andra myndigheter, och har således insyn i hur de jobbar med säkerhet, hotbilder och liknande.

Intressant det här, man kommer väl ta och börja förhöra de personer som anställt dessa uppenbara spioner, känns som flera av de är en del av härvan, en babbe kan ju inte bara bli anställd hipp som happ på så pass viktiga positioner, det luktar skunk om de som rekryterar, tror de är kommunistiska landsförrädare.

Börja hämta in rekryterarpacken och kläm på de på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej iranier är Perser inte araber. Men invandrare kan misstänkas ha andra lojaliteter än sitt nya hemland på den punkten är Sverige otroligt naivt.

I södra Iran finns det mycket araber som bor, de är iranska medborgare. Så vissar iranier är araber, inte sett några bilder på de här två gynnarna men är de från södra Iran så kan de vara araber.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-11-20 kl. 15:14.
Citera
2021-11-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Lite topic kuriosa:
Eftersom brödernas namn har angetts i tråden så tänkte jag kolla upp om deras folkbokföringsadress hade gjorts hemlig av "statsmakten" el. rättsvårdande myndigheter, men så var INTE fallet.

Däremot när jag söker på deras adress på Google Maps, så visas just enbart deras lilla hus på aktuell gata helt "blurrat".
Tittar man runt med "street-view" så är allt annat glasklart, men huset på nr 2 är enbart inneslutet i en "mörkgrå gegga".
Får mig att tänka på när MSM "blurrar" bilder på brottsmisstänkta personer.

Det har han garanterat gjort själv.
Funktionen finns i Google maps.
Citera
2021-11-20, 15:53
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3745
Det har han garanterat gjort själv.
Funktionen finns i Google maps.
Tack för infon, och dina bidrag till tråden!👍🏼
Använder Google Maps mycket, men har helt missat existensen av den funktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in