Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-25, 22:03
Medlem
Fullt med lögner i på wiki, jag försökte gå in och ändra men dom märkte det direkt och ändra tillbaka och varnande mig för att jag var troll.

Idioter.
Citera
2021-11-25, 22:14
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag gillar upplägget på wiki

den är ju conensus driven så man kan enkelt följa "diskussionen" eller rätta det som är faktamässigt fel eller tunt, man kan ju även läsa de olika versionerna (dvs "förlagorna" till innehållet på en wikisida)

https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipe...th_nomination))
Då kanske du också har märkt av alla rättningskrig som förekommer där och som brukar sluta med att det blir mer politiskt vinklat än tidigare bara för att? Den enda fakta de inte har gett sig på är rena matematiska formler - än så länge. Egentligen gillar jag Wikipedia främst för att det är edutainment, men på senare tid har även grundarna av forumet erkänt att det på senare tid har utvecklats väldigt långt åt fel håll.
Citat:
Nobody should trust Wikipedia, says man who invented Wikipedia - Larry Sanger
Källa
Citera
2021-11-25, 22:23
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I ämnet "Mass killings under communist regimes" ser man nu:
This article is being considered for deletion in accordance with Wikipedia's deletion policy.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_k...munist_regimes

Är det fortfarande någon som tar Wikipedia på allvar?
Är du en registrerad användare på Wikipedia? Det är jag och om svaret på frågan är nej, så varför är du här och gnäller istället för att ge dig in i debatten på Wikipedia som registrerad användare!?
Citera
2021-11-25, 23:04
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
I ämnet "Mass killings under communist regimes" ser man nu:
This article is being considered for deletion in accordance with Wikipedia's deletion policy.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_k...munist_regimes

Är det fortfarande någon som tar Wikipedia på allvar?
På vilket sätt gör denna länk att förtroendet minskar?
Orkar inte läsa allt för att hitta eventuell fel.
Wikipedia är ungefär lika bra som andra medier på nätet om man bortser från den skit som finansieras av ytterkanterna.
Citera
2021-11-25, 23:28
Medlem
Citat:
Kan på sätt och vis förstå att förslaget att ta bort den har kommit upp, sidan innehåller en del ordbajsande, personliga åsikter, "weasel talk" och referenser som antingen är feltolkade eller inte särskilt betrodda. Verkar som att sidan har spårat ur med tiden. Se diskussionssidan: https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:M...munist_regimes
Sidan skulle tjäna på att bantas ned för att få bättre fokus på det väsentliga. Vissa kapitel är inte ens specifika för kommunism (tex "Terminology and usage) utan skulle kunna flyttas över till en mer generell sida, som denna sidan skulle kunna hänvisa till.
Citera
2021-11-25, 23:29
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Wikipedia co-founder: I no longer trust the website I created
https://youtu.be/l0P4Cf0UCwU

Citat:
Course: Zionist Editing on Wikipedia
https://www.youtube.com/watch?v=t52LB2fYhoY (från 2010!)
Citera
2021-11-26, 01:02
Medlem
Necriss avatar
Som biolog räcker det att man öppnar upp någon sida som handlar om mänskligutveckling eller raser för att helt tappa förtroendet för hela wikipedia.
Citera
2021-11-26, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Fullt med lögner i på wiki, jag försökte gå in och ändra men dom märkte det direkt och ändra tillbaka och varnande mig för att jag var troll.

Idioter.
Vad exakt skrev du då och i vilken artikel? Utan att veta det kan vi ju inte bedöma om du är troll eller om de är idioter.
Lägg gärna in länken till din ändring från versionshistoriken.
Senast redigerad av anders197503 2021-11-26 kl. 08:35.
Citera
2021-11-26, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Som biolog räcker det att man öppnar upp någon sida som handlar om mänskligutveckling eller raser för att helt tappa förtroendet för hela wikipedia.
Låter osannolikt. Kan du get ett eller några (helst enkla) exempel på det?
Relaterat till det, har du läst tillhörande diskussionssida samt eventuellt skrivit in dina invändningar?
Senast redigerad av anders197503 2021-11-26 kl. 08:13.
Citera
2021-11-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Vad exakt skrev du då och i vilken artikel? Utan att veta det kan vi ju inte bedöma om du är troll eller om de är idioter.
Lägg gärna in länken till din ändring från versionshistoriken.

Du är rolig du, berätta istället vad jag skulle tjäna på att ljuga om wiki. Dessutom skiter i jag i vad du tro, det viktigaste är vad jag tror.
Citera
2021-11-26, 15:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av foks
Har du exempel på någon Wikipedia-post där befolkningen programmeras?

Skulle inte säga att det är så politiskt vinklat, det är inte det största problemet. Det är vad som ligger på Wikipedia som är problematiskt. Totala icke-kändisar, någon Ö-skådis som var med i ett Beck-avsnitt 1988 lägger typ upp en sida om sig själv på Wikipedia. Då blir det inte särskilt trovärdigt och man tänker att: jaha, det här är lite som Facebook, folk lägger upp allt möjligt om sig själva bara.
Citera
2021-11-26, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foks
Har du exempel på någon Wikipedia-post där befolkningen programmeras?
Programmeringen sker med små steg, en vilkling åt vänster istället för objektivitet, kolla hur wikipedias grundare själv ser på saken. Ingen vänsteraktivist är så dum att den gör propaganda på ett uppenbart och provocerande sätt, man gör som nyhetsmedia, driver agenda med små steg.
Tex kan man beskriva en konservativ politiker som brun och en vänster som demokrat, det går enkelt förbi för de flesta. Politiska partiers historia kan exponeras ensidig på de dåliga punkterna och ensidigt bra beroende på vilket parti det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in