Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-03, 02:31
Avstängd
GylleneUttern2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyanidkiller
.

Har du ens bemödat dig att googla hans networth som uppskattas till 50.000.000 dollar? Kan vara en bra början.

Edit: Sorry, 55.000.000 dollar skulle det stå.

Haha ja. Det ska ju till en total trähatt att inte fatta att alla träffar man får upp när man googlar "Olof K Gustafsson net worth" är skrivna av fetbullen själv. Eller möjligen Mofasti.

De träffar som inte är det nämner inga 50 miljoner utan debunkar bara återigen de uttjatade lögnerna och blåsförsöken mot Netflix, Elon Musk m.m.
Citera
2021-12-03, 11:03
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Olof K tankar kring Einar
https://youtu.be/v6caZEo3D68
Citera
2021-12-03, 11:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vi får väl se den 5e December hur det är vinklat?
Jag har mycket svårt att se att det skulle vara till hans fördel.
Citera
2021-12-03, 13:42
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Olof K tankar kring Einar
https://youtu.be/v6caZEo3D68

Inte direkt otippat att autisten Olof K gör en osmaklig video om Einar
Citera
2021-12-03, 16:44
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har mycket svårt att se att det skulle vara till hans fördel.

Kommer nog vinkla det som om olof lider av psykisk ohälsa. Eller det är väl snarare sanningen.
Efter dokumentären kommer olof säga att hans fantasibolag escobar inc ska stämma svt
Citera
2021-12-03, 16:58
Jag tror SVT svalt hans lögner med hull och hår. Dokumentären kommer spela honom rakt i händerna.

De gör liksom inte dokumentärer där de förtalar vardagliga bedragare. De vill sälja en story, och storyn är som Olof berättat den.

Ni som förväntar er grävande journalistik där de exponerar honom för sina lögner lär bli besvikna. På sin höjd kommer de använda hans bedrägerier för att stärka hans falska image som svensk gangsterboss.
Citera
2021-12-03, 17:03
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Jag tror SVT svalt hans lögner med hull och hår. Dokumentären kommer spela honom rakt i händerna.

De gör liksom inte dokumentärer där de förtalar vardagliga bedragare. De vill sälja en story, och storyn är som Olof berättat den.

Ni som förväntar er grävande journalistik där de exponerar honom för sina lögner lär bli besvikna. På sin höjd kommer de använda hans bedrägerier för att stärka hans falska image som svensk gangsterboss.
Jag är ganska övertygad om att vi kommer att få se bilder från bakom kulisserna, någon stökig ett där han sitter och fipplar med olika mobiltelefoner på en sliten tygsoffa. Det kommer att förbli okommenterat, eftersom man inte behöver kommentera det uppenbara.
Citera
2021-12-03, 18:05
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Inte direkt otippat att autisten Olof K gör en osmaklig video om Einar

Kall han inte autistisk för det är nedvärderande mot de som på riktigt är autistiska, han är enbart en loser och mytoman av rang.
Citera
2021-12-03, 18:07
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Haha ja. Det ska ju till en total trähatt att inte fatta att alla träffar man får upp när man googlar "Olof K Gustafsson net worth" är skrivna av fetbullen själv. Eller möjligen Mofasti.

De träffar som inte är det nämner inga 50 miljoner utan debunkar bara återigen de uttjatade lögnerna och blåsförsöken mot Netflix, Elon Musk m.m.

Ja att en del döskallar fortfarande inte fattar det är beyond.
Citera
2021-12-03, 18:52
Medlem
Tarmstuvnings avatar
En till Jan Emanuel Johansson
https://youtu.be/yPB1c05PwjQ
Senast redigerad av Tarmstuvning 2021-12-03 kl. 18:56.
Citera
2021-12-03, 19:27
Medlem
Fanfars avatar
Citat:

Det ska verkligen bli spännande att se hur dokumentären är vinklad. Jag har tidigare skrivit i tråden att någon borde spela in en dokumentärfilm om Olof just för att han, trots allt, är en fascinerande person. Liknelsen med Johnny Bode som dykt upp flertalet gånger i den här tråden är träffande.

Angående dokumentärens vinkel kanske dock följande från beskrivningen på SVT Play ge en hint om att upphovsmännen är medvetna om Olofs påhitt (se det fetstilta):
Citat:
Olof Gustafsson är bara 17 år när hans storslagna planer väcker uppmärksamhet i svensk media. Hans företagande ska göra honom till dollarmiljardär innan han fyllt 30. Tio år senare är han VD för ett företag som övervakar den döde knarkkartelledaren Pablo Escobars släktingars intressen. Hur hamnade pojken från Ekerö här? I ett års tid har filmarna Carl Fridsjö och Joel Silberstein Hont fått insyn i Olof Gustafssons värld präglad av revanschlust, gråzoner, mediemanipulation och framgång till varje pris.

Jag kommer i alla fall sitta bänkad på söndag.
Citera
2021-12-03, 19:47
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:

Bra beskrivet!
Tyvärr tror jag att du har helt rätt. SVT kommer nog inte att utgå från Olofs egna utsagor till Polisen i de rättsfall som faktiskt finns och därmed de fakta som är kända om Olof. Olofs skuldsättning i Sverige mm. Inte heller tror jag att de rättsfall som finns i USA kommer att gås igenom.
Olofs dåliga betyg som Olof gärna vill skryta om på alla sätt och vis utan att tala om faktumet kring dem kommer nog inte SVT heller att ta upp från den aspekten. Att han hoppar på var och varannan kändis han kan hitta för att försöka få fram någon reaktion kommer han nog att kalla gerillamarknadsföring mm.

Tycker att en SVT Dokumentär ska dokumentera fakta kritiskt ur flera vinklar, så jag hoppas givetvis att dokumentären gör det och verkligen dokumenterar de viktigaste faktaförhållandena när det gäller Olof K Gustafsson.
  • Olof Tidigare lögner
  • Olofs Skulder i Sverige
  • Olofs rättsfall i USA
  • Fick verkligen inte Olof låsa toan och bajsa i fred för sin fader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in